'BRUTALNO I BIZARNO' /

Prometni stručnjak otkrio uzroke stravične nesreće u Goričanu: 'To pod hitno treba zabraniti i drastično povisiti kazne'

Image
Foto: Vjeran Zganec Rogulja/PIXELL

Potrebno je zabraniti noćnu vožnju tempomatom, naglašava Marušić

20.4.2023.
9:42
Vjeran Zganec Rogulja/PIXELL
VOYO logo

Strašna prometna nesreća koja se dogodila u srijedu navečer na autocesti 4 Zagreb-Goričan šokirala je hrvatsku javnost. Na naplatnoj postaji Goričan, osobni automobil udario je u odbojni kamen koji odvaja prometne trake. Vozilo se podiglo u zrak i prevrnulo na krov, a 46-godišnji vozač je uslijed udara ispao iz vozila i poginuo.

Prometni stručnjak Željko Marušić za Autoportal je naveo vjerojatne uzroke spomenute nesreće te što bi trebalo učiniti kako bi se spriječili budući takvi slučajevi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nalet punom brzinom na naplatnu postaju Goričan vjerojatno je izazvao gubitak koncentracije vozača na vožnju, uslijed sna ili aktivnog korištenja mobitela ili utjecaja nedopuštenih supstancija ili medicinskog problema, u vožnji potporom tempomata, podešenog na nedopuštenu brzinu, a ne može se isključiti ni samoubojstvo, tvrdi Marušić te dodaje:

"Srećom, u ovoj brutalnoj i bizarnoj prometnoj nesreći, u kojoj je poginuo 46-godišnji vozač Mercedes-Benza, koji je pri naletu na naplatnu postaju Goričan, punom brzinom, ispao iz automobila, jer izvjesno nije bilo vezan, nije bilo dodatno stradalih, iz drugih vozila na autocesti i djelatnika na naplatnoj postaji."

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Potrebne mjere

Marušić je ukazao i na potrebu uvođenja pet mjera za povećanje sigurnosti cestovnog prometa:

1. Bitno povećati izvjesnost kažnjavanja! Za to je najvažnije ceste, posebice opasna mjesta, premrežiti radarskim kamerama, uvesti mehanizam objektivne odgovornosti (kaznu prije svega plaća vlasnik vozila) te provesti katarzu pravosudnog sustava, u cilju bitnog povećanja njegove pravednosti i učinkovitosti.

Image
PRIZORI UŽASA NA AUTOCESTI /

Pojavile se snimke s mjesta stravične prometne nesreće: Vozač ispao iz automobila i poginuo

Image
PRIZORI UŽASA NA AUTOCESTI /

Pojavile se snimke s mjesta stravične prometne nesreće: Vozač ispao iz automobila i poginuo

2. Uvesti mehanizme “mladog vozače” do navršene 24. godine, za koje bi vrijedilo ograničenje snage vozila od 70 kW (95 KS) i “privremene vozačke dozvole”, uz definiranje uvjeta (sigurnog ponašanja u prometu) za dobivanje trajne vozačke dozvole.

3. Raskrižja ubuduće prioritetno rješavati denivelacijom ili kružnim tokovima, a ostala opremiti vibracijskim uspornicima, semaforima i radarskim kamerama.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

4. Zabraniti postavljanje električnih stupova i stupova javne rasvjete uz ceste izvan grada, a postojeće planski zamjenjivati podzemnom mrežom i visećom rasvjetom, zabraniti sadnju stabala uz ceste te izgradnju armiranobetonskih mostića i betonskih prilaza preko uzdužnih odvodnih kanala, bez posebnih prometnih projekata, koji bi, u slučaju njihove opravdanosti/potrebe, prilagodili cestovnu infrastrukturu – ograničenje brzine, radarske kamere, uspornici, zaštitne ograde…

5. Trošarinu (PPMV) i godišnji porez na vozila (do 10 godina starosti) za nova vozila koja imaju pet zvjezdica za sigurnost po Euro-NCAP sustavu smanjiti za 50 posto, a ako imaju i sustav autonomnog kočenja, ukinuti. Na stara i nesigurna vozila, otklonom od štetnog populizma i političkog marketinga, uvesti progresivni malus.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zabraniti korištenje tempomata navečer

Uz to tvrdi kako je uz te osnovne mjere potrebno uvesti i tri dodatne:

1. Od 20 do 6 sati na autocesti zabraniti korištenje tempomata za održavanje brzine vožnje.

2. Kaznu za nevezivanje sigurnosnim pojasom povisiti sa 130 na 500 eura.

3. Kaznu za nepropisno razgovaranje mobitelom povisiti sa 130 na 500 eura, a u slučaju aktivnog korištenja (čitanje i odgovaranje na poruke, surfanje) i oduzimanje vozačke dozvole na najmanje tri mjeseca.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo