MINISTRICA PREDSTAVILA UPUTE ZA OCJENJIVANJE UČENIKA: /

Ima tu svega, a spominju se i virtualni usmeni ispiti

Image
Foto: Patrik Macek/PIXSELL

Blaženka Divjak je predstavila Upute za vrjednovanje i ocjenjivanje u nastavi na daljinu, a napravljene su upute i za razrednu nastavu,

3.4.2020.
13:37
Patrik Macek/PIXSELL
VOYO logo

Ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak predstavila je danas Upute za vrjednovanje i ocjenjivanje za vrijeme trajanja nastave na daljinu u situaciji epidemije koronavirusa, za učitelje, nastavnike i profesore te za roditelje/skrbnike i učenike.

Materijal ima tri dokumenta - opće upute za vrjednovanje i ocjenjivanje tijekom nastave na daljinu te dva dodatka - dodatak A u kojem su primjeri vrjednovanja i ocjenjivanja i dodatak B, koji sadrži alate za vrjednovanje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Materijal, između ostaloga, sadrži načela vrjednovanja u nastavi na daljinu, metode i preporuke za vrjednovanje u okviru standardnih pristupa te inovativniji pristup kao i nagrade za aktivnost i rad, naglasila je Divjak. Napravljene su upute i za razrednu nastavu, vrjednovanje praktičnih vještina i zaključivanje na kraju godine.

Image
BLAŽENKA DIVJAK POSLALA PORUKU MATURANTIMA; Odgađa se esej iz hrvatskog: /

'Moj je cilj da nitko od vas ne ostane zakinut'

Image
BLAŽENKA DIVJAK POSLALA PORUKU MATURANTIMA; Odgađa se esej iz hrvatskog: /

'Moj je cilj da nitko od vas ne ostane zakinut'

Državna matura 2020.

Tu su i preporuke za vrjednovanje u visokim učilištima, državna matura 2020., vrjednovanje i samovrjednovanje nastavnika te naglasci za roditelje, rekla je ministrica znanosti i obrazovanja Divjak predstavljajući Upute za vrednovanje i ocjenjivanje za vrijeme trajanja nastave na daljinu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Podsjetila je kako su za načela ocjenjivanja i vrjednovanja bitni usvajanje ishoda i učenja putem bitnih sadržaja, naglasak na dobrobiti učenika i poticanje na učenje, a ne ocjenjivanje naučenoga. U načelima su i naputak o povratnoj informaciji o tomu je li učenik ostvario odgojno-obrazovne ishode te kako će popraviti svoje učenje, dodala je.

Važno je usmjeriti na bitne sadržaje

Divjak je istaknula da sadržaji koje nastavnici trebaju poučavati i kasnije vrjednovati i ocjenjivati, trebaju biti usmjereni na bitno, a osloboditi se činjenica koje opterećuju ono bitno.

Poručila je i kako treba voditi brigu o tomu u kakvim uvjetima žive i uče učenici, te dodala kako očekuje pomak s činjeničnoga znanja na razvoj kompetencija nužnih za 21. stoljeće.

U načelima je također i vrjednovanje aspekata vezanih uz pojedine predmete, a zaključna ocjena na kraju školske godine, temelji se na ocjenama cijele godine, uključujući i nastavu na daljinu, dodala je.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ministrica je ponovila kako se treba usredotočiti na bitne sadržaje i ocijenila kako je važnije poticati na učenje nego ocjenjivati. U svakom predmetu treba vrjednovati aktivnost učenika, rekla je dodavši, kako treba vrjednovati po jedan složeniji rad do kraja godine.

Virtualni usmeni ispit

U predmetima, napomenula je, sa satnicom od barem 4 sata moguć je i virtualni usmeni ispit, a pisana provjera znanja samo ako je baš potrebna. Zato se, poručila je, zaključna ocjena na kraju školske godine temelji na ocjenama danim tijekom cijele školske godine.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Na upit novinara kako komentira to što mnogu smatraju da je škola na daljinu unijela kaos u obrazovni sustav, Divjak je odgovorila protupitanjem: "Što bi bilo da nismo uveli školu na daljinu?"

Odgovarajući na pitanje o mogućoj odluci Vlade da ne ispuni obećanja o dizanju plaća profesorima, ministrica je odgovorila kako u izvanrednoj situaciji, u kakvoj se nalazimo, to zahtijeva od socijalnih partnera da sjednu za stol i razgovaraju.

Sve o koronavirusu u Hrvatskoj i svijetu iz minute u minutu možete pročitati OVDJE.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
gospodin savršeni aus
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo