Registracija
Ako imaš Voyo pretplatu, registriraj se istim e-mailom i čitaj net.hr bez oglasa! Saznaj više
Toggle password visibility
Toggle password visibility
Već imaš račun?
Obnovi lozinku
KLIK I GOTOVO /

Zbogom šalterima! Nova aplikacija mGrađani sve rješava na mobitelu - od upisa u vrtić do sprovoda

Ministar Habijan predstavio je alat koji bi možda mogao biti revolucija u birokraciji

403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
403 Forbidden

403 Forbidden


nginx

Ministar pravosuđa, uprave i digitalne transformacije Damir Habijan u ponedjeljak je predstavio platformu mGrađani te potportal Životne situacije kojima će se omogućiti jednostavniji pristup javnim uslugama, a građanima i gospodarstvenicima ubrzati komunikacija s javnom upravom.

Habijan je istaknuo da će platforma i aplikacija mGrađani omogućiti građanima i gospodarstvenicima bržu komunikaciju s javnom upravom i pojednostaviti pristup javnim uslugama, a financirana je u okviru Nacionalnog plana oporavka i otpornosti.

Na mGrađani informacije o upravnim postupcima, poreznoj kartici, mirovinskom sustavu...

Aplikacija s 20 usluga

Platforma mGrađani trenutno sadrži 20 mobilnih usluga, a vremenom će se integrirati i druge javne usluge.

Habijan je istaknuo da će građani i gospodarstvenici putem te usluge, među inim, imati uvid u sudske predmete, provjeravati statuse i predmete u upravnim postupcima, imat će uvid u poreznu karticu te će moći provjeriti informacije o statusu u mirovinskom sustavu kao i uvid u obvezne naknade za poslovne subjekte.

Mobilna aplikacija će se moći preuzeti sa App Store-a (iOS) ili Google Play trgovine (Android).

Aktivacija aplikacije može se izvršiti na dva načina - isključivo putem mobilne aplikacije (NIAS prijava) te putem mobilne aplikacije i računala (QR kod).

Već skoro 23 tisuće korisnika

Ministar pravosuđa iznio je i podatak da je do sada 22.883 korisnika aktiviralo aplikaciju mGrađani.

Potportal Životne situacije dostupan na portalu gov.hr

Vezano uz potportal Životne situacije rekao je da je dostupan na portalu gov.hr te realiziran u okviru projekta Uspostave jedinstvenog kontakt centra.

Naglasio je kako je riječ o novoj funkcionalnosti portala e-Građani kojima se građanima omogućuje jednostavniji i brži pristup svim relevantnim informacijama i uslugama na jednom mjestu.

Tako će sada građani imati pregled koraka koje trebaju poduzeti za rješavanje konkretne životne situacije poput kupnje nekretnina, upis u vrtić ili smrt u obitelji.

Do sada je objavljeno 20 najučestalijih životnih situacija raspoređenih u šest tematskih područja: zdravlje, državljanstvo i isprave, stanovanje i okoliš, obitelji i život, obrazovanje te promet i vozila.

Posebna novost je Chatbot/AI program koji je integriran u potportal i koji korisnike vodi korak po korak kroz svaku životnu situaciju.

Ministar Habijan je podsjetio da su krajem lipnja ove godine pustili novi nadograđeni korisnički pretinac kojim se omogućava da svi građani i poslovni subjekti mogu zaprimati e-poruke s pravnim učinkom što uključuje i pošiljke za koje je potrebna i potvrda o primitku koje su se do sada dostavljale poštom.

"U ovom trenutku imamo 56 institucija koje šalju e-poruke. Osam institucija je u ovom trenutku koje šalju takve poruke s pravnim učinkom", istaknuo je. Dodao je i kako je do sada preko tog sustava poslano više od 29.000 poruka s pravnim učinkom.

Ministar pravosuđa, uprave i digitalne transformacije Habijan podsjetio je kako je sustav e-građanin dostupan od 2014. te sada ima oko 2,16 milijuna korisnika.

POGLEDAJTE VIDEO Hrvati navalili na lijekove za mršavljenje: Istražujemo koji su rizici

403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
Pročitaj i ovo
403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
Regionalni portali
403 Forbidden

403 Forbidden


nginx