Opel Grandland X automobil je koji ima dvije stvari, a koje su mnogim ljudima presudne kada kupuju vozilo – praktičnost i prostranost. Njemački proizvođač automobila dugo u svojoj ponudi nije imao popularne SUV modele, a kada su konačno odlučili svoju ponudu podebljati novim modelom, zaključili su sljedeće: "Life is grand!".
I tako je nastao Opel Grandland, veliki auto za svakodnevnicu, a koji je na našem testu jako dobro prošao kod pripadnica ljepšeg spola.
Testirali smo Opel Grandland X, moderni SUV za svakodnevnicu
Opel tvrdi da je ovo svestran model, a nakon što sam ga tjedan dana imala na testu, mogu potvrditi da je ta konstatacija točna. On me jednako dobro služio kako po gradu, tako i kada je trebalo otići na izlet. Ovo je prva generacija tog modela, koji će se uskoro proljepšati i pofriškati, a zapravo je nasljednik legendarne Frontere.
Mali potrošač
Vremena se mijenjanju, a s njima i trendovi u automobilskoj industriji. Nekada nezamijenjivi dizelaši danas sve više padaju u zaborav, pa je malo za promjenu bio dobar osjećaj voziti dobrog starog dizelaša od 130 KS kakvih je sve manje. U lepezi njihovih modela ovaj se automobil može kupiti i u benzinskoj verziji, ali i kao plug-in hibrid s čak 300 KS.
Opel Grandland X
S obzirom na njegovu masu, on je zapravo mali potrošač koji troši između 6 i 7 litara, a od cijele palete motora koju nude, ovo je zapravo idealan omjer potrošnje i snage.
Na spomen SUV-a, svima će na pamet prvo pasti teški tereni, blato i svojevrsni offroad. No, Opel ipak možda i nije najbolji izbor za takve egzibicije, jer naime nema 4x4. On je totalno posh SUV s kojim ćete istinski guštati u gradu.
Njegov dizajn izvana zapravo mi je jako lijep. Automobil djeluje moćno, pa čak i pomalo agresivno ako se tako mogu izraziti. Zbog tog vanjskog izgleda, na prvu mi uopće nije djelovao kao automobil za grad, no u tome sam se na kraju jako prevarila, jer je ispao totalna suprotnost od onog na što čovjek prvo pomisli. Na testu smo imali model sive boje, a za one koji se bojama vole malo poigrati, dobra je vijest da se Grandland može naručiti i kao dvobojni.
Grandland X izvana izgleda jako elegantno
Dobri, stari automatik
Ušavši u auto, prvo što mi je palo u oči je njegova prostranost, a drugo njegov mjenjač. Opel je, naime, automatik, no sa onim starim „old school“ automatskim mjenjačem kakvi su bili u samim začetcima, a kakav zapravo dugo nije viđen u novijim automobilima. Prisjetilo me to odmah na početke automatika – kada smo svi grintali protiv njih, a kasnije shvatili kakav su blagoslov, posebice u gradskoj vožnji.
U Opelu se nalazi stari "old school" automatski mjenjač
Glavni ekran jako je lijepo ukomponiran u kokpit te nigdje ne strši, a prečaci za funkcije nalaze se ispod njega. Kraj njih se nalaze i gumbići za zaključavanje vozila i sva četiri pokazivača smjera, koji su mi bili posebno slatki – mali, okrugli, ma divno nešto. Vaše mobilne uređaje možete spojiti s automobilom putem aplikacija Android Auto i Apple Car Play, a u navigaciji će vas zadanim rutama malo za promjenu navoditi – muški glas.
Prostran u svakom dijelu
Zbog svoje veličine, stražnja klupa nudi dovoljno mjesta da i putnici uživaju u komociji, a jedan od mojih favorita u ovom automobilu nalazi se upravo u ovom dijelu.
I na stražnjoj klupi putnici će moći uživati u komociji
Naime, srednje sjedalo može se spustiti, a kada ga spustite u njemu se nalaze pretinci za boce, što je praktično. Još praktičnije je i da se iza toga nalaze mala vratašca, koja otvorite te imate pristup prtljažniku. Ovakve stvari volim kod dužih putovanja, jer ako kojim slučajem nešto ostavite u prtljažniku, moći ćete doći do toga bez da zaustavite automobil.
Inače, taj je dio predviđen za prevoženje skija, što Grandlanda čini idealnim za one koji vole uživati u zimskim radostima, no svakako će poslužiti i za neke druge stvari - kao na primjer dohvaćanje stvari iz prtljažnika.
Valena vratašca između stražnje klupe i prtljažnika
Prtljažnik Grandlanda zapremnine je 514 do 1652 litra kada spustite sjedala, a praktično je što se sjedala spuštaju na ručicama koje se nalaze u prtljažniku, pa se ne trebate zavlačiti na stražnju klupu. U prtljažniku su i kukice na koje možete zakačiti vrećice sa stvarima, a ima i dvije razine, što zapravo naglašava njegovu praktičnost.
Prtljažnik Grandlanda X
Prtljažnik Opela Grandland X
Prtljažnik u Opelu Grandland X
Vrata prtljažnika posebna su priča, a ona se mogu otvoriti mahanjem noge – što je zapravo nevjerojatno zgodna stvar kada teglite torbe, kofere i vrećice, jer ih nećete morati spuštati na tlo. Jednom kada se naviknete na taj sistem, zapravo više uopće nećete otvarati prtljažnik ručno; barem je meni tako bilo jer sam nakon kratkog vremena automatizmom otvarala prtljažnik nogom, imala jednu ili šest stvari u rukama.
Vozačevo sjedalo može se namjeriti u svim smjerovima i na sve načine, što je super jer tko god da sjedne u njega, moći će voziti bez problema. Grandland je velik i siguran, te je opremljen raznim sigurnosnim sustavima kao što su automatsko kočenje, adaptivni tempomat, parking senzori, kamera, itd.
Glavni ekran u Opelu Grandland
Ima i opciju lane assist (koja vas drži u vašoj traci), i tu treba pohvaliti Opel na izvedbi jer taj sigurnosni sistem daje samo zvučne signale - koji su dosta prodorni i čut ćete ih i zapamtit ćete ih i neće vas biti na kraj pameti da prijeđete liniju.
U brojnim automobilima taj sistem funkcionira tako da vam auto sam zakreće volan, što ja meni osobno grozno jer imam osjećaj kao da mi netko otima volan iz ruku, a taj osjećaj nikako nije dobar. Zato me pištanje u Grandlandu razveselilo, koliko god zvučno ono bilo.
Unutrašnjost Opela Grandland X
Oduševio ljepši spol
Grandland je zapravo na autocesti svoj na svome, jer tamo lagano i tiho kruza, dok je u zavojima klasični SUV. Igrom slučaja, u tjednu testiranja sam imala dogovoren jedan izlet s prijateljicama, pa smo se nas četiri zaputile na proputovanjem s Grandlandom. Meni je to zapravo jako odgovaralo, jer sam željela čuti žensko mišljenje o tome.
Cure su bile oduševljene. Automobil im je bio lijep izvana, svidjela im se njegova prostranost iznutra, kao i svestranost prtljažnika kojeg smo naravno iskoristile i natrpale, iako je bez obzira na naše torbe i stvari, u njemu bilo prostora za još toga.
Opel Grandland X
Automobil im se jako svidio u vožnji, a zbog njegove veličine, veće brzine se skoro i ne osjete, pa mi je u jednom trenutku jedan od suputnica na autoputu kazala da misli „da se vozimo 70, a kad ono mi na 130“.
"Ja bih kupila taj auto, baš mi se sviđa“, bio je zaključak moje ženske klike koju je Grandland oduševio.
Vožnja u Opelu Grandland X
Nisam znala što očekivati od ovog automobila. Na prvu sam mislila da sam dobila gromadu od auta s kojim će mi svaka vožnja po gradu biti tlaka, no ispalo je da sam dobila jednog boljih automobila što se tiče gradske vožnje.
Njegova praktičnost i svestranost svakim me danom zapravo sve više oduševljavala, a mišljenje mojih prijateljica bila je samo potvrda onoga što sam do tada mislila o Grandlandu – ovaj auto treba svakoj modernoj gradskoj ženi i obitelji. Ovaj auto treba i muškarcima. Ma treba svima, jer u njemu ima za svakog ponešto, pa i za one najizbirljivije…
Opel Grandland X idealan je za gradsku vožnju