Otkako je Toyota sada već davne 1999. izbacila na tržište svoj model Yaris, ovaj automobil godinama ne prestaje oduševljavati struku od koje je primio brojne nagrade. Ništa manje oduševljenja nije bilo niti kod mene kada sam sjela za novi Yaris, model njegove četvrte generacije – mali benzinac s velikih 125 konjskih snaga i sport paketom opreme.
Toyota Yaris
S automobilima je slično kao i s ljubavi – netko vam se može svidjeti odmah, dok vam se netko može svidjeti tek kasnije, kada tu osobu malo bolje upoznate. Yaris mi je prvi pogled izvana bio jako zgodan, a nakon prvog kilometra, bila sam totalno zaljubljena u njega. Ovaj mali šmeker napravljen je po mjeri svakog grada, a neće vas iznevjeriti niti na otvorenoj i bržoj cesti.
Vožnja u Toyoti Yaris
Nježan i agresivan
Na četvrtu generaciju Yarisa možemo biti itekako ponosni. Naime, za vanjski dizajn bio je zadužen Hrvat Mario Majdandžić, iz Toyotinog europskog tima. S bočne strane, ovaj automobil djeluje nježno i pitomo, s tek jednom oštrijom linijom na stražnjim vratima koja razbija tu jednostavnost.
S bočne strane Yaris djeluje jako "nježno" i pomalo pitomo
No, čim mu priđete s prednje strane, automobil poprima obrise "male zvijeri". Za taj zvjerski izgled najviše je kriva prednja crna maska, zbog koje djeluje jako moćno. Agresivniji je Yaris i sa stražnje strane, gdje je karoserija izbočena, a linije najoštrije, posebice na predjelu gdje se nalaze svjetla.
Agresivnijem izgledu s prednje strane puno doprinosi prednja maska
U tim dvjema suprotnostima zapravo se skriva srž dizajna – hrvatskom su dizajneru, naime, inspiracija bili zrno graha i bik. Zamislite li se malo dublje, zrno graha vidjet ćete u obrisima karoserije bočno, dok je bik ono što se vidi s prednje i zadnje strane automobila.
Moćnim u svom okruženju čini ga i kombinacija boja. Trula višnja koja dominira, idealno se slaže s crnim detaljima prednje maske i stražnjeg branika, kao i sa zatamnjenim stražnjim staklima te crnim dijelovima iza stražnjeg stakla u koji su integrirana svjetla i pokazivači smjera.
Jednostavnost u prvom planu
Japanci nikada ne pretjeruju, pa nisu niti ovog puta. Naime, njegova je unutrašnjost lišena svih nepotrebnih tipki, a sve što je stavljeno u prednji dio vozila funkcionalno je i praktično. Ako mene pitate – pun pogodak, jer nema gorega od sjest u auto pa onda deset minuta proučavati koja tipka što pokreće. Kod Yarisa sjedneš, upališ auto, staviš u brzinu, voziš i uživaš.
Unutrašnjost Toyote Yaris
Prednjim dijelom dominira veliki glavni ekran koji je osjetljiv na dodir, a tipke za upravljanje opcijama nalaze se sa strane ekrana pa je snalaženje po istom puno jednostavnije. Vozačev displej je fora dizajniran, s dva dodatna dijela u obliku kruga, koji malkice podsjećaju na skuter.
Glavni ekran dominira prednjim dijelom automobila
Sjedala su napravljena od tkanine, a ta ista tkanina nalazi se i na vratima. Taj sitni detalj cjelokupnom doživljaju interijera daje nevjerojatnu toplinu i ugodnost.
Tkanina koja se nalazi i na vratima automobila daje mu notu topline i ugodnosti
U svakim se vratima nalazi pretinac za bocu, dva pretinca za manje boce/šalice nalaze se i između vozača i suvozača, a dva zgodna pretinca integrirana su i u kokpit – jedan ispod glavnog ekrana, a drugi ispod kotačića za namještanje klime. Na njihovom se dnu nalazi tvrđa guma, što je jako zgodno jer vam stvari koje tamo odložite neće kliziti.
U pretincima se nalazi dio od tvrđe gume
Iako je automobil manji, u njemu zapravo ima dosta mjesta. Prtljažnik Yarisa zapremnine je 286 litara, no stražnja sjedala mogu se preklopiti pa ako trebate prevoziti neki veći teret, Yaris vas niti po tom pitanju neće iznevjeriti. Podignete li podnicu, dobit ćete i ravan utovarni prostor, što je još jedan plus.
Prtljažnik Toyote Yaris zapremnine 286 litara
Stražnja sjedala mogu se spustiti pa se dobiva veći prostor
Najmanji krug okretanja u klasi
Ono što izaziva najviše oduševljenja jest vožnja. Yaris je izrazito vozački automobil,a položaj sjedala i položaj volana prilagođeni su upravo tome. Ima sjajan odaziv na gas i kočnicu, a 1.5 benzinski motor i 125 KS zaslužni su za to da odmah krenete kada se na semaforu upali zeleno svjetlo te da jako brzo dostižete veće brzine.
Manje dimenzije čine ga idealnim za grad. S njime ćete se lako prestrojiti, lako zavući u svaku manju uličicu i generalno lakše voziti u svim uvjetima. Gradske gužve, osim nervoze, u meni često povećavaju i razinu stresa, no u Yarisu s tim nisam imala problema.
Vožnja u Yarisu je pravi gušt
Ono što zapravo njegova "supermoć" jest činjenica da Yaris ima najmanji krug okretanja u klasi. Jednostavnije rečeno, nema dodatnih manevara prilikom izlaženja iz parkinga ili okretanja. Znate li kakav je to blagoslov za nas koji palimo dodatne senzore kad izlazimo s prenatrpanog parkinga? Ogroman! Još jedan stres manje. Kad smo već kod parkiranja, valja spomenuti i sjajnu kameru uz pomoć koje parking postaje "mačji kašalj".
Yaris ima najmanji krug okretanja u klasi pa je i zbog toga idealan za grad
Parkiranje je "mačju kašalj" zahvaljujući sjajnoj kameri
Muškarcima je jednostavno. Oni uzmu mobitel, novčanik, ključeve od automobila i spremni su za pokret. Kod žena je to puno drugačije, a u onim torbama koje vječno vučemo za sobom čovjek može pronaći čuda i čudesa. No, nikada ključeve. Bezbroj sam puta tako zapela pred autom, kopajući i tražeći ih. Srećom, i Yaris ima opciju da se vrata otključavaju rukom; odnosno, ako se ključ nalazi dovoljno blizu, treba samo staviti ruku u kvaku kako biste otključali, odnosno palac kako biste automobil zaključali. Da nije bilo toga, vjerojatno bih još sada stajala pred autom i tražila ključeve...
Jurilica za kojom ćete izgubiti glavu
Iako je Toyota Yaris gradski automobil, on vas neće razočarati niti na bržim cestama, gdje ćete shvatiti da je ovaj automobil - jurilica. To doslovno leti, iako ga možda ljudi tako ne zamišljaju. No, za takav malen i lagan automobil, 125 KS je jako puno snage. Nagazite li malo papučicu njegovog gasa, iz njega će izletjeti silina onog bika kojeg je Majdandžić imao u glavi kada je radio na njegovom dizajnu. Uostalom, svima je dobro poznata njegova nabrijanija i sportskija verzija Yaris GR, s kojim se voze rally utrke. Bez obzira što mlađem bratu tepaju da je gradski, izgleda da je i u njemu ostalo malo iskre koja pali žešću i adrenalinsku vožnju.
YAris će vas oduševiti već nakon prvih kilometara
Za mnoge jako važna stvar kada nabavljaju automobil jest njegova potrošnja, a ona je u ovom konkretnom slučaju jako prihvatljiva. Prosječno troši između 5 i 6 litara, litra gore – dolje; sve ovisi dakako u kakvim se uvjetima vožnja odvija.
Vozeći se u Yarisu, imat ćete osjećaj kao da ste u nekom drugom svijetu. Oko vas stres, nervoza i gužva, a vi ne marite za ništa od toga. Gledate na cestu, vozite i uživate bez ikakve nervoze. Zapravo, cijelo vrijeme vozeći Yaris, kao papiga sam ponavljala samo jednu stvar: "Kako ga je lijepo voziti!". I jest, bez uvijanja. Taj kao da je sljubljen s cestom, kao da je od ceste nastao, kao da zna svaki dio po kojem mu prolaze kotači. Teško je to opisati, preapstraktno je. To jednostavno osjetite kada ga provozate. I što je najbolje od svega – jednom kada ga probate, više se ne želite odvojiti od njega. Muškarci, žene, svejedno – za njim doslovno svi izgube glavu…
Toyota Yaris nosi i laskavu titulu najboljeg gradskog automobila u Hrvatskoj
SPECIFIKACIJE:
Toyota Yaris 1.5 1.5VVT-iE
Paket opreme: SPORT
Motor: Benzin, 3 cilindra, 1490 ccm3
Pogon: Prednji
Snaga: 125 KS
Okretni moment: 145 Nm
Ubrzanje 0-100: 9,5 sek
Maksimalna brzina: 185 km/h
Mjenjač: Ručni, 6 brzina
Prosječna potrošnja na testu: 5,8 l/100km
CO2: 125 g/km
Početna cijena modela: 106.800,00 kuna
Cijena testnog modela: 132.100,00 kuna.