Bojnik Ivan Markač kapetan je posade Canadaira CL-415 stacioniranog u zrakoplovnoj vojnoj bazi Zemunik pored Zadra.
Pogled u kabinu (i iz kabine) kanadera bojnika Ivana Markača
Do danas je skupio oko dvije i pol tisuće sati letenja na kanaderu, bacivši pritom više od 18 tisuća “vodenih bombi”.
Posao pilotima kanadera otežavaju i zadimljenost, neravan teren, vjetar...
Letenje kanaderom sastoji se upravo od onih manevara koje piloti drugih aviona izbjegavaju.
Sam dim ne ulazi u kabinu, ali kroz ventilaciju ponekad frcaju iskre i ulazi miris dima.
Svaki pilot ima svoju tehniku uzimanja i bacanja vode koja se, u principu, razlikuju samo u detaljima.
Svaki požar nosi neku svoju opasnost. Zbog toga je uvijek bitno s krajnjim oprezom pristupiti svakom požaru i svakom moru.
Ljudski životi, kuće i ostala imovina uvijek su nam prioritet, kaže bojnik Markač.
Letovi kanaderima često su rizični i na rubu opasnosti. Leti se između stupova dalekovoda, vjetroelektrana i drugih prepreka.
Bojnik Markač oborio je 2013. godine na Hvaru svjetski rekord u broju bačenih vodenih bombi tijekom jedne operacije gašenja - za sedam sati bacio ih je 160!
Letjeti kroz dim je opasno, zahtjevno i teško. Vidljivost se ponekad smanji na nulu i tada nema druge nego letjeti po instinktu.
Pravi razmjeri požara ponekad se najbolje vide iz zraka.
"Najveća je satisfakcija kada sa zemlje čujete vatrogasce kako vam viču: To, majstore", kaže bojnik Markač.
Prizori izgorjelih površina uvijek su stravični. Naročito kada izgori gotovo čitav biljni pokrov, kao nedavno na dijelovima Pelješca.