Deset supernamirnica koje morate imati na stolu

Ako razmišljate o promjeni prehrane i nešto zdravijim navikama, okrenite se namirnicama koje su nutricionisti ove godine proglasili superhranom.

9.3.2012.
8:05

Sve namirnice koje preporučuju bogate su antioksidansima i drugim hranjivim tvarima koje omogućuju bolje funkcioniranje organizma.

Neka vam se na tanjuru u 2012. nađe ovih 10 supernamirnica:

1. Trešnje i višnje

Bogate su antioksidansima, a posebno antocijaninom, koji daje boju i crnom vinu. Trešnje sadrže više antocijanina nego šljive i maline. Osim toga, sadrže melatonin i kvercetin.

2. Bobice acai

Uz Amazonu u njima uživaju zdravi i vedri stanovnici Brazila. Ove bobice su među vodećima na nutricionističkoj ljestvici (ORAC), na kojoj se mjere vrijednosti apsorpcije slobodnih radikala u usporedbi s drugim voćem. Bobice acai moguće je naći i u Hrvatskoj, u dućanima zdrave hrane.

3. Losos

Riječ je o divljem lososu, koji je ulovljen u prirodi, a ne o onom iz uzgajališta. Bogat je omega-3 masnim kiselinama. Riječ je o ribi koja ima najviše koristi za srce. Ima relativno malo kalorija, veliku količinu proteina, a dobra je i kao izvor željeza. Ne možete li nabaviti losos, jedite domaću plavu ribu, poput srdele.

4. Slatki krumpir

Tražite li zdrave ugljikohidrate, ne tražite dalje od slatkog krumpira. Pun je vitamina C, kalija, kalcija i vitamina A. U kategoriji superhrane nalazi se i zbog visoke koncentracije minerala.

5. Borovnice

Još jedne bobice koje ne treba zanemariti. Pune su vlakana i antioksidansa, a imaju malo kalorija. Najbolje ih je pojesti za doručak.

6. Špinat

Zelena boja mora se naći na vašem tanjuru barem jednom dnevno. Savršen izbor bio bi špinat, koji je pravi izvor vitamina B, C i E. Ova lisnata biljka sadrži i kalij, kalcij i magnezij.

7. Rajčice

Zrele, sočne rajčice pune su antioksidansa i sadrže puno likopena. Zanimljivo je da kuhane rajčice imaju čak i više antioksidansa. Uživajte u salsi, te salati ili juhi od rajčica.

8. Orašasti plodovi

Tko voli jesti orahe, bademe, lješnjake i druge orašaste plodove, svojem tijelu pruža zdrav izvor masnoća i proteina. Mnoge protuupalne dijete sadrže i orašaste plodove, koji su bogati hranjivim tvarima. No, ne jedite ih pečene, zasoljene ili oguljene. A posebno ne ako su užegli.

9. Kivi

Pun je vitamina C i antioksidansa. Ne volite li njegov okus, smiksajte ga s jogurtom, mlijekom ili jedite u voćnoj salati.

10. Crno grožđe

Tko još nije čuo da je crno vino u umjerenim količinama dobro za zdravlje? No, srce i drugi organi koristi mogu imati i ako jedete grožđe. Tako istovremeno izbjegavate neke loše nuspojave alkohola. Grožđe je bogato vitaminima C, B1 i B6. Sadrži i važne fitokemikalije, pa zato svakako jedite i kožicu.

Možda će te zanimati

Friteza Pro Delimano
Od 479,95knOd 599,95kn
Pržena hrana s manje masnoće? Moguće je uz Pro fritezu na vrući zrak. Naručite Online.

Telegram

Imaš priču? Javi nam se!
Imaš priču, ekskluzivu ili jednostavno temu za koju bi se trebalo čuti? Javi nam se, a mi ti jamčimo anonimnost.
Pošalji priču
Imaš priču? Javi nam se!
Imaš priču, ekskluzivu ili jednostavno temu za koju bi se trebalo čuti? Javi nam se, a mi ti jamčimo anonimnost.
Pošalji priču

Izdvojeno

Regionalni portali