Irska niskobudžetna zrakoplovna kompanija Ryanair u Europi je postala sinonim za jeftine letove te prva opcija za mlade, a i mnoge poslovne ljude koji puno putuju. Ryanair je u Hrvatskoj prisutan još od sredine 2000-ih, ali otvaranje regionalne baze u Zagrebu dogodit će se tek ove godine što je odjeknulo i u domaćim poslovnim krugovima, ali i u turističkim krugovima.
No, postavlja se pitanje kako će se njihov dolazak u hrvatsku metropolu odraziti na hrvatske zračne luke te operatere, prije svega Croatia Airlines (CA) koja je i bez Ryanaira bila u ozbiljnim problemima.
Zrakoplovni analitičar Gojko Mavrinac, glavni urednik portala Croatianaviation, ističe da, osim što je Ryanair odlučio uvesti linije prema istim gradovima prema kojima prometuje i Croatia Airlines (Rim, Milano, Frankfurt, Bruxelles, London, Pariz), definitivno će uzeti ogroman postotak putnika nacionalnog avioprijevoznika i zadati mu još jedan veliki udarac.
Ryanair nudi jeftine karte putnicima
"CA na dolazak Ryanaira bi morala reagirati promptno, no činjenica jest da hrvatski avioprijevoznik ne može ući u borbu, prije svega cijenama, s tako velikom aviokompanijom. Ryanair je ušao u glavnu bazu CA u kojoj planira širiti svoje poslovanje i Croatia se sada nalazi u jednoj nezahvalnoj i gotovo bezizlaznoj situaciji, nadam se da su u Buzinu sjeli još jučer za stol i pokušavaju iznaći rješenje", kaže Mavrinac za Poslovni dnevnik.
Dodaje da putnici danas traže povoljne karte i Ryanair će to ponuditi u Zagrebu i time uzeti veliki 'dio kolača' Croatia Airlinesu koja financijski očito ne može ući u borbu s ovim europskim gigantom.
"Potrebna je korjenita promjena poslovanja kako bi kompanija mogla opstati u Zagrebu unatoč dolasku Ryanaira koji već u ljeto 2022. godine planira čak 40 destinacija iz glavnog grada Hrvatske, daleko više nego što ih je CA imala u normalnim okolnostima do 2019.", smatra Gojko Mavrinac.
Dodatna konkurencija
Iz Croatia Airlinesa su komentirali da je nesumnjivo kako će najavljeni letovi Ryanaira iz Zračne luke Franjo Tuđman u Zagrebu biti izravna i dodatna konkurencija nacionalnom avioprijevozniku.
"CA će u najvišoj mogućoj mjeri prilagoditi svoje poslovanje novonastalim tržišnim okolnostima. Treba istaknuti da se dio novonajavljenih linija odnosi na letove u sekundarne zračne luke u destinacijama u koje nacionalni avioprijevoznik redovito leti u primarne zračne luke, odnosno glavna prometna čvorišta (Bruxelles, Frankfurt, Rim, London, Pariz) i to tijekom cijele godine, čime kontinuirano pruža zračnu povezanost Hrvatske sa svijetom.
CA kao mrežni prijevoznik svoje je poslovanje maksimalno prilagođavao potrebama tržišta te putnika pa tako i u razdoblju dolaska prvih niskobudžetnih avioprijevoznika u MZL Zagreb, primjerice WizzAira, Easyjeta, Spanaira, Norwegiana i drugih, i to kvalitetom usluge koja se temelji na sigurnosti i točnosti letenja, suradnji s uglednim avioprijevoznicima, osobito u sklopu udruge Star Alliance, čime se putnicima pružaju mogućnosti vezanih letova diljem svijeta", komentirali su za Poslovni dnevnik iz CA.