Korisnici Instagrama uskoro će morati unijeti svoj datum rođenja kako bi mogli biti dijelom te popularne društvene mreže.
Promjena je dio nastojanja da se Instagram učini sigurnijim za mlađe korisnike, a datumi rođenja bit će korišteni za preporuke vezane uz različite postavke za zaštitu privatnosti i drugih značajki, no neće biti javno dostupni, javlja NPR.
Bit će također korišteni i za ciljano oglašavanje, ponajprije da
bi se ograničilo prikazivanje oglasa za, primjerice, proizvode
kao što su alkohol i cigarete korisnicima koji su premladi kako
bi ih legalno uživali.
Najavljeno je i da će uskoro korisnicima pružiti više mogućnosti
određivanja tko im može poslati izravne poruke.
Međutim, pristigle su već prve kritike, a jedna od njih je da nema provjere je li uneseni datum rođenja doista točan što djeci omogućava lažiranje unosa kako bi mogli pristupiti toj platformi, kao i zbog povećanog pristupa osobnim podacima korisnika.
Valja podsjetiti da su u tvrtki u vlasništvu Facebooka
dosad provjeravali tek je li novi korisnik ili korisnica
mlađi od 13 godina, a Instagram je pod sve većim pritiskom vlasti
SAD-a koje traže primjenu zakona kojim je zabranjeno
prikupljanje osobnih podataka od djece mlađe od 13 godina.
Zbog nelegalnog prikupljanja podataka od djece YouTube je ove godine platio 13 milijuna dolara u sklopu nagodbe s američkim regulatorima.