Val inflacije proširio se Europom pa je zaista pitanje hoće li Nijemci iduće godine bojkotirati preskupi Jadran? Bili smo jučer na plažama gdje se prate sve glasnije kritike hrvatskih cijena u njemačkim medijima koje čitaju najbrojniji turisti na našem moru. Hoće li se vratiti idućeg ljeta ili će ostati doma, je li stvar u kuglicama sladoleda ili recesiji? Sve smo pitali Srećka Matića, novinara Deutsche Wellea: "Skupo, skuplje, Hrvatska! Tako se o Hrvatskoj ovo ljeto sve češće piše u njemačkim medijima. Hrvatska doduše ni ranije nije bila povoljna, ali sad se mnogima čini da Jadran postaje luksuzna destinacija, samo za ljude nešto dubljeg džepa, konstatirao je baš ovih dana dnevni list Frankfurter Allgemeine Zeitung. I u njemačkim novinama, ali i na društvenim mrežama kolaju priče o kuglicama sladoleda koje na Jadranu koštaju pet eura, o hamburgerima za 22 eura. Nijemci se pitaju je li Hrvatska nakon uvođenja eura i snažnog rasta inflacije postala preskupa? A da je skupa, to je nedavno potvrdio i Njemački savezni ured za statistiku. Hrvatska je po njihovim podacima za njemačke turiste ovo ljeto skuplja i od Španjolske, i od Portugala, od Turske pa i Grčke. Razina cijena nije jedini kriterij po kojem se Nijemci odlučuju za ljetnu destinaciju, da je jedini svi bi išli u Albaniju, koja im je najjeftinija. I Nijemci vide da cijene posvuda rastu. Ali ako steknu dojam da su neopravdano otišle u nebo, ili da cijena usluge ne opravdava kvalitetu, moguće je i da neki ili mnogi odustanu od Jadrana. Turisti reagiraju na promjenu situacije. U jeku krize eura vidjeli smo nagli pad broja njemačkih turista u Grčkoj, zbog političke nesigurnosti i osjećaja da tamo nisu dobrodošli. Njemačka je odnedavno i službeno u recesiji. U idućim mjesecima mnogi analitičari strahuju od produbljenja ekonomske krize, pa i porasta stope nezaposlenosti. U situaciji neizvjesnosti i straha za radnim mjestima, može se u najgorem slučaju dogoditi da milijuni Nijemaca odustanu od skupih ljetovanja. A to bi, ako se kriza doista intenzivira, moglo puno više utjecati na broj njemačkih gostiju na Jadranu nego kuglica sladoleda od pet eura u nekom dalmatinskom mjestu", poručio je Srećko Matić
SREĆKO MATIĆ ZA DIREKT /