Unatoč pandemiji koronavirusa, koja je poharala i svijet automobilske industrije pa su brojni proizvođači debelo kasnili s isporukom automobila, u 2021. godini ipak smo imali prilike voziti neke nove i zanimljive modele, ili pak "makovere" nekih starih, već dobro poznatih automobila.
Sve naše kilometre i modele koje smo isprobali, zabilježili smo u našoj stalnoj rubrici "Ženski kut", a danas vam donosimo pregled limenih ljubimaca s kojima smo se družili kroz godinu.
Toyota Yaris
Mala i okretna gradska jurilica s 1,5 benzinskim motorom i 125 konjskih snaga nije nas ostavila ravnodušnima. Ovaj tipičan gradski automobil, za čiji je vanjski dizajn zaslužan Hrvat Mario Majdandžić iz Toyotinog europskog tima, ima najmanji krug okretanja u klasi, a odlikuje ga i mala potrošnja.
Model koji smo vozili dolazi iz četvrte generacije, a zbog svega navedenog ne čudi da se ovaj auto već godinama nalazi u samom vrhu kada su u pitanju gradski automobili te da se rado kupuje i vozi.
Renault Clio
Peta generacija Renaulta Clia bila nam je super, jer ovaj automobil dolazi s tvornički ugrađenim plinom, koji je i dalje puno jeftiniji u odnosu na gorivu.
Njegova jarka boja izvana plijeni pažnju gdje god da se s njim pojavite, a iznutra nas je posebno oduševio glavni ekran koji je postavljen okomito, ima hrpu mogućnosti što se tiče personalizacije, a može se pohvaliti i sa sjajnom kamerom koja će vam itekako dobro doći prilikom parkiranja.
Hyundai Bayon
Unatoč izazovnim vremenima, Hyundai se okuražio i na tržište plasirao potpuno novi model, Hyundai Bayon. Ponuda sve popularnijih crossover modela tako je postala bogatija za još jedan, koji pokreće 1.0 T-GDI motor, odnosno 120 konjskih snaga.
Bayon se može pohvaliti s puno sigurnosne opreme, a između ostalog ima i opciju koja detektira je li vozač previše vremena proveo za volanom. Funkcija daje signal kada malo dulje vozite te vas poziva da stanete, popijete kavu i odmorite.
Opel Mokka
Prva generacija Opel Mokke na tržište je stigla 2012. godine. Dugo je ovom modelu trebalo za drugu generaciju, no sada kada je konačno izbačena, oduševila je svojim zdanjem. Naime, Mokka je u potpunosti redizajnirana te je postala "auto za mlade i za sve one koji se tako osjećaju".
Mokka osim izvana plijeni pažnju i iznutra, gdje je crna unutrašnjost razbijena crvenim detaljima.
Mazda CX-5
Posljednji japanski samuraj koji vozi i na dizel, Mazda, oduševila nas je svojim modelom CX-5. Ovaj SUV odlikuju japanski minimalizam i funkcionalnost.
U ovom automobilu posebno je zanimljiv glavni ekran odnosno njegove grafike koje pomalo sliče na stare japanske igrice, a funkcijama na glavnom ekranu možete upravljati na dodir, no samo kada automobil stoji. U vožnji ćete moći upravljati funkcijama preko malog joysticka smještenog ispod mjenjača.
Opel Grandland X
Ogromni Opel Grandland X, SUV s dizelskim motorom, 130 KS i automatskim 'oldschool mjenjačem', oduševio je na testu ne samo mene, već i moje suputnice. Njegova prostranost, ogroman prtljažnik i jednostavnost upravljanjem pun su pogodak za one koji od automobila traže praktičnost.
Iako se radi o SUV-u, ovaj model ipak možda i nije najbolji izbor za takve egzibicije, jer nema 4x4. On je totalno posh SUV s kojim ćete istinski guštati u gradu.
Porsche Macan
Ono što nas je posebno oduševilo ove godine bila je pozivnica za svjetsko predstavljanje redizajna Porsche Macana. Tri modela ovog ljepotana predstavljana su na bajkovitim Lofotskim otocima u Norveškoj, a naša je redakcija prva iz Hrvatske imala prilike voziti tri nove zvijeri - Macan, Macan S i Macan GTS koji ima 440 konja.
Osim vanjskog dizajna i promjena ispod haube, Macan je promjene napravio i iznutra, gdje je doživio svojevrsno "digitalno umivanje". Naime, većina fizičkih tipka zamijenjena je tipkama koje su osjetljive na dodir, a koje se nalaze ispod i oko automatskog mjenjača koji ima sedam stupnjeva.
Iskustvo vožnje Porschea zaista je nešto što se teško može opisati riječima. Ovo vozačko iskustvo bi trebao doživjeti svatko tko je istinski zaljubljenik u automobile. Za mene osobno, GTS je bio čista katarza uma i neka nova vrsta vozačkog iskustva, nakon kojeg ništa više nije isto.
Renault Zoe
Simpatični Zoe prvi je električni automobil kojeg smo imali na našem testu. Zabavan iznutra, s dosegom oko 320 kilometara, Zoe je idealan suputnik za grad.
Na kućnu utičnicu, on se može napuniti za 19 sati, na javnoj punionici bit će vam potrebna tri sata da ga napunite, dok ćete ga na brzoj punionici napuniti za sat i pol, odnosno, do 80 posto baterije doći ćete za nekih sedamdeset minuta.
Toyota C-HR
Štediša goriva, a opet s druge strane prava gradska raketa - to je ukratko Toyota C-HR, hibrid sa 184 konjskih snaga koji se ne muči pri ubrzavanju te kreće momentalno kada pritisnete papučicu gasa.
Njegov dizajn jako je moderan, iako je auto svjetlo dana ugledao 2017. godine. Što se potrošnje tiče, ona je na našem testu u modelu kojeg je krasila sportska GR oprema iznosila zaista smiješnih 5 litara, a auto je preko 60 posto vremena vožnje za pogon koristio svoju bateriju.
Citroën C3
Funky izvana, retro iznutra, s ovjesnom koji strašno podsjeća na njegovog davnog rođaka spačeka, Citroën C3 jedan je od onih auta koje doslovno ne želite prestati voziti.
On je tipičan gradski autić, u kojem možete namjestiti da vam klima puše na čak tri načina. Osim toga, auto je nevjerojatno udoban, pa je vožnja u njemu bila pravi pravcati gušt.
Citroën C4
Nakon što smo isprobali C3, isprobali smo i C4, auto kojeg su Francuzi prozvali "lebdećim tepihom". Osim što je jako udoban zahvaljujući posebnoj pjeni koja se nalazi u njegovim sjedalima, on je i jako praktičan.
Ima čak 16 pretinaca te dvadesetak sustava pomoći prilikom vožnje. Riječ je o benzincu sa 130 konjskih snaga, čiji automatski mjenjač radi besprijekorno.
Hyundai i20N
Hyundai i20N možda nikada ne bi bio napravljen da se Korejci nisu odlučili natjecati u WRC-u. S 204 KS, oduševljava u svakom zavoju.
Ima nekoliko načina vožnje, a posebno su zabavni oni sportski načini koji vas neće ostaviti ravnodušnima. Auto je inače dosta bučan (s razlogom, ipak je sportaš), no budu ćete mu brzo oprostiti kada ga provozate nekom malo otvorenijom cestom.
Peugeot 3008
Plug-in hibrid koji se od gradske krstarice pretvara u opaki SUV, a ispod čije haube se nalazi čak 300 KS, jedan je od zanimljivijih automobila koje smo imali na testu. Zbog mogućnosti da bude sve što poželite, prozvali smo ga "transformerom".
Oduševljava svojom elegantnošću izvana, a ništa manje zanimljiv nije bio niti iznutra. Peugeot 3008 Hybrid ima četiri načina rada: SPORT (kada koristi samo benzinski motor), HYBRID (kada kombinira motor i bateriju), ELECTRIC (samo baterija) i 4x4 (benzin i baterija).
Toyota Yaris Cross
Mudri Japanci znaju što Europljani žele, pa su ove godine na tržište lansirali Yaris Cross, model napravljen u Europi za europsko tržište. Ova hibridna zvijer sjajno se snašla na našim gradskim cestama, a osim hibrida, u ponudi je i model s benzinskim motorom.
Ovaj model može se pohvaliti puno boljim vozačevim displejem koji je napravio velik odmak u odnosu na "japanski minimalizam" koji inače imamo prilike viđati u njihovim automobilima, a nas je posebno oduševio praktičan prtljažnik u kojem se nalaze svakakva "čuda i čudesa" koja će vam olakšati život i vožnju.
Renault Megane Berline
Testirali smo i Renault Megane Berline, jedan od europskih bestselera koji je do sada prodan u oko sedam milijuna primjeraka. Ovaj nas je automobil oduševio elegantnom bojom, ali i glavnim ekranom veličine 10,2 inča, koji je položen okomito.
Riječ je o benzincu sa 140 KS, a potrošnja na testu kretala se oko sedam litara.
Toyota Highlander
Amerikanac koji je stigao i na europsko tržište impresionira svojom veličinom, ali i svim funkcijama koje se u njemu nalaze. Highlander ima sedam sjedala pa je idealan za veće obitelji.
Riječ je o hibridu koji ima automatski mjenjač, a u njemu se nalazi 248 KS. Auto ima preko dvije tone, a potrošnja na testu kretala se od 8 do 8,5 litara, što je super s obzirom na njegovu veličinu.
Renault Conquest
Adut Renaulta ove godine definitivno je bio Conquest, automobil za koji možemo reći da je 3 u 1 - SUV, crossover i coupe. Riječ je o hibridu čiji su motori dobro poznati iz Meganea i Clia, a na testu smo imali model sa 145 KS koji je došao u sportskoj RS opremi.
Ono što nam je bilo posebno zanimljivo u njemu je sustav koji sam parkira te vožnja na jednoj pedali koja funkcionira odlično.