Do sada smo vidjeli brojne aplikacije za pametne telefone i softvere za računala koji koriste umjetnu inteligenciju (AI) za poboljšanje i unaprjeđenje obrade fotografija i video editiranja, kao i za značajno ubrzanje cijelog procesa.
Ipak, ova sfera tehnologije napreduje velikom brzinom, tako da sada već imamo AI softver koji je ugrađen u same uređaje i kamere. Dakle, novi modeli tvrtki kao što su Nikon, Canon i Sony mogu sami prepoznati subjekte, bili to ljudi, životinje ili čak automobili, prije nego što se pritisne okidač.
AI se seli u oblak na internetu
Posljednjih mjeseci ove vrste softvera postale su dostupne iz samog internetskog preglednika, tj. rade u 'oblaku' (cloud computing). Dakle, moguće je obrađivati vaše slike 'na veliko' (batch editing), dodavati tekst i razne efekte. Najpopularniji takvi softveri su Canva, Fotor i AutoEnhnace, iako postoje praktički deseci sličnih usluga.
Također, neki iz ovih 'softverskih aplikacija u oblaku' također mogu dodati komplicirane efekte kao što je 'ponovno osvjetljenje', koje fotografiji dodaje nove izvore svjetlosti koji nisu bili prisutni u originalu.
I pametni telefoni sa svojim kamerama visoke razlučivosti postaju sve bolji u automatskoj obradi fotografija. Stoga mnoge aplikacije za kameru mogu korisniku predložiti najbolje postavke ovisno o željenoj vrsti fotografije ili mogu softverski stabilizirati video iz ruke.
Konkurencija 'pravim' kamerama
Džemal Ćatić, snimatelj i montažer, kaže da će telefoni polako postati konkurencija 'pravim' kamerama:
"Danas su pametni telefoni daleko napredovali u svemu, pa tako i u fotografiji. iPhone ima napredne profesionalne alate koji vam omogućuju da snimite fotografiju kao da ste je snimili profesionalnim DSLR fotoaparatom. Mislim da je, ipak, za dobru fotografiju potrebno znanje o osnovama fotografije i iskustvo, jer će profesionalni fotograf i s najlošijim pametnim telefonom napraviti odličnu fotografiju, dok amater neće, možda ponekad 'ubode' trenutak i dobije sjajnu fotografiju. Uglavnom mislim da neće jer, na kraju krajeva, ovisi tko je iza kamere".
Tvrtka Apple već godinama u svom marketingu spominje 'iznimne fotografske mogućnosti' svojih pametnih telefona. Nekoliko godina imali su i tzv. kampanju 'Snimljeno na iPhoneu' u kojoj su jedna pored druge predstavljene fotografije snimljene profesionalnim fotoaparatom i pametnim telefonom. Također, mnoge od tih fotografija bile su na velikim jumbo plakatima diljem SAD-a i EU, kako bi se pokazalo da je rezolucija slike sasvim dovoljna za ispis u najvećim formatima. Stručnjaci očekuju da će ovogodišnji model ove tvrtke donijeti značajna poboljšanja kamere, AI-softvera za obradu, kao i videa u 8K rezoluciji.