Potporu kampanji "Oživi me" na Cvjetni trg došla su dati poznata lica hrvatske javne scene poput sportaša Marija Možnika, glumca i voditelja Slavka Sobina, glumica Ane Majhenić, Ane Gruice i Ankice Dobrić, voditeljice Ive Šulentić, modne agentice Tihane Harapin Zalepugin, glazbenika Ivice Propadala, redatelja Krešimira Dolenčića, novinarke Ane Miščević, košarkaša Cibone Ivice Zubac i Josipa Popića, fitness instruktorice Marije Andrijašević te mnogih drugih.
"OŽIVI ME": Kako pružiti pomoć osobi u srčanom zastoju?
Hrvatska slijedi pozitivan primjer Norveške, gdje zahvaljujući ovakvim javnozdravstvenim kampanjama, visok postotak laika pruža postupke oživljavanja osobi u srčanom zastoju čime se postiže zavidna stopa preživljavanja od čak 40%.
Edukatori su, kao i plesači plesne skupine Atomic Dance Factory, nosili "Oživi me" majice koje je za ovu kampanju dizajnirala poznata hrvatska dizajnerica Matija Vuica, koja im se također pridružila na Cvjetnom trgu.
Nekoliko jednostavnih koraka postupka oživljavanja ove su subote građanima pokazivali studenti medicine i stomatologije Udruge StEPP, a koliko je važno znati prepoznati srčani zastoj te zašto je pokrenuta kampanja, ispričala je Ivana Portolan Pajić, dr. med., članica Upravnog odbora Zaklade “Hrvatska kuća srca”, koja je i nositelj ove kampanje, uz suorganizatore Udrugu StEPP i stručnu potporu Hrvatskog kardiološkog društva.
Što to znaju Norvežani, a organizatori žele naučiti i hrvatske građane, odnosno o kojim postupcima je riječ, objasnio je Josip Družijanić, dr. med., član nadzornog odbora Udruge StEPP: "Prije svega, moramo provjeriti je li osoba pri svijesti, pazeći pritom na vlastitu sigurnost. Ako osoba nije pri svijesti, potrebno je otvoriti njen dišni put i zatim provjeriti diše li. Ako osoba ne diše ili ako povremeno nepravilno uzdahne, znači da je vjerojatno u srčanom zastoju. Potrebno je odmah pozvati Hitnu medicinsku službu na broj 194 ili 112 te započeti postupak oživljavanja. Oživljavanje odraslih osoba započinje primjenom 30 snažnih i brzih pritisaka na sredinu prsnog koša. Nakon toga, ako su laici trenirani, trebaju primijeniti 2 upuha te nastaviti oživljavati u omjeru 30 pritisaka pa dva udaha, sve do dolaska hitne pomoći.”
Nakon prošlogodišnjeg gostovanja u pet velikih hrvatskih gradova, edukativna javnozdravstvena kampanja “Oživi me” nastavila se ove subote na zagrebačkom Cvjetnom trgu. Zagrepčani su imali su priliku, uz stručnu pomoć, na edukativnim lutkama naučiti kako pružiti pomoć osobi u srčanom zastoju. A, kako to učiniti, procjenjuju organizatori, kroz kampanju je kroz javne edukacije do sada naučilo nešto više od 1500 građana.