Odmah je postalo jasno da nešto nije u redu s trasom pruge, na srpanjskom suncu tračnice su sjajile kao podmazane
Vlak je krenuo iz Zagreba put Splita, no odjednom je krenuo naglo ubrzavati i tresti se...: Ugasilo se šest života
Ispostavilo se da je doista, prije prolaska nagibnog vlaka, tom dionicom prošlo pružno vozilo s kojeg je pruga tretirana retardantom TG-300 američke tvrtke Universal Fire Shield
Pokrenuta je istraga pred Županijskim sudom u Splitu, a ubrzo je podignuta i optužnica protiv petorice koje je tužiteljstvo smatralo odgovornima
Tos u bili - Ivica Medak, tada bivši šef ekologije u HŽ Infrastrukturi, Ivan Tomašković, direktor tvrtke Intrade koja je dobila posao obavljanja protupožarne zaštite, njegov tast Jozo Bazina koji je bio stručni konzultant u firmi Intrade, te Drago Rogulj, voditelj protupožarne zaštite u HŽ-a u Splitu i Branko Tišljar, vatrogasac DVD-a Stružac
Tijekom suđenja su vještaci iz Centra Ivan Vučetić decidirano kazali da je krivac za nesreću retardant koji se našao na tračnicama te je tako onemogućio kočenje vlaka
Na koncu je donesena osuđujuća presuda za dvojicu okrivljenih
Proglašeni su krivim Medak i Bazina koji je izradio i montirao prskalice na stražnjoj strani robela, tako da je retardant završavao na tračnicama, a ne na raslinju uz prugu
Ostala trojica oslobođeni zbog nedostatka dokaza
Medak je dobio četiri godine zatvora, a Bazina tri
Ivica Medak pak tvrdi i nakon 10 godina da on nije kriv
Medak je osuđen jer je nabavio retardant, sredstvo protiv korova koje, prema sudu, nije bilo dovoljno ispitano
On, s druge strane tvrdi kako je dogovor bio da se taj posao obavi nakon prolaska vlaka, a zašto to nije učinjeno, ne zna
Dodajmo da je odmah nakon nesreće, u pomoć iz smjera Labina stigao robel, radno vozilo. No, i ono je iskočilo
Iz Kaštela je krenuo treći vlak koji, prema vještacima, također nije uspio doći do mjesta nesreće
Na današnji dan, prije točno 13 godina putnički vlak DMG 7123 krenuo je od Zagreba prema Splitu s dva vagona. Tijekom spuštanja prema Kaštelima, u Rudinama, vlak je počeo ubrzavati, jednostavno je išao prebrzo. Kompozicija se počela tresti, a u prvom zavoju, u usjeku pruge, vlak se nagnuo i počeo strugati po stijenama, te je izletio iz tračnica. Živote je izgubilo šest putnika, njih 55 je ozlijeđeno. U splitskoj bolnici ih je zbog teških ozljeda zadržano 17.