MARKO IZA NEPRIJATELJSKIH LINIJA / Novog šefa čeka najtvrđe gnijezdo bandićevaca, 12 sindikata, puno mina i bivša šefica kojoj ne može ništa

Image
Foto: Net.hr ilustracija/Pixell

Umjesto Bandićeve miljenice Ljube Romčević Žgele, dolazi Marko Bogdanović, s iskustvom u rovovskoj borbi iz "Đure Đakovića", no u ZET-u ga čega cijela bulumenta bandićevaca, pravilnika i tužbi koje je godinama tkala Bandićeva ekipa

14.12.2021.
12:15
Net.hr ilustracija/Pixell
VOYO logo

Ljuba Romčević Žgela, dugogodišnja direktorica ZET-a i jedna od ključnih operativki Milana Bandića, smijenjena je s dužnosti predsjednice uprave i na njezino mjesto dolazi novi direktor, Marko Bogdanović, koji je izabran na temelju natječaja – kako su to i obećavali iz tima Možemo nakon pobjede na lokalnim izborima.

Image
ZAUVIJEK OBITELJ: /

Direktorski posao u ZET-u za sestru moćne Bandićeve revolverašice, lova i za dobro uhodan suprugov biznis

Image
ZAUVIJEK OBITELJ: /

Direktorski posao u ZET-u za sestru moćne Bandićeve revolverašice, lova i za dobro uhodan suprugov biznis

Marko Bogdanović je poznato ime na hrvatskoj menadžerskoj sceni, mnogi ga pamte kao direktora, člana Uprave u tvrtki "Đuro Đaković", a 2018. i 2019. bio je i predsjednik Uprave. Tada je i zabilježena njegova ostavka u prilično dramatičnim okolnostima. Otvoreno je progovorio o svim poslovnim potezima koje je menadžment tvrtke koji je vodio poduzeo ili je smjerao poduzeti za spas tvrtke, ali je i naglasio da odlazi jer "očito ne uživa podršku vlasnika". Te 2019. godine država više nije imala kontrolni udjel, a najveći pojedinačni dioničar, Nenad Bakić, nije htio komentirati Bogdanovićev odlazak. A i predstavnik države, tadašnji ministar gospodarstva, Darko Horvat, nije htio odgovarati na pitanje je li se moglo možda nešto drugačije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Bogdanović je rođen 1972. godine, diplomirao je na Fakultetu strojarstva i brodogradnje Sveučilišta u Zagrebu, ali ima i MBA s Ekonomskog fakulteta u Zagrebu. Zanimljivo je da je karijeru započeo u koncernu Agrokor, u tvrtki Ledo u njezino zlatno doba – tu je napredovao od rukovoditelja održavanja do direktora proizvodnje, a nakon toga nastavlja menadžersku karijeru u "Đuri Đakoviću".

Image
Foto: Ivica Galovic/Pixsell
Image
Foto: Ivica Galovic/Pixsell

Novi šef ZET-a Marko Bogdanović

Ozbiljna menadžerska karijera

Nakon ostavke u Đakoviću prešao je u konzultantsku kuću Delloite, potom je bio izvršni direktor prodaje u tvrtki OMV Indolli, a od ožujka 2021. do izbora za predsjednika Uprave ZET-a radio je kao član Uprave tvrtke ZM –Vikom iz Zagreb Montaža Grupe.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Sudeći prema službenoj biografiji, Bogdanović je menadžer s velikim iskustvom, definitivno je iskusio upravljanje u velikim tvrtkama u privatnom sektoru, a i specifično okruženje u kojem se petlja i država, ali i mnogi drugi faktori, uključujući i brojne sindikate – kao što je to bilo u velikom i nekoć moćnom "Đuri Đakoviću". No, neovisno o cijelom tom iskustvu, valja naglasiti da Marko Bogdanović dolazi u iznimno specifično okruženje gradske tvrtke koja je dugo funkcionirala prema standardima koji su teško objašnjivi ikakvom poslovnom logikom.

ZET je dugo godina bio unutar kompleksa Zagrebačkog holdinga, a onda je izdvojen zato da bi se mogao zadužiti golemim kreditom za žičaru. Istovremeno, natprosječno je u odnosu na druge slične tvrtke u europskim gradovima vezan na gradske subvencije. Vozni park je neprestano u problemima, vozači autobusa upozoravaju da su mnoga vozila u očajnom stanju, o čemu je i Net.hr redovno pisao, objavili smo i videozapis iz "podzemlja" ZET-a, iz servisnih radionica koje izgledaju kao da su iz 19. stoljeća, servisiranje i čišćenje vozila je uređeno ugovorima s vanjskim tvrtkama koje bi svakako trebalo pročešljati jer se neprestano redaju sumnje o razlici između plaćenog i vidljivim rezultatima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Jurica Galovic/Pixsell
Image
Foto: Jurica Galovic/Pixsell

Bogdanovića čeka, korporativnim riječnikom, izazovan zadatak. Prevedeno, bit će pakleno

Ljuba Romčević Žgela je na čelu ZET-a od listopada 2014. godine i vodila je tvrtku u tijesnoj suradnji s Milanom Bandićem i njegovom utjecajnom dugogodišnjom pročelnicom za gospodarstvo Mirkom Jozić. ZET je morao poslužiti i kao servis za izgradnju žičare kojom je Bandić htio okruniti svoje dugogodišnje vladanje Zagrebom, a direktorica Romčević Žgela je na sve šutke pristajala. Pristala je i nakon izlaska iz Holdinga da ZET-ovo odmaralište na Velom Lošinju – objekt koji je kupio ZET – ostane u masi nekretnina Holdinga i da ga Ana Stojić Deban i Milan Bandić prodaju poduzetnicima s Malog Lošinja, a da ni novac od prodaje ne dođu do ZET-a.

U vrijeme Romčević Žgele ZET je služio, kao i mnoge gradske tvrtke, za zapošljavanje članova obitelji Bandićevih suradnika (najpoznatiji je primjer zapošljavanja sestre Mirke Jozić, o čemu je Net.hr prvi pisao). Bandićeva bliska suradnica se nije libila niti u zadnjim mjesecima uoči posljednjih lokalnih izbora objaviti natječaj za zakup vanjskog oglašavanja na vozilima ZET-a, te je u taj posao uvedena tvrtka iz Banje Luke, uz mnogo konkretnih naznaka (o čemu je Net.hr također prvi pisao) kako je posao bio dogovoren unaprijed.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Romčević Žgela ostaje u ZET-u?

Dugogodišnje upravljanje Ljube Romčević Žgele ostat će upamćeno i po enormnom rastu tužbi protiv radnika, ali i radničkih tužbi protiv tvrtke, te iznimno darežljivom odnosu prema vanjskim odvjetničkim društvima koje se honoriralo za dugotrajne sudske procese. Poznato je da je bivšoj šefici kadrovske službe, Marici Špehar, koja je otkrila da se zapošljavalo na temelju lažnih diploma, upravo Romčević Žgela potpisala otkaz. Iako je Špehar dobila pravomoćnu presudu u svoju korist, još nije vraćena na posao. U tekstu u kojem smo pisali o tome što čeka novu vlast kada preuzme ZET izdvojili smo primjer o 600 tužbi samo zbog slučaja "uskrsnica", a takvih je primjera još stotine.

Konačno, novog predsjednika uprave ZET-a dočekat će točno 12 različitih podružnica sindikata, od čega su dva velika u tijesnoj suradnji s Upravom, te su nedavno, već nakon izbora, zajedno s predsjednicom Uprave donijeli i novi pravilnik o nagrađivanju radnika – u kojem su si dali ovlasti da jednom mjesečno određuju tko je zaslužio nagradu iz Kolektivnog ugovora. Naravno, oni koji se usude kritizirati Upravu ostaju bez nagrade.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Sve će to u tvrtki koja zapošljava oko 3800 zaposlenika zateći novi predsjednik Uprave Marko Bogdanović. Dakako, problem je da on ulazi u menadžersko gnijezdo koje je krcato bandićevcima i bliskih suradnicima Ljube Romčević Žgele, a kako neslužbeno saznajemo, i Ljuba Romčević Žgela ima takav ugovor da ne odlazi iz ZET-a nego ostaje unutar sustava. Zakoni i pravilnici očigledno nisu predvidjeli rješenja za devijacije koje je ostavila dugogodišnja vladavina Milana Bandića i njegova tima.

Šteta što je nova gradska vlast tako dugo ostavila staru Upravu na čelu ZET-a i da je ovako kompleksna tvrtka doživjela prve promjene tek sada, gotovo šest mjeseci nakon promjene vlasti, ali i ovo je veliki korak naprijed.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Jednom smo napisali da bi za ZET trebao menadžer supermen, no s obzirom na stanje koje će zateći, ispravnije bi bilo reći da mu treba cijeli tim pomoćnika superjunaka. Gradska prijevoznička tvrtka bi trebala doživjeti promjene od vrha do podzemlja iz kojeg je mobitelom hrabro svojedobno izvještavao radnik Neven Brnjas, pa je onda bio, dakako, još jednom kažnjen.

Toma
Gledaj od 29.travnja
VOYO logo