U rubrici Ženski kut nedavno smo imali prilike testirati Hyundai Tuscon, korejski SUV skrojen po mjeri Europljana. Ovaj automobil prodaje se diljem svijeta, a do sada je u ove četiri generacije prodan u sedam milijuna primjeraka. Hyundai Tucson nalazi se i među najprodavanijim SUV-ovima u Hrvatskoj.
Naša testna verzija bio je plug-in hibrid s 256 konja i baterijom od 13 kWh, koja će biti dovoljna da prijeđete nekih 50 kilometara. Zanimljivo, čak i kada je baterija prazna auto radi kao svi drugi hibrid, odnosno pri malim brzinama radi na struju jer se baterija puni i motorom.
Tucson je jedna od onih automobila za koje ćete reći 'wow' čim ga vidite. Njega krasi totalno revolucionarni dizajn koji u Hyundaiu nazivaju 'Sensuous Sportiness'. Ono što kod njega upada u oči je prednja maska u koju su uklopljena prednja svjetla. Za njih Hyundai kaže da su „skrivena“, a mora se priznati, svjetla u mraku izgledaju zaista brutalno.
Američki stil
U automobilu se sjedi povišeno i SUV-ovski, a sama kabina djeluje "američki". Naš testni model stigao nam je sa svijetlim, kožnatim sjedalima koja još dodatno vizualno povećavaju kabinu. U ovoj svijetloj varijanti, sjedala se doimaju jako luksuzno, a mogu se ugrijati, ohladiti te imaju i opciju memoriranja.
Vozačima je na raspolaganju displej dimenzija 10,25 inča na kojem se nalaze sve relevantne informacije koje možete pratiti u vožnji, a od nekih dodatnih sigurnosnih opcija, svakako treba istaknuti kameru koja vam pokazuje mrtvi kut u trenutku kada upalite žmigavac.
Istih dimenzija je i glavni ekran koji je tehnološki napredan te nudi razne mogućnosti, opcije i funkcije. Ispod glavnog ekrana izvučeni su prečaci za pojedine funkcije koji se namještaju na dodir te klima, koja se isto namješta na dodir. Nekima će to možda biti nepraktično jer su navikli na dobre stare tipke, no ovo sofisticirano namještanje ostavlja dojam luksuza. Kada tome dodamo neke detalje kao primjerice dijamantni reljefni uzorak na ručicama za svjetla i pokazivače smjera, tada ćete shvatiti koliko je ovaj automobil drugačiji.
Tucson dolazi 'na poziv'. Odnosno, na daljinskom ima opciju da ga izvučete iz parkinga bez da sjedite za volanom, što je super za uska parking mjesta.
Od fora stvari, svakako treba istaknuti i diffuse gumb, a kada ga upalite, zrak će vam puhati duž cijele ventilacija koja se proteže kokpitom. Također, zgodna je i zaštita od sunca, koja se dodatno izvlači sa strane tako da ćete biti sigurni da vam sunce neće 'tući u oči'.
Prostrano je i straga, gdje će putnici uživati u nekim fora opcijama kao što su grijana sjedala, posebna klima, na stakla možete navući zaštitu od sunca, a moći ćete i pomicati suvozačko sjedalo ako vam slučajno smeta. Hyundai kaže da u novoj generaciji vozila, putnici straga imaju 2,6 centimetara više u odnosu na prošli model.
Prtljažnik hibridnog modela zapremnine je 558 litara, dok se kod 'običnih' modela poveća i zapremnina prtljažnika koja iznosi 620 litara.
Prtljažnik je veličine 558 litara
Stražnja klupa spušta se jednostavno putem ručice, a onda se dobiva 1799 l
Tucson ima more sigurnosne opreme zahvaljujući sustavu Hyundai SmartSense, a u ponudi je široka lepeza motora pa tako potencijalni kupci mogu odabrati od benzinca (s blagim hibridom), dizela, običnog hibrida pa do plug-in hibrida. Cijena mu starta od 26.189 eura, dok se naš testni model može nabaviti za 44.583 eura. Što se potrošnje tiče, vozite li samo na benzin, trošit ćete u prosjeku oko osam litara.
Ono što osvaja kod Tucsona je njegov moćni izgled koji uparen s luksuzom iznutra čini savršen spoj. Tucson je drugačiji, u njemu ćete se osjećati drugačije kada ga vozite.
Moćna krstarica
Moj prvi dojam vožnje bio je kao da letim s njim, a ne da se vozim. Nevjerojatno nešto. S jedne strane, taj je auto jako jednostavan za korištenje, dok je opet tehnološki jako napredan. Neke funkcije i opcije koje ima Tucson, inače se viđaju u puno luksuznijim i skupljim automobilima.
U Tucsonu ćete se osjećati sigurno, ali i jako moćno. Izgledom osvaja, drugačiji je od konkurencije pa ćete u njemu biti istaknuti gdje god se nađete.
Iako ima snage, auto je zapravo prava krstarica s kojom ćete guštati u vožnji. On, kada sve sumiramo, ima sve što jedan obiteljski automobil treba imati – prostran je, praktičan, jako siguran te tehnološki napredan. Ne čudi zapravo što je među onim automobilima koji se itekako rado kupuju…
Specifikacije
Hyundai Tucson PHEV 1.6T 4WD 6AT
Paket opreme: PREMIUM
Motor: Benzin + elektro, 4 cilindra, 1598 cm3
Pogon: 4x4
Snaga: 265 KS
Okretni moment: 350 Nm
Ubrzanje 0-100: 8,2 sek
Maksimalna brzina: 191 km/h
Mjenjač: Automatski, 6-stupnjeva
Prosječna potrošnja na testu: 8,6 l/100km (vožnja samo na benzin)
Doseg na bateriju: 50 km
CO2: 31 g/km
Cijena osnovnog modela: 26.190 eura
Cijena testnog modela: 44.583,31 euro.
Ostale testove automobila provjerite u našoj stalnoj rubrici Ženski kut.