Doktora ekonomije i jednog od autora aplikacije 33%, Josipa Mullera, zgrozila je činjenica da se u hrvatskoj godišnje otisne preko 100 milijuna primjeraka promotivnih letaka i kataloga. Budući da u digitalnom svijetu nema potrebe toliko štetiti okolišu, Muller je sa suradnicima Benom Delheyjem i Antonom Petkovom osmislio aplikaciju koja bi, naročito u vrijeme inflacije, mogla biti od velike koristi.
"Aplikaciju 33% smo učinili dostupnom i počeli je promovirati u Hrvatskoj sredinom svibnja ove godine. Mislili smo korisnike skupljati postepeno, tako da nas je zapravo pozitivno iznenadio velik interes i broj korisnika. U manje od tri mjeseca smo postali jedna od vodećih shopping aplikacija u Hrvatskoj, te ju je do danas skinulo preko 60.000 korisnika – zajedno na Trgovini Play i app storeuš', kazao je Muller za RTL Danas.
Dnevno više od 20.000 korisnika
Kaže da je broj tjedno aktivnih korisnika nešto iznad 20.000, a na mjesečnoj bazi između 30.000 i 40.000 ljudi.
''U svakom slučaju iznad svih naših očekivanja, te vjerojatno upravo zbog pomahnitale inflacije je velik broj ljudi prepoznao u našoj aplikaciji mogućnost da uštede pri kupnji hrane i osnovnih kućanskih potrepština", kaže Muller.
On i suradnici htjeli su ponuditi rješenje koje će postati platforma za informiranje o svim promotivnim ponudama na tržištu, a da usto bide jednostavno, personalizirano i interaktivno. S rastom cijena, njihov je projekt dobio još više smisla.
"Listati papirnate ili pdf promo letke i kataloge, ili pak imati 5-6 raznih aplikacija od svake maloprodajnog lanca na svom mobilnom telefonu – zaista nije praktično niti primjereno. 33% aplikacija sve to skupa jako pojednostavljuje i eliminira potrebu za gubitkom vremena u potrazi za akcijskom ponudom koja ljude zanima. Ima i komentara korisnika da žele da dodatno proširimo akcijsku ponudu s trenutne gdje pokrivamo oko 2/3 maloprodajnog tržišta Hrvatske u robi široke potrošnje. Mi na tome radimo (u skladu s financijskim mogućnostima) i s vremenom ćemo našu ponudu dodatno obogatiti", objašnjava Muller.
Aplikacija funkcionira na tri principa
Njemu i kolegama važna je bila i ekološka perspektiva.
"Pa evo i s dolaskom odvajanja otpada u Zagreb primjerice sve te letke koji se ubacuju po kaslićima u zgradama treba skupljati i jednom tjedno ostavljati za skupljanje – znači da nam i to nepotrebno komplicira život", ističe.
Aplikacija za štednju funkcionira na principima jednostavnosti, interaktivnosti i personalizacije.
"Aplikacija 33% funkcionira tako da možete pretraživati akcijsku ponudu proizvoda robe široke potrošnje tako da tražite pojedini proizvod ili brand, da pretražujete ponudu u određenoj kategoriji proizvoda, određenom maloprodajnom lancu ili pak na točno određenoj lokaciji i radijusu interesa. Vjerojatno najzanimljivija i jedinstvena funkcionalnost aplikacije je pretraga omiljenih proizvoda. Svatko od nas ima 10-15 proizvoda koje često koristi. Možete ih jednostavno unijeti u app i s jednim klikom periodično provjeriti što je na akciji i gdje. A od sljedećeg tjedna ćemo lansirati novu verziju aplikacije gdje ćemo korisnicima omogućiti da ih sam aplikacija obavijesti kada se nešto od njihovih omiljenih proizvoda pojavi na akciji. Dakle aplikacija 33% ne štedi samo novac već i vrijeme korisnika", objasnio je Muller za RTL.
'Aplikacija je besplatna i takva će ostati'
Jednostavnim izračunom, kaže, došli su do nevjerojatnog podatka - da aplikacija 33% prosječnoj hrvatskoj obitelji mjesečno štedi 150 do 200 eura.
"Uz prosječnu plaću oko 1.000 EUR, podatak da trošak na hranu i osnovne potrepštine čini oko 40-50 posto kućnog budgeta te realnu pretpostavku da se na kupnjom na akcijama može uštedjeti oko 20 posto, dolazimo da prosječno kućanstvo s dva primanja može uštedjeti između 150 i 200 eura mjesečno koristeći aplikaciju 33% ili koristeći druge načine za kupovinu na akcijama", rekao je.
On smatra da bi ljudi trebali biti fokusirani na tri područja - maloprodajne proizvode, troškove energije i financijsko-bankovne troškove. Također smatra da će se Hrvati morati financijski opismeniti i shvatiti da se za poboljšanje vlastitog standarda moraju sami pobrinuti.
"Vrijeme u kojem se država brinula za financijsku sigurnost pojedinca nažalost, ili jednostavno realno, pripada prošlosti. Paradoks je to da su ljudi s manjim primanjima obično manje financijski pismeni, a trenutni udar na cijene hrane i osnovnih kućnih potrepština pogađa upravo najviše njih. Nadam se da će naša aplikacija 33% koja je besplatna i takva će sigurno ostati, pomoći ljudima da lakše nađu uštede i akcijske popuste na proizvodima koje traže i kupuju", poručio je na kraju.