Turska je žestoko krenula vratiti turiste. Nudili su aranžmane na kojima nisu imali zarade ili su čak bili u minusu samo da bi popravili stanje nakon terorističkih napada i političkih nestabilnosti.
Nakon smirivanja političkih kriza, od Grčke i Turske do Maroka i Alžira turiste ponovno privlače na sve moguće načine. Na Svjetskoj burzi turizma u Londonu istražili smo hoće li time odnijeti dio kolača Hrvatskoj?
"Ljudi ovo jako vole jer je sve original, nema 'printanja', mi sve radimo tradicionalno", kazao je Hasan Eminaga iz Sjevernog Cipra.
Ono što turisti ne vole su politička nestabilnost i nesigurnost destinacije, pa su godinama zaobilazili Grčku, Tursku, Egipat i zemlje na sjeveru Afrike. Sada se te zemlje vraćaju na velika vrata. Egipat stopu turističkog rasta dogodine planira udvostručiti.
Turska ima sve za svakoga
"Borimo se da svima iz različitih zemalja koji misle da je nesigurno dokažemo da je sigurno. Kažem vam, iskreno, doista jest sigurno. U Egipat dolaze turisti iz Kine, iz Rusije imamo sve veći broj turista", kazao je Habib Aidroos iz Egyptaira.
Turska turiste ne dijeli, za svaku dubinu džepa imaju ponudu. "Imaju sve za svakoga. Bogati ljudi mogu ići u hotele s pet ili šest zvjezdica. Oni manje imućni mogu tamo gdje je sve uključeno u aranžman", kazao je Osman Besim, novinar iz Turske.
"Spremni smo za tu utakmicu"
Povratak turista u konkurentske mediteranske zemlje hrvatskog ministra turizma ne brine. "Mi smo spremni za tu utakmicu. Sa onih tradicionalnih tržišta mi ćemo zadržati broj gostiju, a idemo snažno na tržišta kao što su britansko, SAD, Kina, Japan, Koreja. U Koreji ćemo isto tako otvoriti uskoro ured", kazao je hrvatski ministar turizma Gari Cappelli.
VEZANI ČLANAK
Grčka ministrica turizma smatra kako svaka zemlja ima svoje adute. "Ne osjećam se natjecateljski u odnosu na druge zemlje. Zapravo, mislim da je više stabilnosti, više mira i više sigurnosti pogodnost i za sve zemlje u okruženju", kazala je ministrica turizma Grčke Elena Kountoura.
Britanski touroperatori imaju brodove i na grčkoj i na hrvatskoj obali, ali u Hrvatskoj ipak više, ukupno 137. "Hrvatska je jako popularna među našim klijentima jer nudi toliko mogućnosti. Mogu ploviti od otoka do otoka, pronaći skrivene plaže i tiha mjesta, ali i posjetiti Hvar gdje je gužva, pa se družiti i zabavljati ako žele", kazala je menadžerica touroperatorske tvrtke Laura Bowtell.
Toliko različitosti na malim udaljenostima uvijek nude mogućnost i za makar jedan doživljaj više.