Stručnjak o hakerskom napadu na zračne luke: 'Bio je vrlo pametan!'
Heathrow je pak upozorio na kašnjenja uzrokovana 'tehničkim problemom' kod treće strane i savjetovao putnicima da provjere status svog leta prije dolaska u zračnu luku
Kibernetički napad uzrokovao je poremećaje u nekoliko glavnih europskih zračnih luka, uključujući na londonskom Heathrowu, briselskom aerodromu i zračnoj luci u Berlinu.
Napad je usmjeren na pružatelja usluga za sustave prtljage i ukrcaja, prenosi Sky news. Za sada nije jasno tko stoji iza napada.
Zbog prekida rada automatiziranih sustava, osoblje mora provoditi ručne postupke prijave i ukrcaja, prema podacima zračne luke Bruxelles.
"Ovo utječe na red letenja i nažalost će uzrokovati kašnjenja i otkazivanje letova", priopćila je zračna luka Bruxelles na svojoj službenoj stranici.
Iz berlinske zračne luke također su potvrdili "tehnički problem kod pružatelja sustava koji posluje diljem Europe". "Vrijeme čekanja na prijavama se produžilo, radimo na brzom rješenju", pokušali su umiriti putnike.
Heathrow je pak upozorio na kašnjenja uzrokovana "tehničkim problemom" kod treće strane i savjetovao putnicima da provjere status svog leta prije dolaska u zračnu luku.
Nije poznato je li problemima zahvaćena zagrebačka zračna luka, kojoj smo poslali upit. Odgovor ćemo objaviti čim stigne.
Prijave se obavljaju ručno
Ariane Goossens, glasnogovornica zračne luke Bruxelles, kaže da je poremećaj doista posljedica kibernetičkog napada.
„Dakle, ono što se događa je da je jedan od naših vanjskih pružatelja usluga, koji nam pruža sustav za prijavu i ukrcaj putnika, sinoć pogođen kibernetičkim napadom. To utječe na procesore, izlaze i druge europske zračne luke. Ono što vidimo je da od jutros još nije pronađeno rješenje. Dakle, vrlo konkretno, to znači da se ukrcaj i prijava putnika obavljaju ručno. To traje dulje, zbog čega se neki letovi otkazuju ili odgađaju.“
Maria Casey stigla je jutros u zračnu luku Heathrow na let Etihad Airwaysa za Tajland, ali je morala čekati tri sata da ostavi prtljagu na Terminalu 4.
„Redovi su užasni“, rekla je za Sky News. "Na od šest šaltera vjerojatno su bile dvije osobe.“
Njezin let je odgođen, dodala je. „Kad smo čekali u redu, nitko nas zapravo nije ništa obavještavao. Dakle, čekali smo u redu tri sata i doslovno se vukli i premještali s tim nepotpunim osobljem na šalteru, a nitko nam tada nije govorio što se događa“.
Trebalo je 5-10 minuta za prijavu svake osobe, dodaje Maria, jer se sve radilo ručno.
Stručnjak za zrakoplovstvo i putovanja Paul Charles kaže da su poremećaji u nekoliko europskih zračnih luka "doista vrlo pametan kibernetički napad, jer je istovremeno pogodio brojne zrakoplovne tvrtke i zračne luke".
Rekao je da točan uzrok još nije poznat, ali da je "duboka zabrinutost" oko onoga što se dogodilo.
POGLEDAJTE VIDEO: Putnički avion 18 minuta kružio prije nego što je sletio, razlog će vas šokirati