tko nas je lajkao? / Sve više ljudi ovisno o skrolanju internetom: istražili smo ima li lijeka za ovisnost 21. stoljeća

Svjetske statistike kažu da više od 75 posto žena do 35 godina, čim se ujutro probudi, odlazi na društvene mreže! Odmah se na Instagramu mora polajkati sve novo, komentirati na Facebooku, čekirati tko je lajkao vas

5.12.2016.
17:47
VOYO logo

Činjenica je neupitna - postali smo totalno ovisni o društvenim mrežama. U želji da fotografiramo trenutak koji živimo, često zaboravimo doista uživati u njemu. Ima li nam lijeka?

"Bojim se dana kada će tehnologija nadrasti međuljudske odnose. Svijet će dobiti generaciju idiota", slavni je citat Alberta Einsteina.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Djevojke iz priloga su mlade, uspješne i zaljubljene u društvene mreže. Petra i Brita, baš poput većine njihovih vršnjakinja, svakodnevno se nekoliko sati trude biti online. Ne zato što to moraju, već zato što to žele.

Da je život ironičan, najbolje pokazuju društvene mreže koje su nas u 21. stoljeću učinile najnedruštvenijima ikad. U Hrvatskoj, navodno, nešto više od 100 tisuća ljudi ne muči muku s alkoholom, već s ovisnošću o Facebooku i Instagramu. Željko Riha, stručnjak za društvene mreže, ovaj fenomen proučava već dugo. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Ovisni postaju iz jednostavnog razloga jer im je dostupnija informacija, povijest je pokazala da smo vrlo zainteresirani za dobit informaciju i kada spojimo znatiželju i informaciju putem ekrana, vrlo lako dolazimo do informacija", kaže Riha.

Iako još nije, ako se ovako nastavi, ovisnost o društvenim mrežama, takozvana hikikimori, uskoro će ući u dijagnostičke rječnike. Jer simptomi su, kažu psiholozi, isti kao i kod drugih ovisnosti! 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Brita i Petra, društvene mreže ponekad koriste i u poslovne svrhe. No, obje iskreno priznaju da svaki lajk stvara dodatnu sreću i zadovoljstvo. 

Je li riječ o taštini ili neutaživoj gladi za priznanjem zbog naše nesigurnosti? Reklo bi se, ima tu svega pomalo. Iako su žene možda revnije u tome, aktivnost na društvenim mrežama ne ovisi o spolu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Kad žena posjeti frizera ili kozmetičara, objavi selfie i prati sve lajkove pa komentari predivna si - to je kod žena specifično, ali i muškarci traže to odobrenje, tipa objave novi auto pa čekaju...", dodaje Riha.

Ne kaže se uzalud - ako nije bilo na Fejsu - nije se ni dogodilo. Virtualni svijet u potpunosti mijenja naše navike pa će tako do 2040. čak 70 posto parova svoju pravu ljubav - pronaći također online! Sviđalo se to vama ili ne, društvene mreže promijenile su našu civilizaciju. U želji da fotografiramo trenutak često zaboravimo uživati u njemu. Uživati u životu. Onom istom koji nema opciju log out. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Love island uk
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo