1. Zastava 101: Apsolutni jugoslavenski klasik. Kažu da je mogao "potegnuti" i preko 120 na sat, uz malo truda i uvjet da je sve ispravno.
10 najpoznatijih automobila nastalih iza i pokraj željezne zavjese; Neki su 'potezali' preko 120 na sat
2. Yugo 45: Jugoslavenska uzdanica koju su pokušali prodavati i u SAD-u, ali nije baš išlo. Automobil se pojavio i u američkom filmu "Drowning Mona" i to kao predmet ismijavanja zbog čestih kvarova i generalno loše kvalitete. Na cesti je mogao voziti i do 130 na sat.
3. Zastava 128: Mnogi su ga nazivali ružnijim nasljednikom Zastave 101. Bio je zapravo sličan svom prethodniku, osim što je sa stražnje starne imao ta grozno dizajnirana svjetla/žmigavce.
4. Zastava 750 (Fićo): Nije bio odveć brz niti prostran, ali bio je praktičan i popularan. Na cestama ga se viđali dugo nakon raspada Jugoslavije, a moguće da ima još pokoja garaža u kojoj ga čuvaju od zaborava.
5. Trabant: Uzdanica DDR-a koja se proizvodila sve do 1991. Ukupno su stvorena četiri modela, Trabant 500, Trabant 600, Trabant 601 i Trabant 1.1. Imao je karoseriju od plastike i zastarjeli dvotaktni motor, ali za stanovnike Istočne Njemačke često je bio jedini izbor. Unatoč svim svojim manama, legendarni "Trabi" danas uživa kultni status, do te mjere da je u Berlinu moguće kupiti suvenire u njegovom obliku.
6. Moskvič: Ruska uzdanica koja je doživjeka niz različitih modela, a onaj posljednji proizveden je 1986. godine. Modele 408 i 412 izvozili su čak i na zapad Europe gdje su pobrali solidne kritike.
7. Dacia: Rumunjski proizvođač osnovan 1966. godine. Njihovi automobili bili su vrlo prodavani u Rumunjskoj i susjednjim zemljama, a tvornica je nastavila raditi i nakon pada komunizma. Krajem 1990-ih kupio ju je Renault, a automobili koje danas proizvode vrlo su popularni zbog dobrog omjera cijene i kvalitete.
8. Lada: Nije slovila kao kvalitetna, ali bili su izdržljivi. Model Lada Classic izrađen je u čeličnoj karoseriji te je podnosio ekstremnu sibirsku klimu i loše ruske ceste. Bio je prodavan i u bivšoj Jugoslaviji.
9. Škoda: Tvornica iz koje su izlazili čehoslovački automobili osnovana je još 1925., a od 1991 je u vlaništvu njemačkog Volkswagena. Više od 20 modela Škode proizvedeno je u razdoblju od 1945. do 1991.
10. Poljski Fiat (Peglica): Malen, ne preskup, a malo je i trošio. Moglo ga se vidjeti na cestama svih nekadašnjih socijalističkih država pa i bivše Jugoslavije. Zbog malih dimenzija moglo ga se parkirati "bilo gdje", ali za neke je njegova unutrašnjost ipak bila previše klaustrofobična.
Bivše socijalističke države imale su razvijenu autoindustriju jer automobile sa zapada nije bilo moguće, a niti poželjno uvoziti. Automobili iz Jugoslavije, Čehoslovačke, Rusije, Rumunjske i Istočne Njemačke dizajnom, a niti kvalitetom često nisu pratili zapadne rivale, ali, što bi ljudi rekli, "vozili su". Pogledajmo 10 najpoznatijih auta s istoka.