GENERACIJA NA KOJOJ SE SVE PRELOMILO /

Rođeni ste unutar ovih 16 godina? Psiholozi zabrinuti, nešto se čudno događa baš u toj dobnoj skupini!

Image
Foto: profimedia

Čak devet od deset pripadnika generacije Z osjeća stres svakodnevno, a čak 33 posto ih je tijekom pandemije postalo depresivno

22.2.2022.
12:08
profimedia
VOYO logo

Generacija Z, oni rođeni između 1995. i 2011. godine, neodoljivo je privlačno ljudsko "pleme". Oni prihvaćaju i uče nas različitosti. Rodili su se i odrastali u svijetu koji je raznolik, od nacionalne pripadnosti, rase, seksualne orijentacije, stavova i mišljenja.

Čak i ako nisu odrastali u zemlji u kojoj je takva raznolikost snažno opipljiva, poput SAD-a, njoj su izloženi putem prostranstava digitalnih medija i društvenih mreža koji su njihovo prirodno okruženje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

To je prva generacija koja se zapravo ne sjeća svijeta prije digitalnog doba. I upravo zato što im je toliko informacija dostupno na klik prstom, oni ne prihvaćaju lako servirane ideje.

Image
DIJAGNOZA: SLOMLJENO SRCE /

Izašli ste iz duge veze i ne znate kako dalje? Pamet u glavu, ove pogreške vode u novi toksičan odnos!

Image
DIJAGNOZA: SLOMLJENO SRCE /

Izašli ste iz duge veze i ne znate kako dalje? Pamet u glavu, ove pogreške vode u novi toksičan odnos!

Misle svojom glavom

Na njih slabije djeluje marketing i ideje koje promiču slavni, radije se pri donošenju odluka, posebno onih o kupnji, oslanjaju na procjene stvarnih ljudi, nerijetko svojih vršnjaka. Društvene mreže im omogućavaju da dobro istraže proizvode prije kupnje, da ih usporede i potom se odluče. A odlučuju se za održive proizvode koji odražavaju njihove vrijednosti, a za takve su spremni platiti više.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Upravo zato što pripadnici generacije Z misle svojom glavom i upijaju sve dostupne informacije, skloniji su različitim mentalnim poremećajima, poglavito depresiji. Njihovi odnosi često nisu utemeljeni u stvarnom svijetu, ne osjećaju podršku, stoga se osjećaju usamljeno i izolirano.

Posljednje dvije godine, online nastave nisu pomogle da nauče stvarati stvarne odnose i prijateljstva te da se nose s izazovima tih odnosa. Osim toga, društvene mreže, poglavito Instagram, kod mlađim pripadnika ove generacije izazivaju anksioznost i osjećaj manje vrijednosti povezan s doživljajem vlastita tijela.

Bez budućnosti

Pritom, njihovo odrastanje, a potom prelazak u svijet odraslih obilježen je velikom financijskom krizom, a sada i zdravstvenom krizom zbog koronavirusa. Dok su odrastali svjedočili su koliko je tržište nestabilno, odrasli oko njih su gubili poslove, a sada se to događa zbog korona krize. Oni ne vide svijetlu budućnost, a neki uopće ne vide budućnost.

Istraživanja su pokazala da je ova generacija jako zabrinuta i zbog klimatskih promjena koje su se dogodile utjecajem ranijih generacija. Oni nisu imali pravo glasa o tome kakav će svijet naslijediti, i njima je ostavljeno da ga pokušaju sačuvati nakon što su ga prethodnici eksploatirali. Stoga i ne čudi njihova depresivnost i rezignacija te svakodnevni stres koji, prema američkim istraživanjima, doživljava čak devet od 10 pripadnika ove dobne skupine.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Lakše traže pomoć

Prema Američkom udruženju psihologa, čak 37 posto pripadnika generacije Z zatražilo je pomoć nekog stručnjaka za mentalno zdravlje, a samo njih 45 posto je izjavilo da je njihovo mentalno zdravlje odlično. Sve druge generacije, uključujući i milenijalce, imaju bolji prosjek.

Iako je prema izvještaju objavljenom u časopisu Lancet učestalost depresije tijekom pandemije porasla za 25 posto u svim dobnim skupinama, mlade iz ove grupe pogodila je najjače – njih čak 33 posto je doživjelo  sniženo raspoloženje, osjećaj besmisla i manje vrijednosti te druge simptome koji dolaze uz depresiju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dobra je vijest da su pripadnici generacije Z i skloniji otvoreno razgovarati o svojim mentalnim problemima i lakše zatražiti pomoć nego njihovi stariji kolege. Oni rjeđe osuđuju i etiketiraju pa to vrijedi i za njihove probleme.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo