Bojnik Ivan Markač kapetan je posade Canadaira CL-415 stacioniranog u zrakoplovnoj vojnoj bazi Zemunik pored Zadra.
Pogled u kabinu (i iz kabine) kanadera bojnika Ivana Markača


Do danas je skupio oko dvije i pol tisuće sati letenja na kanaderu, bacivši pritom više od 18 tisuća “vodenih bombi”.

Posao pilotima kanadera otežavaju i zadimljenost, neravan teren, vjetar...

Letenje kanaderom sastoji se upravo od onih manevara koje piloti drugih aviona izbjegavaju.

Sam dim ne ulazi u kabinu, ali kroz ventilaciju ponekad frcaju iskre i ulazi miris dima.

Svaki pilot ima svoju tehniku uzimanja i bacanja vode koja se, u principu, razlikuju samo u detaljima.

Svaki požar nosi neku svoju opasnost. Zbog toga je uvijek bitno s krajnjim oprezom pristupiti svakom požaru i svakom moru.

Ljudski životi, kuće i ostala imovina uvijek su nam prioritet, kaže bojnik Markač.

Letovi kanaderima često su rizični i na rubu opasnosti. Leti se između stupova dalekovoda, vjetroelektrana i drugih prepreka.

Bojnik Markač oborio je 2013. godine na Hvaru svjetski rekord u broju bačenih vodenih bombi tijekom jedne operacije gašenja - za sedam sati bacio ih je 160!

Letjeti kroz dim je opasno, zahtjevno i teško. Vidljivost se ponekad smanji na nulu i tada nema druge nego letjeti po instinktu.

Pravi razmjeri požara ponekad se najbolje vide iz zraka.

"Najveća je satisfakcija kada sa zemlje čujete vatrogasce kako vam viču: To, majstore", kaže bojnik Markač.

Prizori izgorjelih površina uvijek su stravični. Naročito kada izgori gotovo čitav biljni pokrov, kao nedavno na dijelovima Pelješca.