Dobro razmislite o svojim navikama prije kupovine.
Pazite pri kupnji poklona za Božić: Zbog ovih pogrešaka mogli biste potrošiti puno više nego što ste planirali
Prema jednoj studiji, zbog kofeina koji konzumiramo neposredno prije kupovine možemo potrošiti i do 50 posto više nego što bismo inače.
Kofein je stimulans koji može potaknuti impulzivnost tako da pažnju možete pridavati i proizvodima na policama koji vam zapravo ne trebaju. Čak ne mora biti velika količina kofeina u pozadini.
Istraživači su do tih saznanja uz pomoć eksperimenata - Jedan eksperiment uključio je nešto više od 300 ljudi kojima je ponuđeno besplatno piće prije ulaska u trgovinu u zamjenu za pokazivanje računa na kraju. Oni koji su odlučili sudjelovati mogli su birati između klasične kave, kave bez kofeina i vode.
Kupci koji su pili kavu s kofeinom u prosjeku potrošili znatno više od onih koji su odabrali bezkofeinsku kavu ili vodu. Ovi iz prve skupine u trgovini su ostavili 27.40 eura više od onih koji su pili kavu bez kofeina.
Otkrivena je i korelacija između kofeina prije kupovine i vrste proizvoda koji se kupuju. Oni koji su prije ulaska u trgovinu popili klasičnu kavu iz trgovine su donosili proizvode poput svijeća i mirisa. Oni koji su odabrali bezokofeinsku kavu ili vodu, kupovali su proizvode za svakodnevnu upotrebu.
Slični su bili i rezultati eksperimenta koji je ispitivao utjecaj kofeina na kupovne navike u online trgovinama. I ovdje su ispitanici koji su sudjelovali u eksperimentu češće birali manje hitne proizvode ako su prije toga konzumirali kofein.
Također je zanimljivo da je korelacija između rastrošnosti i kofeina mnogo izraženija kod nekih ljudi. Najsigurniji su oni koji piju najviše kave, jer su razvili toleranciju, pa na njih, primjerice, jedna šalica ima puno manji učinak nego na ljude koji inače piju jednu ili dvije šalice kave dnevno.
Sigurno vam se dogodilo da ste otišli u trgovinu po samo jedan proizvod, a vratili ste se s punom košarom ili čak kolicima. U tom slučaju razmislite o svojim navikama prije kupovine. Prema nedavnom istraživanju, jedan od razloga zašto u trgovini potrošimo znatno više nego što smo namjeravali može biti naizgled nevina šalica kave prije posjeta trgovini...