ASTON MARTIN RAPIDE dokazuje da vrata ne moraju biti drugačije dizajnirana da bi privlačila pažnju. Jednostavnost je ključ svega kod ovih vrata na Rapide modelu. Zovu ih i labuđa vrata, jer su podignuta od poda kako ih ne bi ogrebali na pločniku kada izlazite van.
IZABRANO ZA VAS: Najbolja vrata automobilske industrije
AUTOZAM AZ-1: Kao i Tesla, tako i ovaj kei auto malih proporcija i još manjeg motora ima vrata poput galebovih krila. Autozam AZ-1 ima motor u sredini, pogon na prednje kotače, a napravljeno ih je samo 4300.
BMW iSETTA: Bio je dugačak 2,3 metra, a širok 1,3 metar. I bio je neodoljiv. No, zbog svojih dimenzija, BMW Isetta je imala samo jedna, prednja vrata. Ulazak u ovaj "mjehurić" nalikovao je ulasku u mali teretni avion. Ako nije bilo mjesta za otvaranje vrata na parkingu, uvijek se mogao otvoriti krov i izaći van.
BMW Z1: Kad je predstavljen javnosti, malo tko je pitao za specifikacije BMW Z1 roadstera. Svi su pitali: "Gdje su vrata?". A vrata ustvari i ne vidite, jer se uvuku pod karoseriju, koja je manje više napravljena od plastike kako bi auto bio što lakši.
CADILLAC CIEL: Otkad su prvi put montirana na kočijama, dvokrilna vrata koja se otvaraju svako na svoju stranu, postala su simbol elegancije i luksuza. Ništa se do danas nije promijenilo, pa je takva vrata preuzeo i Cadillac Ciel koncept automobil.
FORD GT koristi vrata koja su ujedno i dio krova. Inspiracija je stigla iz Le Mans utrka, gdje su montirali takva vrata na automobile kako bi se vozači mogli brže zamijeniti i ostaviti dovoljno prostora mehaničaru da ih priveže i pregleda auto.
KOENIGSEGG AGERA RS: Osim po 1160KS, koliko proizvodi 5-litarski twin-turbo V8 motor, Agera RS je poznat i kompliciranim, ali umjetničkim vratima, opisana kao "najkompliciranija vrata ikad ugrađena u auto." Uostalom, zovu se dihedral synchro-helix vrata, što više reći. Za nas smrtnike, to znači da se otvaraju gore i prema vani.
MASERATI BIRDCAGE 75TH CONCEPT: Kada je Pininfarina slavila 75. rođendan, dizajneri u tvoj tvrtki poželili su napraviti nešto posebno. Rezultat je Birdcage konceptni automobil, inspiriran Maseratijevim trkaćim modelima iz 50-ih i 60-ih godina. Najbolja stvar na ovom autu su staklena vrata koja funkcioniraju kao ona na borbenom avionu.
MAZDA RX-8: Ako želite vrata koja privlače pažnju, a nemate puno novaca, onda je RX-8 pravo rješenje. Kao i kod luksuznih modela Rolls Roycea, tako je i Mazda montirala vrata koja se ustvari otvaraju unatrag i tako otvorila pristup stisnutim zadnjim sjedalima.
MCLAREN P1: Leptirova krila. Tako su opisana vrata na McLaren P1 hibridnom sportskom automobilu. Osim što su dio aerodinamičnog dizajna, kada su vrata otvorena, P1 izgleda poput transformatora usred jednog od svojih metamorfoza.
MERCEDES-BENZ 300SL: Ovaj je auto dobio nadimak na temelju svojih vrata. Stoga je 330SL poznat kao Gullwing ili galebova krila. A takva vrata su ustvari plod pragmatičnosti i snalažljivosti njemačkih inženjera, koji su shvatili da ne mogu montirati normalna vrata nakon što su već složili auto.
PEUGEOT EX1 CONCEPT: Francuzi su pokušali doskočiti problemu s ulaskom u automobil tako što sjedalo klizne prema vama čim otvorite vrata. Rješenje je predstavljeno u trokotačnom konceptu EX1 i to je vjerojatno najbolja stvar kod ovog automobila koja nažalost nikad nije doživjela širu primjenu.
Inspirirani električnim SUV modelom Tesla X, koji se između ostalog istaknuo i zbog "galebovih krila" iliti vrata koja se otvaraju iznad automobila, našli smo za vas 15 vozila čija vrata su sve samo ne obična.
YO-AUTO YO.CONCEPT: Rusi su u ovom konceptnom autu isprobavali razne kombinacije. Jedna od njih su i vrata koja se otvaraju prema nazad, pa završe preklopljena na zadnjem dijelu automobila. Odlično ako se niste parkirali iza zida.
LAMBORGHINI AVENTADOR LP750-4 SV: Lamborghini već tradicionalno u većinu svojih automobila montira vrata koja se otvaraju prema gore. Aventador nije iznimka, osim što njegova vrata nemaju potporanj, pa se izvlače malo više prema van prije nego krenu gore.