Prodavači se služe različitim trikovima kako bi namamili kupce i povećali prodaju. U svemu tome psihologija igra važnu ulogu.
Kupcima se mjeri svaki korak: Psihijatar objasnio kako nas boje, mirisi i svjetla u dućanu tjeraju da više trošimo
Tako supermarketi nemaju dnevno svjetlo, nego su zatvoreni kao kutije, a kupcima se danas mjeri svaki korak u prodavaonici. Točno znaju čega se prvo dohvatimo na policama, a što nam treba posljednje.
Srpski poznati psihijatar, liječnik Vladimir Diligenski, gostujući na RTS-u objasnio je kakvim se sve trikovima služe prodavači i kako se može smanjiti impulzivna kupovina.
"To je čitava nauka koja se zove psihologija kupovine. Vrlo je važno da procijenite s nekoliko rečenica ili nekoliko pitanja, o kakvom se kupcu radi."
"Ako želite prodati svoj proizvod, vi unaprijed već znate što taj kupac želi i na koji način da mu se približite, je li dobro i koliko pričati s njim. To je psihologija prodavača“, rekao je psihijatar.
Dodaje da su mjesta za kupovinu biološki fenomeni gdje se vi osjećate ugodno.
Također, mirisi su čudo jer su povezani sa svim dijelovima mozga.
"Prodavači u pekarama to vrlo dobro znaju pa često dodaju i aromatične sastojke koji nas dodatno mame."
"Prvo što ugledate, zakačite se za to i još ako je dobro zapakirano s jarkim bojama, to kupujete."
"Iako postoje ljudi koji kupuju impulzivno, što im ne treba, to su moji pacijenti. To je bolest", objasnio je.
Na primjer, manični pacijenti su poznati da kupuju sve što im treba i ne treba.
"Poslije se kaju, ali je trenutno zadovoljstvo puno jače", rekao je prof. dr. Vladimir Diligenski, i objasnio kako se možemo oduprijeti impulzivnim porivima kupovine.
"Trebate biti racionalni, važni su princip racionalnosti i princip zadovoljstva", dodao je.
"Princip realnosti je uvijek ono što treba biti jače kod zrelog čovjeka, kod djece ne", objasnio je psihijatar za kraj.
Poznati srpski psihijatar Vladimir Diligenski objasnio je kojim se trikovima služe prodavači kako bismo više kupovali.