TOP LISTA: /

Evo tko najviše dolazi na Jadran i koje su top destinacije: 'Ovo je jedinstvena last minute godina'

Image
Foto: RTL/Screenshot

Službeni podaci Državnog zavoda za statistiku pokazuju oštar pad u dolascima i noćenjima turista

16.8.2020.
22:32
RTL/Screenshot
VOYO logo

Trebala je to biti sezona za poželjeti - Hrvatska 2020. Ali ne. Baš kao i na svjetskom, koronavirus ostavio je trag na hrvatskom turizmu. "Austrija je stavila Hrvatsku na crvenu listu, moram se vratiti jer od sutra moramo u karantenu. Gledao sam slučajeve, u Austriji je jučer bilo 300 ili 400 slučajeva, a u Hrvatskoj je manje. Ne znam zašto su Hrvatsku stavili na listu", kaže Aron iz Austrije, javlja RTL. I kad je krenulo dobro - eto Hrvatske na crvenim listama. "Ovo nije mala mala stvar, kao što vidimo iz analize, postoje neki slučajevi koji vjerojatno dolaze iz Hrvatske, ali detaljnije ćemo pogledati koliko je to", poručio je Rudolf Anschober, austrijski ministar zdravlja.

Image
KRAJ TURISTIČKE SEZONE? /

Biranje destinacije za odmor je hod po minskom polju; Hrvatska uskoro i na njemačkoj 'crvenoj listi'?

Image
KRAJ TURISTIČKE SEZONE? /

Biranje destinacije za odmor je hod po minskom polju; Hrvatska uskoro i na njemačkoj 'crvenoj listi'?

Na crvenoj listi

Ni u Srbiju se iz Hrvatske više ne može bez negativnog testa. Slovenija razmišlja o testiranju povratnika iz Hrvatske ili 14-dnevnoj karanteni. "Hrvatska će se uvrstiti na crvenu listu ako bude imala više od 40 novozaraženih u zadnjih 14 dana na 100 tisuća. Trenutno je na 20", kazao je Milan Krek, direktor Nacionalnog instituta za javno zdravlje Slovenije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kritizira i glasnogovornik slovenske Vlade koji i sam boravi u Hrvatskoj. "Koliko ja pratim vaše vijesti svi pozitivni koji su i u Zagrebu dolaze s vaše obale. Neodgovorno je to i neodgovorno je da su otvoreni noćni klubovi", rekao je prije nekoliko dana Jelko Kacin, glasnogovornik slovenske vlade.

Bolji od Češke i Španjolske

Noćni klubovi se zato zatvaraju u ponoć. Unatoč mjerama, Hrvatska je uspješnija od Španjolske. Bolja je i od Češke. U Pragu je broj noćenja 94,9 posto manji nego u istom razdoblju prošle godine.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Iza nas je vrlo težak period. S druge strane, moram reći, građani Praga osjetili su neko olakšanje. Mi koji živimo u ovom dijelu Praga, pod velikim smo pritiskom turizma", kazao je Petr Burgr, zamjenik gradonačelnika Praga.

Situacija u lipnju nije davala naznake kakav će na kraju biti kolovoz. Hrvatska puna života postala je Hrvatska za odmor koji zaslužujete. HTZ je krenuo s dvije kampanje, za turiste koji dolaze automobilom i one koji dolaze zrakoplovom.

"Mi cijelo vrijeme komuniciramo da je Hrvatska jako dobro pripremljena i svi naši smještajni kapaciteti imaju pripremljene protokole i procedure kako postupati su smislu prihvata gostiju", kazao je krajem lipnja Kristjan Staničić, direktor HTZ-a.

Najbolja strategija

Još krajem lipnja stvarali su se obrisi da stojimo bolje nego zemlje u okruženju. Očekivalo se 30% lanjskog rezultata. Prvi pokazatelj u lipnju - produženi vikend i blagdan Tijelova. U Hrvatsku je tada ušlo više od 133.000 putnika, od toga gotovo jednako stranih i domaćih. Ipak, ni blizu prošlogodišnjem prometu dan nakon Tijelova kada je u državu ušlo 350 tisuća putnika.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Hrvatska ima najbolju strategiju, dokaz je da ima turiste. Drugi imaju strategiju i nemaju turiste ili vrlo malo. Te destinacije i dan danas nemaju brojke koje mi imamo. Znamo da su to avio destinacije, a mi smo auto destinacija i dobivamo te brojke o kojima govorimo", kazao je u lipnju Gari Cappelli, bivši ministar turizma.

"Došli smo u Hrvatsku jer smo mislili kako stanje ovdje nije toliko loše i da nema previše ljudi. Granice su otvorene pa možemo ovdje provesti lijep odmor", kazali su Alexandra i Markus iz Njemačke.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Autodestinacija, destinacija za kruzere koji bi mogli uplovljavati u Dubrovnik, ali i destinacija za pun vlak Čeha i Slovaka. Njih 550 do Rijeke putovalo je gotovo 17 sati. "Sretni smo što smo konačno stigli jer je put bio jako, jako dug. Umorni smo, ali veselimo se moru", kazala je Ratka iz Češke. "Idemo u Vrsar iz Rijeke, mislim da je odlazak na put vlakom bila jako dobra ideja", rekao je njen sunarodnjak Eugene.

Stabiliziranje turističkog sektora

U sezoni i resoru koji u 2020. nosi velike izazove, promjena na čelu ministarstva. Umjesto ministra - ministrica. Odmah su je čekali sastanci. "Cilj je kako stabilizirati turistički sektor, odraditi ovu sezonu i pripremiti se za jesen, znate da su plaće osigurane sad za kolovoz, a ono što nas čeka je plan za oporavak i otpornost", kazala je Nikolina Brnjac, ministrica turizma i sporta.

Sredina je kolovoza, u Hrvatskoj trenutno boravi 760.000 turista. Nakon Nijemaca, najviše je Hrvata, pa Slovenaca, Poljaka, Talijana i Čeha. "Napravili smo dobar posao u turizmu i vjerujem da će dolazaka biti još puno. Nemojte zaboraviti kakve su bile predikcije, ja sam rekao da smo u prvom poluvremenu, što se tiče covida, odradili sjajnu utakmicu", smatra premijer Andrej Plenković.

'Last minute' godina

Taj dobar posao prema prvim podacima za kolovoz pokazuje više od milijun i pol dolazaka što je 63% lanjskog rezultata. Otpočetka mjeseca je i više od 12 milijuna noćenja što je 70% lanjskog rezultata. Najviše noćenja Istra, Kvarner, Splitsko-dalmatinska i Zadarska županija.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Onaj klasični turizam gdje je sve bukirano pa rezervacije idu, toga više nema. Dakle, ovo je stvarno jedna jedinstvena last minute godina, posebno to važi za hotelijere i hotele koji su sada otvorili", poručio je Joško Stella, direktor Turističke zajednice Splitsko-dalmatinske županije..

Od upitne sezone, preko sigurne destinacije kako je promoviraju brojni strani magazini, pa do zemlje s crvene liste. Po broju dolazaka do sad - 41% lanjskog rezultata. Sezona je borba za svakog turista. Ove godine - više nego ikad.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Sve o koronavirusu u Hrvatskoj i svijetu iz minute u minutu možete pratiti OVDJE.

FNC 20 PROPUŠTENE
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo