STANDARD NE PRATI NAPREDAK /

Prodaja automobila pokazuje bolnu činjenice: Borba za zaštitu okoliša dovodi do većeg zagađenja

Image
Foto: Shutterstock

Umjesto skupih električnih automobila, na cestama bismo mogli imati dinosaure starije od 30 godina

14.2.2020.
8:32
Shutterstock
VOYO logo

Na španjolskom tržištu automobila događaju se zanimljive stvari, prodaja novih automobila pala je prošle godine 4,8 posto u odnosu na 2018., a prodaja fizičkim osobama čak 12,8 posto, piše Revija HAK.

Za 17 posto je, pak, porasla prodaja rabljenih automobila starijih od 20 godina. U siječnju 2020. još je gore jer je prodaja novih automobila u odnosu na isti mjesec prošle godine pala 7,6 posto. Nevjerojatno, ili?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Pad standarda građana te porast cijena novih automobila uzrok su ovog negativnog trenda, a država praktički stimulira preprodaje rabljenih automobila s niskim porezima. U novim automobilima sve je više sigurnosne opreme, dolaze blagi hibridi, plug-in hibridi, a prosječne cijene rastu.

S druge strane, zbog strogih emisijskih propisa EU, nestaju mali i jeftini automobili poput Opel Karla, Ford Ka+, Fiat Punta... koji su bili dobro prihvaćeni na španjolskom tržištu. Spuštanje emisija CO2 ne isplati se proizvođačima automobila, a s hibridnim tehnologijama bili bi preskupi kupcima, pa ih jednostavno izbaciju iz proizvodnje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Najave mnogih država da će zabraniti prodaju novih benzinaca i dizelaša od 2030. nadalje, mogle bi samo pogoršati trendove i emisiju štetnih plinova. Španjolski primjer pokazuje kad se s jedne strane nudi skupo i tehnološki napredno, a s druge jeftino - kupci uglavnom biraju potonje.

Znači da bismo u budućnosti, umjesto skupih električnih automobila, na cestama mogli imati dinosaure starije od 30 godina, zaključuje Revija HAK.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo