"Kao lebdeći tepih" - tako su Francuzi opisali novi Citroën C4, sjajni crossover koji se ističe svojim izgledom, ali još više svojom udubnošću. Na tržištu je C4 zapravo od davne 1928. godine, a do sada je prodan u više od 12 milijuna primjeraka. Za njega će mnogi autoznalci reći da je drugačiji od konkurencije. On, naime, spada u kompaktnu klasu, izgleda poput SUV-a te ima coupe liniju.
C4 spada u kompaktnu klasu, izgleda poput SUV-a, ali ima i coupe liniju
Citroën C4 može biti vrlo personaliziran automobil zahvaljujući čak 31 kombinaciji boja u kojima se ovaj model može naručiti. Zbog specifične coupe linije koja je vidljiva sa strane te blago spuštenog krova, malo "baca" na legendarni model DS, popularno zvanu "žabu". Zgodan detaljčić sa stražnje strane je i mali spojler, a sve one koji vole auspuhe zasigurno će razveseliti činjenica da ih C4 ima - dva komada.
Na stražnjoem dijelu automobila zanimljiv je spojler
Kada se sretnete "oči u oči" s ovim modelom, imat ćete dojam kao da u vas netko opako gleda. To je zbog toga što C4 ima dva reda svjetala, od kojih gornji red izgledaju kao obrve.
Udoban, praktičan, ali i siguran
U auto se lako uđe jer je povišen, a kada uđete - nećete htjeti izaći. Francuzi su dali sve od sebe da zadrže udobnost i komfor, a u slučaju ovog modela su u tome itekako uspjeli. C4 je doslovno preudoban!
Zahvaljujući dodatnoj pjeni u sjedalima, ona su kao mekane fotelje u kojima ćete poželjeti ne samo voziti, nego i malo odmoriti…na primjer, negdje uz more, dok vas preko stakla obasjavaju zrake jesenjeg sunca. To se zove "udobnost življenja", kažu Francuzi.
Njegova sjedala su kao mekane fotelje, a u njima se nalazi dodatna pjena
Putnici koji se voze u stražnjem dijelu jednako će uživati, a iako je dizajn automobila pomalo u coupe stilu, imat ćete osjećaj kao da se vozite u kakvoj limuzini. Mjesta ima dovoljno, a Citroën tvrdi da imaju najviše prostora za koljena u klasi.
Stražnja klupa također je udobna, a Citroën tvrdi da imaju najviše mjesta za koljena u klasi
Unutrašnji dizajn Citroëna C4 jako me se dojmio. Naime, dizajneri su se poigrali različitim materijalima i bojama te su sve to vješto ukomponirali u cjelinu koja istovremeno djeluje i otmjeno i robustno.
Ispred vozača se nalazi digitalni displej, a odličan pomoćnik u vožnji bit će vam i head-up displej.
Head-up displej odličan je pomoćnik u vožnji
Glavni ekran dimenzija je 10 inča, pomalo je neobičnog oblika, a za lakše korištenje pojedinih funkcija (na primjer funkcija koje se odnose na vozila), tu su i prečaci koji se nalaze ispod glavnog ekrana.
Glavni ekran smješten je u središnjem dijelu vozila, a dimenzija je 10 inča
Glasnoćom zvuka u automobilu mogu upravljati i vozač i suvozač; kotačić za stišavanje, odnosno pojačavanje zvuka nalazi se kod suvozača, dok vozač iste te funkcije ima na volanu.
C4 je obiteljski automobil, pa su se Francuzi potrudili da osim što je udoban, bude i praktičan. O njegovoj praktičnosti najbolje govori činjenica da ima čak 16 pretinaca, no najzanimljivija od njh je ladica smještena ispred suvozača, ispod koje se nalazi stalak na koji možete staviti svoj tablet i gledati filmove dok se vozite (naravno, dok ste suvozač!).
Citroën C4 ima prtljažnik zapremnine 380 litara, što je u samom vrhu klase. On ima dvije razine, a kada se spusti stražnja klupa, njegova zapremnina je 1250 litara.
Prtljažnik Citroëna C4 je jako prostran i među većima u klasi
C4 je jako siguran automobil, sa čak 20-ak sustava pomoći prilikom vožnje. Ima i opciju automatskog zaključavanja i otključavanja kada mu se približite.
Kao da lebdite iznad ceste
Riječ je o benzincu sa 130 KS, čiji automatski mjenjač radi besprijekorno. Iako, osobno mi je njegov "mjenjač" bio čudan, jer je mjenjač zapravo polugica koju pomičete gore-dolje. Ispočetka me ta polugica dosta živcirala i trebalo je neko vrijeme da se na nju naviknem i bez zapinjanja prebacim iz parkinga u vožnju. Nije dramatično, no za one koji kao ja vole neke ustaljene stvari u automobilima (na primjer da je mjenjač "mjenjač", i da je ručna "prava ručna" koja se zateže, a ne neka tipka), takve će vam stvari biti malkice neobične u startu.
Pored mjenjača smještene su tipke gdje se prebacuje način vožnje. Potrošnja na testu bila mi je oko osam litara.
Unutrašnjost Citroëna C4
U njemu se sjedi povišeno, što je za nas koji se ne možemo baš pohvaliti visinom izvrsno jer nema pretjerane potrebe dodatno podešavati sjedalo.
Francuzi zapravo nisu pogriješili kada su ga prozvali "lebdećim tepihom", jer u ovom automobilu zaista imate osjećaj kao da lebdite. Velik plus mu je i taj što sjajno upija ležeće policajce i šahtove, kao i sve neravnine i pukotine na našim hrvatskim cestama.
Interesantan dizajn čini ga drugačijim od ostalih automobila
Udoban, praktičan, sjajan za obitelj, a još k tome i crossover. No, to nije sve! Pravi adut ovog automobila je njegova početna cijena koja kreće od 134 tisuće kuna. Kada se sve zbroji i isproba, jasno je kao dan zašto se C4 nametnuo kao jedan od omiljenijih modela među kupcima, posebice onima kojima je udobnost među glavnijim stavkama prilikom kupnje automobila.
Unutrašnjost Citroëna C4
Vožnja s Citroënom C4 osobno mi je bila čisti gušt. Imala sam osjećaj kao da klizim cestom i kao da je ovom automobilu svaka prepreka na cesti laka. Kao da mu ništa ne smeta, jer on vozi nekim svojim lebdećim đirom. C4 je drugačiji o kojem god njegovom segmentu da se radi. I to ga definitivno ističe od ostalih te ga čini jedinstvenim i onim kojeg ćete upamtiti.
Početna cijena Citroëna C4 kreće već od 134 tisuće kuna
Specifikacije
CITROËN C4 SHINE PureTech 130 S&S EAT8
Paket opreme: SHINE
Motor: Benzin, 3 cilindra, 1199 ccm3
Pogon: Prednji
Snaga: 131 KS
Okretni moment: 230 Nm
Ubrzanje 0-100: 9,4 sek
Maksimalna brzina: 210 km/h
Mjenjač: Automatski, 8-stupnjeva
Prosječna potrošnja na testu: 8,2 l/100km
CO2: 132 g/km
Početna cijena modela: 134.900,00 kuna
Cijena testnog modela: 208.182,00 kuna.
Jako zanimljiva su prednja svjetla postavljena u dva reda
Ostale testove auta provjerite u našoj stalnoj rubrici Ženski kut.