Ministar prometa Oleg Butković za RTL Direkt /

'Croatia Airlines je prošla kroz restrukturiranje, no bez strateškog partnera nema razvoja'

'Croatia Airlines je već prošla kroz projekt restrukturiranja, ona ima neto dobit, doduše graničnu, ali je ima, no bez strateškog partnera nema daljnjeg razvoja', poručio je Butković za RTL Direkt

11.2.2016.
22:40
VOYO logo

RTL-ov urednik i voditelj ZoranŠprajc u studiju RTLDirekta ugostio je ministra jednog od najvećih resora državi - pomorstva, prometa i infrastrukture, OlegaButkovića.

Mnogi Vaše kolege ministri Mosta su danas dobili pomoćnike ekipirali ministrstvo, vi još niste, zašto je zapelo u Domoljubnoj koaliciji ? Hoće li se vas nešto pitati ili to sve određuje netko drugi? 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ja vjerujem da će se na sljedećoj sjednici Vlade dogovoriti pomoćnici i zamjenici. Ja ministarstvo prometa zovem 'ministarstvo neba i zemlje', činjenica je da ima puno problema u njemu i izazova, ali naravno da smo spremni za sve.

Hoćete li vi odabrati svoje suradnike?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Da, svi će ministri dobiti pravo razgovarati s potencijalnim kandidatima i odabrati ih.

Može li se i sada već nešto raditi sa starom ekipom , kakav vam je kadar ostavio Hajdaš Dončić?

Kompletno stanje još ne mogu znati, ono što mogu reći je da je situacija dosta teška jer postoje dugovi u cestarskom sektoru, ni u željeznicama nije stanje bolje.

Prvi problem koji morate riještit su HAC i ARZ idućih godina dospijevaju glavnice i kamata od 4 milijarde eura samo ove godine moraju vratiti 600 milijuna eura koji nema? Kako do tih novaca?

To nam predstavlja veliki problem, treba napomenuti da je prošla vlada 2012. oduzela 40 lipa hrvatskim autocestima, dala je 20 željeznicama i hrvatskim cestama. Činjenica je da je to bio korak zbog kojeg smo došli u ovu situaciju, terba se brzo reagirati. Inzistirati ćemo na snažnom restrukturiranju tvrtki, da se smanje rashodi, a povećaju prihodi. S takvim planom izlazimo na tržište kapitala i tražit ćemo reprogramiranje svih tih obveza, da ove godine koje su nam udarne prebacimo na one sljedeće. Ja sam optimističa i vjerujem da ćemo naći riješenje. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Je li vam sada žao što prethodna vlada nije dala ceste u koncesiju ili ih monetizirala?

Ne možemo tako gledati, ja sam bio protiv monetizacije, no mi moramo sve učiiti da ceste ne prodamo. Ja sam borac i vjerujem da tu imamo šanse.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Jeste li o tom problemu razgovarali s premijerom Oreškovićem? 

U ponedjeljak je sastanak na tu temu pa ćemo razgovarati o tome. 

Vinjete? Hoće li ih uvesti? Što njima dobijamo?

Pa gledajte, beskontaktni sustav naplate je budućnost. Mi ćemo za deset godina doći na GPS. Vinjete su jedna od varijanti i ono što prvi rezultati pokazuju jest da ćemo smanjiti troškove sustava naplate, a povećati ćemo dostupnost, mobilnost.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Bi li to moglo biti ove godine?

Imali smo sastanak sa Upravom HAC-a, EU im je dala zajam od 500 tisuća eura za izradu studija restrukturiranja i uvođenja vinjeta, u to idu Hrvatske autoceste, čim budu gotove te studije, mi ćemo donijeti odluku.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Uz HAC , najgore je stanje u HŽ-u, ima li lijeka za to?    

Situacija u HŽ-u je takva da pada i prijevoz tereta i putnika, a državne subvencije nažalost rastu, morat ćemo i tu razmotriti restrukturiranje, i koncentrirati se na velike infrastrukturne projekte, željeznica je definitivno prilika, ovih dana očekujemo rasplet situacije Dugo Selo - Križevci. Do 2020. mi definitivno sjeverni dio nizinske pruge možemo obnoviti."

U vašem resoru je Croatia Airlines koja isto tako teško posluje bez državnih subvencija, jeste li spremni za njezinu privatizaciju?

Croatia Airlines je već prošla kroz projekt restrukturiranja, ona ima neto dobit, doduše graničnu, ali je ima, no bez strateškog partnera nema daljnjeg razvoja.

Nizinska pruga za Rijeku bila je velik dio HDZ-ove kampanje, je li to realan i ostvarit projekt?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Mislim da je realan, trebamo se za njega boriti, Vlada je 2012. godine bez razloga odustala od te pruge. Treba naći isplativu i ekonomski opravdanu varijantu uz pomoć europskih sredstava, no na umu moramo imati i alternativu, a to je koncesija.

Jeste li već razgovarali s nekim investitorima?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nisam još, ali krajem mjeseca i to dolazi na red.

fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo