Po završetku ugradnje asfalta i opreme Pelješkog mosta u vidu zaštitnih ograda i opreme unutar rasponske konstrukcije, ostvareni su uvjeti za probno opterećenje mosta, a koje je započelo upravo danas, stoji u odgovoru Hrvatskih cesta.
Pelješki most 'gazi' 21 kamion težine do 40 tona: Otkrivamo detalje ove operacije i kada ćemo se svi njime moći voziti
Za tu priliku na gradilište je stigao 21 kamion težine do 40 tona kojima će se provoditi ispitivanje u suradnji s kolegama s Građevinskog fakulteta u Zagrebu. Probno opterećenje provodi se na ciljanim točkama konstrukcije u pokretu brzinama 20/40/60 km/h te pri naglom kočenju, ističu iz Hrvatskih cesta.
Cilj ispitivanja je pokazati je li ponašanje konstrukcije uslijed pokretnog i nepokretnog opterećenja u skladu s projektiranim vrijednostima, stoji u odgovoru Hrvatskih cesta.
Za potrebe ispitivanja koristit će se postojeći sustav monitoringa u vidu senzora već ranije ugrađenih u most te s dodatnim kontrolnim senzorima od fakulteta, odgovorili su nam iz Hrvatskih cesta.
Vezane uz ostale radove na cjelokupnom projektu bitno je napomenuti kako je jučer izvršen iskrcaj dizalice Manitowoc kapaciteta 750 tona, s barže na operativnu obalu budućeg mosta Ston. Ista će se koristiti za podizanje i montažu šest segmenata čelične rasponske konstrukcije mosta Ston dugog 485 metara koji spaja direktno dva tunela na stonskoj obilaznici, stoji u odgovoru Hrvatskih cesta.
Sada, nakon iskrcaja dizalice i potporne skele za pridržavanje segmenata konstrukcije do okrupnjavanja-zavarivanja, barža se vraća u Split po prva dva segmenta te ih doprema na gradilište početkom idućeg tjedna. U prvoj isporuci nalazi se ujedno i najduži segment mosta, segment A dug 93 metra i težak 330 tona. Sveukupno su planirane tri isporuke segmenata, a sama montaža završila bi se do kraja ožujka nakon čega slijedi betoniranje kolničke ploče, ujedno i najduljih radova na mostu, pišu iz Hrvatskih cesta.
Most Ston je dug 485 metara, a njegova je specifičnost što će iznad stonskog zaljeva povezivati dva tunela - Polakovica, koji je dug 1242 metra, i Supavu dužine 1290 metara. Most ima pet stupova i dva upornjaka, a bit će visok 40 metara, otkrivaju iz Hrvatskih cesta.
Dolaskom opreme i čeličnih segmenata nosive konstrukcije na gradilište mosta Ston riješio se problem njihove dopreme koji je nastao zbog poteškoća u osiguranju specijalne barže s obzirom da je more na tom dijelu izrazito plitko, stoji u odgovoru Hrvatskih cesta
Bitno je naglasiti da su radovi na montaži počeli već u jesen prošle godine kada se započelo raditi na ostvarivanju svih uvjeta za izvođenje preostalih radova na gradilištu i dolazak segmenata. Isto tako, bilo je jako puno radova i oko operativne obale, zatim oko temelja za privremene skele i omogućavanja uvjeta da barža dođe na samo gradilište. U sklopu radova montaže na izradi operativnih obala i temelja za privremene oslonce, sklapani su i privremeni oslonci za prihvat nosača na stupovima, ističu iz Hrvatskih cesta
Na ljeto će u promet biti pušten Pelješki most i cijela dionica pristupnih cesta koje gradi Strabag te dio dionice koju radi Avax, izuzev stonske obilaznice koje je dio i most Ston, odgovaraju Hrvatske ceste
Stonska obilaznica će biti gotova na jesen, najkasnije do kraja 2022., zaključuju svoj odgovor iz Hrvatskih cesta
Na Pelješkom mostu ugrađen je asfalt i oprema te je danas počelo probno opterećenje mosta zbog čega je na gradilište stigao 21 kamion težine do 40 tona. Iz Hrvatskih cesta su nam otkrili detalje ove operacije, ali i odgovorili na pitanja kada će Pelješki most biti pušten u promet. Sve najbitnije informacije pročitajte u galeriji: