U SAD-u živi više od 22 milijuna milijunaša i oko 735 milijardera, dok diljem svijeta ima oko 58 milijuna milijunaša i 2781 milijardera. Mnogi od tih ljudi stekli su bogatstvo kroz profesije s područja financija i ulaganja, inženjeringa, izvršnih, pravnih i tehnoloških karijera. Manji broj ljudi do uspjeha je došao nekonvencionalnim metodama, izumima i s malo sreće. Ovo je deset jedinstvenih načina koji su ljudima donijeli goleme zarade.
10 najneobičnijih poslovnih ideja koje su ovim ljudima donijele ozbiljno bogatstvo
1. Prodaja piksela na web stranici: Alex Tew studirao je u Engleskoj dok se spremao započeti trogodišnji tečaj poslovnog upravljanja na Sveučilištu u Nottinghamu. Mučile su ga brige oko otplate studentskog kredita, kada je došao na ideju koja mu je donijela milijun dolara.
Napravio je web stranicu kakva do tada nije viđena. Odlučio je prodati milijun piksela za jedan dolar svaki, a prodavao ih je u blokovima od po 100 piksela, što je činilo minimalnu kupnju vrijednu 100 dolara. Kupci su mogli dodati svoju sliku i link na kupljene piksele. ''Stranica od milijun dolara" zaživjela je 25. kolovoza 2005. godine, a prve je piksele kupio Tewov prijatelj. Do siječnja 2006. Tew je prodao preostale piksele i od te ideje postao milijunaš.
2. Pošta Djeda Božićnjaka: Byron Reese imao je lijepe uspomene na vrijeme kad je kao dijete dobio pismo od Djeda Mraza. Tu je emociju iskoristio za stvaranje unosnog posla. Godine 2001. osnovao je SantaMail. Roditelji su mogli posjetiti stranicu i zatražiti pismo Djeda Mraza za svoju djecu po cijeni od 10 dolara.
U samo godinu dana Reese je primio 10.000 narudžbi, što mu je donijelo prihod od 100.000 dolara. U kratkom vremenu SantaMail postao je ideja od milijun dolara. Web stranica do sada je poslala više od 500.000 personaliziranih pisama djeci, koja danas koštaju 14,95 dolara i dolaze u sedam jedinstvenih tema, te zajamčeno stižu do Božića.
3. Riverdance: Bill Whelan skladao je glazbu koja se emitirala u pauzi natjecanja za pjesmu Eurovizije 1994. godine, a koja se pretvorila u sedmominutno glazbeno djelo poznato kao "Riverdance". Michael Flatley nastupio je u emisiji i odlučio ju pretvoriti u cjelovečernju produkciju nakon što je izazvala brojne pozitivne reakcije. Pretvorili su to u kazališnu predstavu koja se sastoji od irske glazbe i plesa. Riverdance je prvi put izveden u Dublinu 1995.godine.
Riverdance je postao svjetski hit, a show je postao toliko popularan da ga je do sada uživo vidjelo više od 30 milijuna ljudi. Zaradio je više od milijardu dolara.
4. Čišćenje mjesta zločina: Jeste li ikada razmišljali o tome što se događa nakon što policija završi svoj posao na mjestu zločina? Netko mora počistiti mjesto događaja, a tu na scenu stupa Laura Spaulding. Spaulding je bivša policijska službenica koja je znala da su obitelji obično prepuštene same sebi i da sami moraju počistiti nakon ubojstva ili samoubojstva voljene osobe, a to nije ugodan posao.
Spaulding je tu vidjela poslovnu priliku s uslugom dekontaminacije i počela se baviti čišćenjem mjesta zločina 2005. godine pod imenom Spaulding Decon. U drugoj godini na poslu zaposlila je nekoliko ljudi i proširila posao na čišćenje laboratorija. Sada vodi franšizni posao vrijedan više milijuna dolara.
5. Slap Narukvice: Jednostavna dječja igračka pretvorila se u ideju vrijednu više milijuna dolara, a koja je sinula Stuartu Andersu, učitelju na zamjeni iz Wisconsina. Anders je jednog dana izvadio metar na izvlačenje da nešto izmjeri, a on se smotao oko njegova zapešća. Tada je pomislio kako bi to bila super narukvica kada bi bila prekrivena tkaninom.
Svoj je prototip godinama držao u kamionetu sve dok sudbinski nije sreo čovjeka koji je bio agent za prodaju igračaka. Uskoro su djeca u školama po cijele dane šljapkala neobičnim narukvicama. Danas nisu više toliko popularne, ali i dalje se prodaju.
6. Riba koja pjeva: Prije otprilike 25 godina trgovci su rasprodavali novitet koji je prikazivao ribu postavljenu na drvenu ploču, a koja je pjevala "Take Me to the River" i "Don't Worry, Be Happy" dok je pomicala glavu prema slušatelju. Potpredsjednik razvoja proizvoda u Gemmy Industries, Joe Pellettieri, poznat je kao izumitelj ovog neobičnog predmeta.
Pellettieri tvrdi da mu je ideju dala njegova supruga, a on je radio s inženjerima kako bi usavršio dizajn. Priča se da je tvrtka Big Mouth Billy Bass zaradila više od 100 milijuna dolara.
7. Recept za pivo: Jim Koch pivar je pete generacije koji je koristio obiteljski recept za pivo za osnivanje tvrtke Boston Beer Company. S receptom za pivo Samuel Adams osnovao je tu tvrtku 1984. godine, a na burzu je tvrtka izašla 1995.
Koch je ''težak'' više od milijardu dolara i bio je na 1905. mjestu Forbesovih milijardera 2023. godine. Iste je godine Udruga pivovara objavila godišnji pregled proizvodnje craft pivovara u SAD-u. Prema tom popisu Boston Beer Company druga je najveća craft pivovara u toj zemlji.
8. Iznajmljivanje haljina: Jennifer Hyman i Jennifer Fleiss odlučile su pokrenuti posao iznajmljivanja odjeće nakon što je Hyman vidjela kako njezina sestra troši previše novca na novu haljinu za vjenčanje. Godine 2009. nastao je Rent the Runway koji je kupcima omogućio iznajmljivanje, pretplatu ili kupnju dizajnerske odjeće i modnih dodataka. Tvrtka je ponudila odjeću više od 700 dizajnera u različitim veličinama.
Godine 2019. Rent the Runway narastao je na tvrtku vrijednu milijardu dolara. Hyman je ostala u tvrtki kao izvršna direktorica, a i članica je izvršnog odbora. Fleiss je napustila tvrtku 2017. godine, ali je ostala u upravnom odboru. Obje su zaradile milijune dolara.
9. Pečenje kolačića: Tko bi rekao da se pečenje kolačića može pretvoriti u milijune dolara prihoda? Debbi Fields radila je kao skupljačica loptica. Od novca koji je zarađivala kupovala je sastojke za svoje, sada već jako poznate, kolačiće. (Debbi prva slijeva)
Godine 1977. pokrenula je posao s kolačićima u Kaliforniji kada joj je bilo 20 godina. Štandovi s kolačićima počeli su se pojavljivati u trgovačkim centrima i zračnim lukama diljem SAD-a, a poslovanje je preseljeno u Utah 1982. Tvrtka je zatim prodana investicijskoj tvrtki 1990-ih, ali Fields je ostala glasnogovornica. Izgradila je brend vrijedan 450 milijuna dolara, a procjenjuje se da je ona sama zaradila oko 200 milijuna dolara.
10. Naopaka boca kečapa: Paul Brown je radio kao vlasnik tvrtke za precizna oblikovanja kada je došao na ideju da izumi plastični zatvarač za bocu koji bi omogućio jednostavnije korištenje kečapa. S jednim od svojih zaposlenika radio je na dizajnu boce koja bi mogla stajati naopako bez curenja.
Razvili su ventil u obliku latice koji je funkcionirao za šampone, a njihova je ideja korištena čak i u NASA-i. 1991. godine Brownu se obratio Heinz sa željom da njegovu tehnologiju upotrijebe za svoj kečap. Više od 75 % svih Heinz kečapa sada se iscijedi iz boce s Brownovim izumom koji mu je donio više od 13 milijuna dolara.
Na svijetu ima dosta milijunaša i milijardera koji su novac uglavnom zaradili visokoprofitabilnim djelatnostima. No jedan je manji broj ljudi do golemih zarada došao prilično nekonvencionalnim metodama i s malo sreće. Ovo je deset od njih.