TikTok je već nekoliko godina najbrže rastuća društvena mreža u svijetu. Zapravo, to je i jedina društvena mreža s konstantnim rastom broja korisnika - Facebook, Instagram i Twitter su u stalnoj stagnaciji novih korisnika. Odnosno broj onih novih korisnika koji se pridruže ovim društvenim mrežama otprilike je jednak broju starih naloga koji se deaktiviraju.
TikTok je do sada privukao preko dvije milijarde korisnika, a od kojih je oko 1.5 milijardi mjesečno aktivno. Ovo je ukupni broj korisnika sa "sestrinskom" aplikacijom "Douyin", koja je namijenjena korisnicima u Kini. Iako je TikTok prvih godina bio jako zanimljiv i drugačiji od "dosadnog" Facebooka i Instagrama, vremenom su se pojavilo i različiti "izazovi" (#challenge), od kojih su mnogi upitni.
Izazovi i zašto su štetni
Stotine tisuća korisnika širom svijeta je sudjelovalo u nedavnom #eggchallenge, u kome su se odrasli pretvarali da spremaju neki recept te lomili jaja - o glavu svoje djece. Ukupno je #eggchallenge na TikToku generirao više od 1.3 milijardi pregleda, s više od 170 tisuća jedinstvenih videa. Psiholozi upozoravaju da je ovakav vid "ismijavanja djece" izuzetno štetan, budući da se na prvom mjestu radi o njihovim roditeljima, a glavni cilj svega su - lajkovi i pregledi.
Inače, ovo nije ni prvi #challenge upitnog sadržaja - prije nekoliko godina je bio jako popularan Pod #challenge u kome su korisnici, često i tinejdžeri, konzumirali deterdžent u različitim pakiranjima. Za čak tri godine, koliko je ovaj #challenge bio aktualan, u SAD-u i EU-u je prijavljeno više od 5000 slučajeva hospitalizacija uslijed trovanja kemikalijama u deterdžentu, a nažalost osam osoba je preminulo.
POGLEDAJTE VIDEO: Priprema hranu, podiže predmete… Revolucionarna robotska proteza: 'Kao USB izlaz ua živčani sustav'
TikTok je inače u vlasništvu kineske kompanije "Byte Dance", sa sjedištem u Hong Kongu. Ova kompanija je za manje od jednog desetljeća prešla put od malog studija za mobilne aplikacije, do svjetskog tehnološkog giganta, čija se vrijednost procjenjuje na više od 200 milijardi dolara. Sestrinska aplikacija "Douyin" za kineske korisnike, iako izgleda gotovo isto kao i TikTok, razlikuje se u nekoliko ključnih oblasti.
Naime, "Douyin" ograničava korištenje djeci školskog uzrasta, često onemogućavajući pretjerano korištenje u tijeku dana. Također, na Douyinu su najpopularniji "izazovi" koji se tiču sporta i akademskih dostignuća u školi, a također postoji i na stotine kanala i naloga s edukativnim i naučnim sadržajima.