Koncern Crotram je još od početka proizvodnje novih niskopodnih tramvaja za Grad Zagreb 2005. godine poslao nekoliko ponuda za proizvodnju tramvaja i za druge europske gradove. U najužim kobinacijama bili su Stockholm, Helsinki i Sofia, no na natječajima su uglavnom pobjeđivali drugi proizvođači. Najbliže suradnji Crotram je bio u Helsinkiju, gdje je na testiranjima bio i jedan zagrebački tramvaj, no Finci su se odlučili za suradnju s drugim proizvođačem, u uz čiju su pomoć izgradili novu, suvremenu tvornicu te sami počeli proizvoditi tramvaje za vlastite potrebe. Foto: Emica Elveđi/PIXSELL
ZAGREBAČKI TRAMVAJI KONAČNO ODLAZE U INOZEMSTVO: Isporučen je prvi u latvijsku Liepaju, do travnja 2022. dobit će ih još 11
Unutrašnjost se razlikuje od zagrebačkih tramvaja po dvostrukom redu sjedala u srednjem segmentu tramvaja. Primjetni su i veći bočni informativni ekrani te povećan broj zvučnika. Za razliku od zagrebačkog tramvaja, latvijski ima manje prostora za invalidska ili dječja kolica. Foto: Emica Elveđi/PIXSELL
Nakon predstavljanja, tramvaj je pažljivo razgledao i zagrebački gradonačelnik Milan Bandić. Foto: Emica Elveđi/PIXSELL
Zagrebački gradonačelnik Milan Bandić istaknuo je da nije napravljeno još 60 niskopodnih tramvaja koje su obećali Zagrepčanima, a da je o tome razgovarao i s predsjednikom Uprave Končara Gordanom Kolakom i predsjednikom Vlade Andrejem Plenkovićem. "Nadam se da će premijer, ministar financija, predsjednik Uprave Končara i gradonačelnik Zagreba sa svojim timovima, završiti taj projekt 60 niskopodnih tramvaja, kako bi nedjeljom uštedjeli 30 posto energije na zagrebačkim ulicama", izjavio je Bandić, koji očekuje da bi se tih 60 tramvaja moglo napraviti u iduće četiri godine. Rekao je da je sretan i ponosan da se taj tramvaj danas ispraća za Latviju, što je prvi put da Končarev tramvaj ide izvan granica Hrvatske. Pritom je napomenuo da su ranije postojali pokušaji, pa i njegovog lobiranja za njihov izvoz u Sofiju, Stockholm i Helsinki. Foto: Emica Elveđi/PIXSELL
Predsjednik Uprave Končar - Električnih vozila Josip Ninić izjavio je da su u tramvaj ugrađena brojna Končareva rješenja za ključne podsustave, kao što su glavni elektromotorni pogon, sustavi pomoćnih napajanja, sustavi upravljanja i komunikacija, čelične konstrukcije kolnih ormara, okretna postolja i brojni drugi. Osim poduzeća Končar grupe, u realizaciji ovog projekta sudjeluju deseci gospodarstvenika iz Hrvatske, napomenuo je Ninić. Istaknuo je i da je riječ o vozilu koje je u potpunosti niskopodno, bez stepenica te s ravnim podom cijelom dužinom putničkog prostora, što je posebice važno za korisnike javnog gradskog prijevoza s poteškoćama u kretanju, kao i za majke s djecom u kolicima. Foto: Emica Elveđi/PIXSELL
Suradnja je počela u studenome 2018. kad je potpisan ugovor za isporuku šest niskopodnih tramvaja, dok je drugi ugovor, za još šest tramvaja, u kolovozu ove godine. Pritom je nabava vozila, u visini 85 posto vrijednosti, sufinancirana iz fondova EU-a. Liepaja je treći po veličini grad u Latviji s malo više od 70.000 stanovnika i nalazi se na obali Baltika. Ima jednu tramvajsku liniju koju trenutno opslužuje 13 tramvaja tipa Tatra KT-4 kakvi se mogu vidjeti i na zagrebačkim ulicama, a u sklopu modernizacije njihova javnog prijevoza, osim nabavke novih tramvaja, najavljeno je i širenje tramvajske mreže, a već se radi i na modernizaciji spremišta tramvaja. Foto: Emica Elveđi/PIXSELL
Tvrtka Končar - Električna vozila u ponedjeljak je predstavila prvi niskopodni električni tramvaj od 12 ugovorenih, koji će prometovati ulicama latvijskog grada Liepaje, pri čemu vrijednost dva ugovora za te tramvaje iznosi oko 18 milijuna eura. Kako je istaknuto u pogonu tvrtke na zagrebačkom Jankomiru prilikom predstavljanja tramvaja uoči isporuke, on je namijenjen javnom gradskom prijevozu grada Liepaje na obali Baltičkog mora, a ovo je isporuka prvog od ukupno dvanaest ugovorenih tramvaja za latvijskog kupca, pri čemu je njihova proizvodnja definirana u dva ugovora. Foto: Emica Elveđi/PIXSELL
Unatoč teškim epidemiološkim uvjetima, pri čemu su postojali i problemi s kašnjenjima dobavljača, prvenstveno onih izvan Hrvatske, tramvaj je završen na vrijeme, apostrofirao je Ninić. "Ovi ugovori potvrda su naše izvozne orijentacije, ali i potvrda naše konkurentnosti i kvalitete", istaknuo je Ninić, koji se nada da će ovakvih pozitivnih priča biti i u budućnosti Kako su već ranije izvijestili iz Končara, šesti tramvaj, zadnji iz prvog ugovora, bit će isporučen u svibnju 2021., dok će tramvaji iz drugog ugovora biti isporučeni u razdoblju od listopada 2021. do travnja 2022. godine. Foto: Emica Elveđi/PIXSELL
Iako bi tehničke karakteristike trebale biti jednake onima na dva "kratka" zagrebačka tramvaja proizvedena u Končaru, osim boja, zamjetne su i blage promjene u dizajnu. Tako latvijski tramvaj ima ponešto izmijenjena prednja i stražnja svjetla s dodatkom LED komponenti. Na prednjoj je maski utisnut logotip Končara, a podosta je promijenjen i dizajn retrovizora. Foto: Emica Elveđi/PIXSELL
Zamjenik predsjednika Uprave Končara i predsjednik Nadzornog odbora Končar - Električnih vozila Ivan Bahun ustvrdio je da isporuka tog visokotehnološkog proizvoda na zahtjevno europsko tržište predstavlja važan događaj za Končar i hrvatsko gospodarstvo. Rekao je da je tom događaju prethodila uspješna realizacija projekta razvoja i isporuke 142 niskopodna tramvaja za Grad Zagreb, koji je Končaru kao voditelju konzorcija Crotram bio povjeren nakon provedbe međunarodnog natječaja. Na razvoju tih modernih niskopodnih tramvaja samo je iz Končar grupe sudjelovalo oko 300 visokoobrazovanih stručnjaka, a na temeljima tog projekta razvijeni su i moderni Končarevi vlakovi, naglasio je Bahun. "Zahvaljujući kvalitetnim partnerskim odnosima s Gradom Zagrebom i ZET-om, stvoreni su dobri preduvjeti za uspjeh i na zahtjevnom europskom tržištu", zaključio je Bahun, koji je uvjeren da će i s latvijskim partnerom razviti dugoročno partnerstvo, po uzoru na ono s Gradom Zagrebom i ZET-om. Foto: Emica Elveđi/PIXSELL