Uvijek se smrznete kad uđete u trgovinu? Ništa nije slučajno, zračna zavjesa ima tri glavne funkcije
Trgovci pažljivo prilagođavaju temperaturu u trgovinama ne samo radi udobnosti, već i kao dio marketinške strategije
Ulazak u supermarket tijekom ljeta donosi ugodan osjećaj osvježenja, no stalno niske temperature unutar trgovina nisu slučajne, već su rezultat sofisticiranih strategija koje povezuju tehnološke inovacije i psihološke metode s namjerom utjecaja na odluke potrošača.
Nalet hladnog zraka koji osjetite pri ulasku u trgovinu nije slučajan, već je rezultat posebnog sustava zvanog "zračna zavjesa". Riječ je o dugogodišnjem tehničkom rješenju koje stvara nevidljivu barijeru između vanjskog i unutarnjeg prostora, piše Reader's Digest.
Metoda rashlađivanja trgovina
Ova zračna zavjesa ima tri glavne funkcije: održava stalnu temperaturu u trgovini sprječavajući ulazak toplog zraka ljeti i hladnog zraka zimi, štiti prostor od insekata, prašine i mirisa izvana te smanjuje troškove grijanja i hlađenja čineći trgovinu učinkovitijom u potrošnji energije.
Temeljni razlog za hladnoću u trgovinama leži u očuvanju sigurnosti i kvalitete hrane. Cijeli sustav, poznat kao logistika hladnog lanca, osigurava da proizvodi od farme do polica ostanu na optimalnoj temperaturi. Mliječni proizvodi, voće i povrće zahtijevaju temperaturu između 2 stupnjeva Celzija i 4 stupnjeva Celzija, dok se smrznuta hrana čuva na -18 stupnjeva Celzija ili niže. Osim toga, sami rashladni uređaji generiraju veliku količinu topline, zbog čega klimatizacijski sustav cijele trgovine mora raditi jače kako bi uravnotežio temperaturu i spriječio preopterećenje opreme. Hladniji zrak u prolazima stoga je dobar znak da trgovina ozbiljno brine o sigurnosti hrane i učinkovitom upravljanju klimom.
Udobnost potiče kupnju
Osim tehničkih razloga, temperatura je i moćan marketinški alat. Neke teorije pokazuju da hladniji zrak sprječava osjećaj zagušljivosti, čineći boravak ugodnijim i potičući kupce da duže pregledavaju police, što vodi većem broju neplaniranih, impulzivnih kupovina.
Međutim, novija istraživanja otkrivaju složeniju sliku. Studije pokazuju da previše hladno okruženje može izazvati nelagodu i natjerati kupce da požure. S druge strane, blago toplija, ali ugodna atmosfera (između 20 stupnjeva Celzija i 24 stupnjeva Celzija) može potaknuti osjećaj društvene bliskosti i povjerenja.
Jedna znanstvena studija pokazala je da više temperature smanjuju sklonost kupaca da se oslanjaju na poznate brendove, što dovodi do povećane prodaje brendova koje su trgovcima isplativije.
POGLEDAJTE GALERIJU
POGLEDAJTE VIDEO: Sprema se udar na džepove Hrvate: Stručnjak ukazao na nevjerojatan paradoks
403 Forbidden