Iako često izaziva rasprave o tome što zapravo znači "inteligencija", prosječni IQ stanovništva može puno reći o tome koliko društva ulažu u obrazovanje i intelektualni razvoj svojih građana. Na ovom popisu je istraženo osam zemalja koje se redovito nalaze na vrhu rang-lista prema rezultatima IQ testova, navodi Times of India.
Među osam najinteligentnijih nacija čak tri naša susjeda! I Srbi su tu, a Hrvati?
Ove zemlje ne ponose se samo visokim prosječnim IQ-om, već su i poznate po svojoj obrazovnoj izvrsnosti, inovacijama u tehnologiji te povijesnim i kulturnim nasljeđima koja podupiru njihovu intelektualnu moć.
1. Japan: Japan je na vrhu liste s najvišim prosječnim IQ-om od 112,30. To je posebno zbog rigoroznog obrazovnog sustava koji naglašava i cijeni naporan rad i poštovanje prema učiteljima.
Učenici se od vrlo rane dobi potiču da budu vješti u predmetima kao što su matematika i znanost, a obitelji podupiru njihove obrazovne napore i programe, promičući uspjeh i postignuća.
2. Mađarska: Mađarska je na drugom mjestu s prosječnim IQ-om od 111,23. Vjeruje se da ova zemlja ima snažno nasljeđe u matematici i znanosti, s mnogim visoko poznatim znanstvenicima koji dolaze iz Mađarske.
Tamošnje škole naglašavaju STEM - znanost, tehnologiju, inženjerstvo i matematiku, potičući učenike da razviju nevjerojatne vještine rješavanja problema.
3. Tajvan: Na trećem mjestu se nalazi Tajvan s prosječnim IQ-om od 111,19, a zasluge idu značajnim ulaganjima u obrazovanje. Vlada naglašava poboljšanje škola i nuđenje osnovnih resursa za nastavnike i učenike.
Njihov je kurikulum prilično zahtjevan, posebice u tehnologiji, što učenike motivira na rad.
4. Italija: Italija je na četvrtom mjestu s prosječnim IQ-om od 110,83. Obrazovni sustav potiče kreativnost i kritičko razmišljanje, olakšavajući učenicima da steknu dublje razumijevanje predmeta.
Učenje temeljeno na projektu ondje je uobičajeno, pomaže učenicima da se više angažiraju i razumiju složene koncepte na bolji i zanimljiviji način.
5. Južna Koreja: Južna Koreja je na petom mjestu, ima prosječni IQ od 110,80 i poznata je po visoko konkurentnom obrazovnom sustavu.
Vjeruje se da se učenici često suočavaju s pritiskom da postignu visoke rezultate na testovima, s dugim školskim satima i dodatnim podukama koje su uobičajene u toj zemlji.
Ovaj naglasak na akademcima rezultirao je zapaženim postignućima na međunarodnim testovima, naglašavajući učinkovitost njihovih obrazovnih metoda.
6. Srbija: Na šestom mjestu u ukupnom poretku nalazi se Srbija s prosječnim IQ-om od 110,60. Zemlja ustrajno radi na poboljšanju svog obrazovanja i daljnjem poboljšanju IQ rezultata.
Nedavne izmjene imaju za cilj poboljšati kvalitetu nastave i usredotočiti se na kritičko razmišljanje i matematiku.
Vlada ulaže u obuku nastavnika i u skladu s tim ažurira nastavni plan i program kako bi bio u skladu s najnovijim razvojem i temama, navodi Times of India.
7. Iran: Iran, na sedmom mjestu, ima prosječni IQ od 110,27 i tradiciju koja utječe na njihov današnji obrazovni sustav.
Zemlja ima značajan fokus na matematici i prirodnim znanostima, potičući mnoge studente da nastave visoko obrazovanje u tim područjima, što oblikuje ciljeve u obrazovanju i prioritete Irana.
8. Finska: Na osmom mjestu je Finska s prosječnim IQ-om od 109,60 i prepoznatljiva je po posebnom načinu obrazovanja učenika.
Finski obrazovni sustav fokusiran je na dobrobit učenika i dopušta im da uče vlastitim tempom.
Učitelji mogu osmisliti vlastite lekcije, što učenje čini zanimljivijim i učinkovitijim.
Rezultati kvocijenta inteligencije (IQ) često se koriste kao mjera za mjerenje kognitivnih sposobnosti u različitim populacijama.
Iako nije konačna mjera inteligencije, prosječni IQ rezultati mogu pružiti uvid u to kako kulture daju prednost obrazovanju, pristupu resursima za učenje i sveukupnom naglasku na kognitivni razvoj.
Različite studije i ankete provedene su širom svijeta kako bi se odredili ti prosjeci, otkrivajući fascinantne trendove o obrazovnim sustavima i društvenim vrijednostima u različitim zemljama.
Iako je IQ samo jedan od mnogih pokazatelja ljudskih sposobnosti, predstavlja značajan uvid u obrazovne sustave i pristup učenju u različitim kulturama.