"Ako vi kao kupac niste našli u tom trenutku svoju nijansu, prekinite kupovinu, nemojte na silu tražiti peti, šesti miris. Najidealnije je parfem probati na ljudskom tijelu jer su mirisi kreirani baš za naša tijela i prosječnu temperaturu 35, 36 stupnjeva. Ono probavanje s raznoraznih papirića i jastučića je samo djelomična informacija i nije relevantno za izbor parfema", objašnjava Nenad Jovanov. Svaka osoba treba s vremenom odabrati dva-tri svoja mirisa koji joj dobro stoje i treba ih koristiti prema prilici.
Najstariji beogradski parfumijer otkrio istine i mitove o skupim i jeftinim parfemima: Neke stvari svi vjeruju, a već dugo ne drže vodu
Za svaku priliku drugi parfem: "Na primjer, ako izlazite do prodavaonice ili tržnice, vama je potreban samo jedan kulturološki miris koji će vam dati svježinu, pokazati drugima da ste uredna osoba i da ostavljate oko sebe ugodan trag. Ili ako idete na neke službene događaje, onda trebate što diskretniji miris. Ako je u pitanju neko intimno druženje, tada vi imate slobodu izbora jer ste usmjereni na jednu konkretnu osobu i ona na vas i po vašem mišljenju imate pravo izabrati slobodniji parfem", objašnjava Jovanov.
Na koji dio tijela treba prsnuti parfem: "Potpuno je svejedno jer je prošlo vrijeme preskupih parfema. U vrijeme skupocjenih mirisa kada su parfemi bili slabo dostupni, nađena su mjesta na tijelu gdje s najmanjom količinom parfema imate najbolji efekt. To su mjesta tanke kože, plitkih krvnih žila kao na primjer: iza ušiju i na zglobovima. Međutim, mirisi su danas dostigli cijene koje omogućavaju ljudima puno slobodnije korištenje, tako da mirise, pogotovu toaletnu vodu koja nema masni otisak možete koristi gdje god želite", rekao je Nenad.
Razlika između toaletnih voda i parfema: "Razlika između kolonjske vode, parfemske vode, toaletne vode i samo parfema u aromatskom smislu apsolutno ne postoji. Razlika je samo u koncentraciji suhe materije. Isti miris na istoj osobi različito miriše u dvije različite situacije. Prije svega, parfem može vremenski drugačije trajati. Na primjer, uplašena osoba ili iživcirana osoba će imati sekreciju kroz znojne žlijezde - kemijski će mijenjati miris. Ako ste raspoloženi, taj isti miris ćete vi čak poboljšati i ljepše će mirisati", objasnio je Nenad Jovanov.
Niche parfemi: Definicije parfema uglavnom govore nešto o tipu kompanije koja prodaje parfem, ali malo govore o tome koja je prava razlika između svih tih parfema. Postoji puno izuzetaka, a različite kategorije se spajaju. Uspon i uspjeh niche parfema nije prošao nezapaženo od dizajnerskih brendova. Oni su odgovorili uvođenjem ekskluzivnijih linija, kao što su "Armani Prive" i "Dior Collection Privee", kako bi zauzeli dio rastuće tržišne niše. Ove linije su skuplje i ne mogu se naći u svakoj parfumeriji, ponekad čak ni u samim trgovinama brenda.
Brendovi parfema kao što su Guerlain, Acqua di Parma ili Tom Ford su odgovorni za uspješne kultne parfeme kao što su Shalimar, Samsara, Acqua di Parma Colonia i Black Orchid. Za ove brendove, parfem nije samo unosan proizvod, već njihov glavni izvor prihoda. Svi oni pripadaju međunarodnim luksuznim koncernima kao što su LMVH ili Estee Lauder. Danas ih se može pronaći u svakom gradu na svijetu, međutim ne možete ih zvati "dizajniranim". Budući da su niche parfemi samo za odabrane, čini nam se da se ovaj naziv ne može uklopiti ako se govori o ogromnom broju ljudi. Ono što je zajedničko za niche parfeme i parfeme drugog tipa je to što se svi prave za određeni broj ljudi, ali se niche parfemi prave u manjim količinama i mogu se pronaći na samo par mjesta. Oni su strasno životno djelo osobe koja ih kreira.
Jesu li niche parfemi bolji i skuplji: Manji niche brendovi često štede na ambalaži i ne bave se plaćenim marketingom. To im omogućava da koriste plemenitije sastojke. To što su često skuplji je uglavnom zbog činjenice da se proizvode u puno manjim količinama, što povećava njihove nabavne i proizvodne troškove. Iako takvi brendovi očigledno moraju biti profitabilni da bi preživjeli, oni imaju važnu prednost: moraju samo pronaći ograničen broj kupaca za svoje proizvode svake godine. To znači da mogu biti kreativniji. Njihovi parfemi se ne moraju svidjeti milijunima ljudi. Pravi niche parfemi su originalniji i sadrže skuplje sastojke. Dobivate bolju kvalitetu za svoj novac, ali prije svega, kupujete osobni i jedinstveni proizvod napravljen s ljubavlju i predanošću.
Ono što više od svega kupuje publiku niche parfema je činjenica da su jako dugotrajni i da se na vašoj koži osjećaju i više od 24 sata! U kosi ostaju prisutni danima, odnosno sve dok je ne operete. Još jedan veliki plus je činjenica da s niche parfemom, sasvim sigurno nećete mirisati poput bilo koga drugog, njihove arome su jedinstvene i drugačije mirišu na svakoj koži. Neki brendovi traže jako skupo pakiranje ili samo podižu cijenu da bi je učinili još ekskluzivnijom, dok kvaliteta proizvoda stoga nije nužno bolja. Cijene ovih parfema kreću se od 100 eura pa naviše, ovisno o brendu, a neki od najpoznatijih su Mancera, Amouage, Creed, Maison Francis Kurkdjian i Montale.
Najveći problem kupaca je kako i koji parfem odabrati. Obično kada kupuju parfem probaju sve moguće i na kraju ne znaju koji odabrati jer im svaki djeluje isto. Nenad Jovanov čuva obiteljski zanat i otkrio je tajnu kako izabrati parfeme, kako ih nanijeti i koja je razlika između njih.