Neku od Michelinovih oznaka u Hrvatskoj nosi 84 restorana. Naći se u tom, za gastro svijet najprestižnijem vodiču, ugostiteljima je čast, ali im i visoko postavlja letvicu. Ugostitelji će reći da je najteže dobiti početnu preporuku. U dva zadarska restorana koji je imaju, bila RTL-ova Nikolina Radić.
Glavnog kuhara Sašu Begana zatekla je kako gotovo kirurški precizno slaže carpaccio od podvelebitskog škampa: "Zvijezda ovoga lokala je namirnica. Kad dobijete tako kvalitetan i dobar proizvod, ja sebe gledam samo da sam ja ta ruka koja ga nastoji nepokvariti. Znači, ta namirnica priča sama za sebe i neopterećujemo se s prevelikim obradama."
Njihovu kuhinju prepoznao je i Michelinov vodič koji im je prije pet godina dao preporuku. Uz hranu, dobre ocjene nosi i pristup gostu i čistoća. Konobar Ante Papić će reći da je bacanje vilica na pod fora iz filmova. On vjeruje da pravi Michelinovi tajni inspektori imaju drukčiji pristup:
"Oni većinom dođu i traže toplo predjelo, hladno predjelo, glavno jelo, desert. Znači, žele pogledati kompletan meni, kompletnu kartu, nikad nije samo jedno jelo u pitanju."
Drugu preporuku u Zadru nosi hotelski restoran u kojem tvrde da svakog gosta treba tretirati kao da je gastro kritičar. Direktorica hotela Mladenka Štura objašnjava: "Gost je taj koji nas najbolje ocjenjuje i koji će nam dati koji put konstruktivnu kritiku, neki put pohvalu."
Oni kuhaju sa sezonskim namirnicama iz OPG-ova u zadarskoj okolici, kaže tamošnji glavni kuhar Bruno Franješević: "Vraćamo se na neku starinu plodova koji su zaboravljeni i uz te plodove dajemo svoju kreativnost i radimo delicije, ponavljam opet delicije, zbog kojih nam se ljudi vraćaju."
Nekada tim gostima treba ispuniti i neke pomalo ekscentrične želje.
Voditelj restorana Nino Mihaljević:
"Mi se stvarno nastojimo posvetiti gostu, dati svoj maksimum u tome da čak i nešto što mi trenutno nemamo na meniju, mi ćemo to napraviti tako da nas gost izađe što zadovoljniji."
A zadovoljstvo gosta i održavanje kvalitete znači i zadržavanje prestižne oznake.