Registracija
Ako imaš Voyo pretplatu, registriraj se istim e-mailom i čitaj net.hr bez oglasa! Saznaj više
Toggle password visibility
Toggle password visibility
Već imaš račun?
Obnovi lozinku
A KAD VIDITE RAZLOG... /

Poplava lažnih recenzija uništila restoran: 'Pisali su da smo rasisti, da nam sve smrdi...'

U samo tri dana ocjena obiteljske pizzerije pala je s 4,2 na 1,5, prije nego što je Google uklonio dio lažnih recenzija, ali ne sve. Uz to su im promijenili ime restorana i broj telefona što je dodatno narušilo poslovanje

403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
403 Forbidden

403 Forbidden


nginx

“U cijeloj prostoriji se osjeti neugodan miris”, “Preloša pizza, gore nema”, “Jako loša usluga, hrana još gora” - samo je mali dio izmišljenih internetskih recenzija kojima je srozana ocjena jedne pizzerije u Svetom Ivanu Zelini. Sve zbog krive pretpostavke: bijesni navijači vjerovali su da je vlasnik restorana nogometni sudac.

Komentari su postajali sve bizarniji. “Svakakvi su bili komentari, da se u našim pizzama nalaze žohari, dlake. Da su dobili miješano meso s pireom i krumpirom umjesto pizze, međutim mi smo pizzerija, mi nismo restoran. (Meso ni nemate?) Da, meso ni nemamo”, kaže Ivona Bajić Pajač, suvlasnica pizzerije u Svetom Ivanu Zelini.

U samo tri dana ocjena obiteljske pizzerije pala je s 4,2 na 1,5, prije nego što je Google uklonio dio lažnih recenzija, ali ne sve. Uz to su im promijenjeni ime restorana i broj telefona preko kojeg se naručuju pizze, što im je dodatno narušilo poslovanje i reputaciju.

“Trudimo se, borimo se. Google podrška je obaviještena. Treba kojih pet dana da se sve to promijeni”, dodaje Patrik Bajić, također suvlasnik pizzerije.

'Samo su počele pristizati jedinice'

S osvetničkim recenzijama susrela se i Iva Žilić, vlasnica restorana na zagrebačkom Maksimiru. Njezini problemi počeli su nakon što je grupa izraelskih turista, nezadovoljna komentarom konobarice o situaciji u Gazi, odlučila ostaviti online osvetu.

“Ja sam dobila skoro 200 negativnih recenzija sa ciljem da se naruši moj ugled. Samo su mi počele pristizati notifikacije u jednom trenutku sa jedinicama. Da ne znam, da ima muha u hrani, da su konobari agresivni... Ma svašta su svašta su pisali, da su vlasnici rasisti, da ovo mjesto užasno smrdi”, priča Žilić.

Stotine lažnih i negativnih recenzija, kaže, stizale su s IP adresa iz Izraela. “Ja sam morala jednu po jednu recenziju tu prijavljivati i to je jako dugo trajalo, nisam mogla normalno se koristiti svojim profilom. Ja dan danas ne mogu koristit taj svoj profil normalno, a od tog je prošlo dva i pol mjeseca”, dodaje.

Ovo nisu izolirani slučajevi. Sve više ugostitelja tvrdi kako ih gosti ucjenjuju lošim ocjenama ako ne dobiju popust ili čak besplatan obrok. A recenzije su ključne za poslovanje, iako nitko ne provjerava njihovu istinitost.

“Država nije napravila ništa po pitanju regulative tih recenzija i samim time država tu nas kao poduzetnike nije zaštitila. Pa takve recenzije su one koje algoritmi najčešće izbacuju kao prve i najviše komentirane i na taj način ljudi odabiru hoće li doći u restoran ili neće”, upozorava zagrebački ugostitelj Marin Medak.

'Ljudi od ovog žive'

Ipak, postoji pravni odgovor na zlonamjerne komentare. “To je sve utuživo i samim tim sve te recenzije su utužive no nitko se još s time nije počeo baviti”, kaže Medak. U pizzeriji iz Zeline razmišljaju o tužbama, ali imaju i jednostavniju poruku svima koji ostavljaju neistine:

“Zaista nema smisla, mnogi ljudi žive od ovoga kao i mi i zaistra mogu ugroziti na taj način i našu pizzeriju i egzistenciju cijelog ovog posla”, apelira Ivona Bajić Pajač.

Nakon višetjedne borbe, i Žilić je uspjela donekle popraviti ocjene, no gorak dojam ostaje: “Vratila sam opet rejting restorana, ali sve u svemu bilo je jedno strašno iskustvo jer pišu se ružne stvari, pišu se laži”, zaključuje.

403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
Još iz rubrike
Pročitaj i ovo
403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
Regionalni portali
403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
Još iz rubrike