Na španjolskom tržištu automobila događaju se zanimljive stvari, prodaja novih automobila pala je prošle godine 4,8 posto u odnosu na 2018., a prodaja fizičkim osobama čak 12,8 posto, piše Revija HAK.
Za 17 posto je, pak, porasla prodaja rabljenih automobila starijih od 20 godina. U siječnju 2020. još je gore jer je prodaja novih automobila u odnosu na isti mjesec prošle godine pala 7,6 posto. Nevjerojatno, ili?
Pad standarda građana te porast cijena novih automobila uzrok su ovog negativnog trenda, a država praktički stimulira preprodaje rabljenih automobila s niskim porezima. U novim automobilima sve je više sigurnosne opreme, dolaze blagi hibridi, plug-in hibridi, a prosječne cijene rastu.
S druge strane, zbog strogih emisijskih propisa EU, nestaju mali i jeftini automobili poput Opel Karla, Ford Ka+, Fiat Punta... koji su bili dobro prihvaćeni na španjolskom tržištu. Spuštanje emisija CO2 ne isplati se proizvođačima automobila, a s hibridnim tehnologijama bili bi preskupi kupcima, pa ih jednostavno izbaciju iz proizvodnje.
Najave mnogih država da će zabraniti prodaju novih benzinaca i dizelaša od 2030. nadalje, mogle bi samo pogoršati trendove i emisiju štetnih plinova. Španjolski primjer pokazuje kad se s jedne strane nudi skupo i tehnološki napredno, a s druge jeftino - kupci uglavnom biraju potonje.
Znači da bismo u budućnosti, umjesto skupih električnih automobila, na cestama mogli imati dinosaure starije od 30 godina, zaključuje Revija HAK.