Društvene mreže kompanije Meta (Facebook, Instagram i Whats App) zajedno imaju gotovo pet milijardi korisnika. Iako Facebook već godinama gubi popularnost i nove korisnike, a mladi sve više koriste TikTok, Snapchat i Telegram, 'veliki plavi' je i dalje jedan od najvećih igrača u svijetu tehnologije.
Poplava vidovnjaka i proroka na društvenim mrežama
Masovno korištenje ovih mreža i stotine milijuna ljudi koji su u svakom trenutku na njih 'prikačeni', dovodi i do velikog broja raznih prevara i pokušaja da se na lak način dođe do novca. Poslednjih mjeseci na području zapadnog Balkana na Facebooku je primjetna 'poplava' raznih vidovnjaka, proroka i proricatelja sudbine. Ove prevare uglavnom funkcioniraju tako što korisnika 'nagovaraju' da pošalje poruku na određeni broj telefona, koji je obično komercijalni broj registriran u Njemačkoj, Kanadi ili SAD-u.
Takve poruke mogu koštati od desetak, pa do ček pedesetak dolara. Ti su brojevi, zapravo, sasvim legalni, ali ipak je u pitanju obmana i dovođenje u zabludu korisnika Facebooka, a vjerojatno i krađa osobnih podataka korisnika.
Oprezno sa 'šokantnim vijestima' i 'akcijama darivanja'
Širom EU se posljednjih dana proširila i nova vrsta prevare koja se 'predstavlja' kao link na 'šokantne vijesti'. Kada korisnik klikne (clickbait), pametni telefon se povezuje s internetskom stranicom koja u pozadini preuzima virus (malware) za telefon. Takav 'malware virus' je u stanju 'pročitati' sve osobne podatke s telefona, a jedini način da se poništi je vraćanje uređaja na tvorničke postavke u specijaliziranim servisima.
Još jedna prevara su i raznorazne 'akcije darivanja' na Instagramu. Često su u pitanju pametni telefoni, osobna računala, odjeća ili kozmetika. Navodni 'darivatelj' zahtijeva da počnete pratiti njegov profil i dijelite njegove objave te da vaš profil bude javan. Na ovaj način se, zapravo, stvara velika 'mreža botova', a same objave često u sebi sadrže linkove na maliciozne web stranice, koje, opet, mogu ukratsi osobne podatke korisnika.