Sve se ovo odnosi i na automobile. Kada uđete u vrući automobil, odmah ćete se oznojiti - to je prirodna reakcija tijela. Ako na tako oznojeno tijelo jako otvorite klimu u malom prostoru automobila, riskirate niz neugodnih posljedica - suzenje očiju, bol u vratu, bol u leđima, uhu, mišićima prsiju. Stoga ju je bolje postupno pojačavati.
Testirao četiri metode rashlađivanja užarenog auta i - bingo, ova je definitivno najbrža!
Metoda 1: Reguliranje klima uređaja i čekanje: Promjena temperature u prvih 10 minuta: 1.8 stupnjeva po minuti. Kako bih dobio kontrolno očitanje, napravio sam najočitiju, osnovnu stvar koju sam mogao smisliti. Upalio sam auto, pritisnuo tipku "MAX A/C" i pustio klimu da odradi svoje. Nisam se ni vozio okolo, što je bilo najbolje što sam mogao učiniti da simuliram užasnu prometnu gužvu, a to je važno jer se vaš klima uređaj oslanja na strujanje zraka kako bi se riješio viška topline. Temperatura automobila kad sam ušao bila je groznih 33 stupnjeva. Nakon vrućeg zraka koji je oblio moje lice, hladan zrak počeo je strujati u roku od nekoliko sekundi, a drugi dio automobila? Još izgara u toplini. Deset minuta kasnije, temperatura zraka pala je na 23 stupnjeva. Nakon 15 minuta bila je 21. Kad je prošlo 20 minuta, bila je 19 i moji su susjedi vjerojatno mislili da sam poludio. Tada sam prekinuo eksperiment. Vani je bilo točno 27 stupnjeva, tako da 19 stupnjeva u autu i nije bilo tako loše. Dvadeset minuta u zagrijanom autu s visokom toplinom je ipak previše. Ne biste baš željeli otići na poslovni sastanak nakon toga.
Metoda 2: Vožnja sa spuštenim prozorima (i reguliranje klima uređaja): Promjena temperature u prvih 10 minuta: 2.5 stupnjeva po minuti. Dva dana radio sam ono što pretpostavljam da većina ljudi radi kad ulaze u vrući auto: spustio sam prozore, pritisnuo "MAX/AC" i odvezao se. U autu je bilo hladnije nego prethodnog dana, samo 32 stupnjeva. Ponovno sam podignuo prozore nakon dvije minute, a do sedme minute temperatura je pala na 23 stupnjeva u autu. Pala je na 18 do vremena kada je prošlo 10 minuta, a nakon 15 minuta pala je na 16 stupnjeva.
Metoda 3: Vožnja s podignutim prozorima (i reguliranje klima uređaja): Promjena temperature u prvih 10 minuta: 3.1 stupanj po minuti. Trećeg dana pritisnuo sam "MAX A/C" i odvezao se, ali sam držao prozore podignute. Temperatura automobila je otišla sa 38 na 122 nakon pet minuta, na 30 nakon 10, 25 nakon 15 i na kraju je završila na 16 stupnjeva nakon što je prošlo 20 minuta. Znam što mislite. Nekako je brže od otvaranja prozora?!? Pa, to ima itekako smisla. Kada otvorite svoje prozore, ispuštate dosta topline van, naravno, ali također ispuštate dosta tog blaženog hladnog zraka.
Metoda 4: Otvaranje vrata: Promjena temperature u prvih 10 minuta: 3.6 stupnjeva po minuti. Poigrao sam se s fizikom za ovu metodu: spustio sam prozor na suvozačevoj strani, a zatim otvarao vrata na vozačevoj strani desetak puta. Ideja je stvoriti područje niskog tlaka koje doslovno usisava vrući zrak iz automobila. Kad sam završio, upalio sam auto, pritisnuo obavezno tipku "MAX A/C", podigao prozor na suvozačevoj strani i odvezao se. Auto je ovog dana stajao malo duže, a temperatura je skočila na 37 stupnjeva, što bi bio dobar početak da je moj cilj bio lijepo i dugo znojiti se u sauni. Nakon pet minuta pala je na 31, a onda je došla mnogo veća razlika nego što sam očekivao. Samo minutu kasnije bilo je 26, a nakon još 60 sekundi 21. Nakon 10 minuta temperatura je već bila ispod 17 stupnjeva Celzijusa, a tada sam ugasio dragi stari "MAX A/C." Pet minuta kasnije, temperatura je pala na 15 stupnjeva. Ipak, nije prestalo postajati sve hladnije i hladnije. Vani je bilo 37 stupnjeva kao i prethodna dva.
A pobjednik je...kao što možete pretpostaviti, rashlađivanje vašeg automobila otvaranjem i zatvaranjem vrata nekoliko puta sa spuštenim prozorom na suvozačevoj strani i dalje je brži način za hlađenje automobila u prvih nekoliko minuta. Zapravo pobjeđuje u borbi stupnjeva po minuti rezultatom od 3.6 do 3.1, a vožnja prve dvije minute sa spuštenim prozorima iznosi 2.5 stupnjeva po minuti.
Ta zagušljiva vrućina koja vas čeka kada otvorite vrata automobila nedvojbeno je najgori dio ljeta, da i ne govorimo o povremenim opeklinama od užareno vrućeg pojasa. Ako ne rashladite svoj auto pomoću klima uređaja, bit ćete u obliveni znojem prije nego što stignete kamo ste krenuli.