Po prvi put u povijesti, čak četiri generacije dijele ista radna okruženja. To predstavlja jedinstvene izazove za današnje poslodavce, koji ne samo da vode svakodnevne operacije i planiraju dugoročnu strategiju, već se istovremeno moraju nositi s razlikama među generacijama. Bilo da ste menadžer ili tek započinjete karijeru, važno je znati s kim ćete raditi. Otkrijte što motivira i kakav stil komunikacije preferiraju pripadnici svih generacija.
Ovo se u povijesti dosada nije nikada dogodilo! Četiri generacije prvi put zajedno na poslu
Trenutno su na tržištu rada aktivne sljedeće generacije: baby boomeri, generacija X, milenijalci i generacija Z.
Baby boomere (osobe rođene između 1946. – 1964.) karakterizira optimizam, sklonost timskom radu i predanost napornom radu.
Oblikovali su ih ključni povijesni događaji poput rata u Vijetnamu, pokreta za građanska prava i afere Watergate.
Motiviraju ih lojalnost prema tvrtki, timski rad i osjećaj dužnosti.
Stil komunikacije uključuje korištenje najučinkovitijih oblika, poput telefonskih poziva ili sastanaka uživo.
Svjetonazor im se temelji na vjerovanju da se pravi uspjeh postiže tek nakon uloženog truda i odricanja.
Generaciju X (osobe rođene između 1965. – 1979.) karakterizira fleksibilnost, neformalnost, skeptičnost i neovisnost.
Oblikovali su ih ključni događaji poput pada Berlinskog zida i epidemije AIDS-a.
Motiviraju ih ravnoteža između posla i privatnog života, raznolikost i osobni interesi, često više nego interesi same tvrtke.
Stil komunikacije je takav da preferiraju najučinkovitije oblike, poput telefonskih poziva ili sastanaka uživo.
Svjetonazor im uključuje raznolikost, a spremni su brzo promijeniti posao ako trenutni poslodavac ne zadovoljava njihova očekivanja. Skloni su otporu prema promjenama koje utječu na njihov privatni život.
Milenijalci (osobe rođene između 1980. – 1994.) poznati su po svom natjecateljskom duhu, društvenoj osviještenosti, otvorenosti i usmjerenosti na postizanje ciljeva.
Na njih su utjecali događaji poput napada na SAD 11. rujna i pojava interneta, koji im je omogućio neograničen pristup informacijama.
Motiviraju ih odgovornost i jedinstvena radna iskustva.
Kao način komunikacije preferiraju poruke i e-mailove.
Svjetonazor im se temelji na traženju izazova, rasta i razvoja. Očekuju uzbudljivo i zabavno radno iskustvo te ravnotežu između privatnog i poslovnog života, a ako to ne dobiju od tvrtke, spremni su otići.
Generaciju Z (osobe rođene između 1995. – 2012.) karakterizira globalna orijentacija, poduzetnički duh, progresivnost i fokus na različite prioritete u odnosu na prethodne generacije.
Na njih su utjecali događaji poput velike recesije i pristupa tehnologiji od najranije dobi.
Motiviraju ih raznolikost, personalizacija, individualnost i kreativnost.
Koriste društvene mreže, a kad je potrebno, SMS-ove i poruke na Viberu i WhatsAppu.
Svjetonazor im se temelji na uvjerenju da su eksperti za digitalne uređaje. Vrednuju neovisnost i individualnost, a preferiraju rad s milenijalskim menadžerima i kolegama koje doživljavaju kao inovativne.
Birajte radoznalost umjesto osude. U nekom trenutku, radit ćete s ljudima iz različitih generacija pa umjesto da se frustrirate ili ljutite zbog razlika, budite znatiželjni i nastojte razumjeti jedni druge.
Na radnom mjestu u današnje vrijeme susreću se četiri generacija, svaka s različitim načinima komunikacije i radnim navikama pa poslodavci moraju uskladiti njihove različite pristupe i vrijednosti.
POGLEDAJTE VIDEO Ploče u društvu Monaca! Strani mediji proglasili ih ružnim mjestima, a ovako su reagirali mještani