Društvene mreže proteklog su desetljeća postale neizostavni dio života više od četiri milijarde ljudi, dok ih barem još dvije milijarde diljem planeta povremeno koristi.
S tolikim brojem ljudi u online prostoru Facebook, Instagram, Twitter i TikTok su postali važni sudionici javnog pa i političkog života, a imaju i veliki utjecaj na javno mnijenje koji se može jedino mjeriti s velikim svjetskim medijima.
EU protiv Mete
Kompanija Meta, koja stoji iza Facebooka, Instagrama i WhatsAppa razmatra opciju naplate pristupa ovim mrežama. VIP korisnici bi plaćali oko 14 dolara mjesečno, a zauzvrat bi dobili mreže bez ikakvih oglasa i s većim stupnjem sigurnosti podataka. Drugi korisnici imali bi istu mrežu kao i do sada, s brojnim oglasima.
Ova najava stiže nakon brojnih kazni Europske komisije, koja je u barem deset odvojenih slučajeva utvrdila razne propuste na tim platformama.
Preseljenje u Metaverse
EU najviše zamjerki ima na način prikupljanja i čuvanja podataka korisnika, te kako se oni dijele s drugim tvrtkama.
Meta je nedavno predstavila svoj najnoviji uređaj Meta Quest 3, namijenjen korištenju virtualnog svijeta Metaverse. U budućnosti bi dijelovi Facebooka, Instagrama i drugih aplikacija trebali biti 'preseljeni' u taj svet s VR opcijama. Da je budućnost 'virtualna' slažu se i Apple i Microsoft, koji su prije nekog vremena predstavili svoje uređaje za VR svijet - Vision Pro i Holo Lens. Iako ovi uređaji zasad imaju ograničene opcije, očekuje se da će vremenom postati vrlo popularni, kao što su to danas smartphonei.
POGLEDAJTE VIDEO: Zašto je Facebook promijenio ime u Meta? Objašnjava stručnjak: 'Mlada publika više ne koristi Facebook'