Na snazi je posebna regulacija u centru Zagreba, a Grad dodatno časti: Beplatne su dvije usluge
'Širenjem pješačkih zona smanjuje se prometno opterećenje, poboljšava kvaliteta zraka i razina buke, a javni prostor postaje sigurniji i ugodniji za boravak', kažu iz gradske uprave
Europski dan bez automobila obilježava se u ponedjeljak, u Zagrebu se za promet automobila od 8 do 20 sati zatvara gradsko središte, a Grad Zagreb je osigurao besplatan prijevoz ZET-ovim tramvajima i autobusima na području cijelog grada te besplatno korištenje javnih bicikala Bajs.
S obzirom na to da se brojne ulice Gornjeg i Donjeg Grada zatvaraju za promet motornih vozila, iz zagrebačke gradske uprave građanima preporučuju da dnevne obveze obave pješice ili biciklom, na raspolaganju im je i besplatan javni bicikl Bajs, a javni gradski prijevoz je također besplatan za sve.
Grad je na Zrinjevcu od 15 do 21 sat priredio raznolik program za sve uzraste. Moći će uživati u ponudi OPG-ova s oznakom "Plavi ceker", sudjelovati u sportskim i edukativnim aktivnostima, okušati se u atraktivnoj "Alki na Bajsu" te posjetiti radionice i zdravstvene kutke. Najmlađe očekuje Dječja biciklijada od 17 sati, a cijelo događanje pratit će i glazbeni program.
Kampanja Europske komisije
Tradicionalna "Zagrebačka žbica", biciklistička vožnja zagrebačkim ulicama počet će na Zrinjevcu u 18 sati. Trasa vožnje bit će Zrinjevac - Ulica grada Vukovara - Ulica Hrvatske bratske zajednice - Slavonska - Savski nasip (Greenway) - Savska – povratak na Zrinjevac. Organizira je Grad u suradnji s MUP-om i udrugom Sindikat biciklista.
Danom bez automobila završava Europski tjedan mobilnosti, jedna od vodećih kampanja Europske komisije za podizanje svijesti o održivoj urbanoj mobilnosti, obilježava se svake godine od 16. do 22. rujna, a ove godine na temu "Mobilnost za sve".
Grad Zagreb je od 19. rujna za motorna vozila privremeno do 23. rujna u 14 sati zatvorio i Gajevu ulicu sjeverno od Berislavićeve te Teslinu između Gajeve i Praške. Time su, kako kažu, 'označili pokretanje postupka za proširenje pješačke zone na te ulice, što bi se trebalo dogoditi za godinu dana'.
Sve spremno za nove pješačke zone
"Širenjem pješačkih zona smanjuje se prometno opterećenje u središtu grada, poboljšava kvaliteta zraka i razina buke, a javni prostor postaje sigurniji i ugodniji za boravak. Pješačke zone potiču zdravije načine kretanja, jačaju lokalnu ekonomiju jer privlače više posjetitelja i povećavaju korištenje terasa i trgovina, a dodavanjem zelenila stvaraju se hladovitija i ljepša mjesta za druženje", poručili su iz zagrebačke gradske uprave.
Dodaj i da su izmjene i dopune Generalnoga urbanističkog plana (GUP) omogućile pokretanje procedure za cjelovito uređenje nove pješačke zone od Gundulićeve do Praške, uključujući i sjeverni dio Preradovićeve i Gajeve. U planu je, kažu, proširenje pješačke zone i na druge lokacije, za Ulicu Pod zidom za to postoje višegodišnji zahtjevi, a dio Martićeve kod HNB-a također se planira zatvoriti za promet i rekonstruirati.
"Zagreb širenjem pješačkih zona slijedi primjer europskih gradova koji godinama ulažu u javne prostore i kvalitetniji život u centru", naveli su iz Grada.
POGLEDAJTE VIDEO: Manje auta, manje buke, čišći zrak: Hoće li Bajsevi pobijediti prometni kaos u Zagrebu?
403 Forbidden