Rad u životu građana Njemačke igra veliku ulogu, te bi u slučaju velikog dobitka na lutriji samo 20 posto Nijemaca dalo otkaz, proizlazi iz studije o odnosu prema radu Zaklade Bertelsmann objavljene u petak.
"Rad je vrlo važan u životu Nijemaca i nalazi se na drugom mjestu po važnosti nakon obitelji i partnera", proizlazi iz studije "Radne i životne perspektive u Njemačkoj" što ga je u petak objavila Zaklada Bertelsmann.
Na ljestvici od 1 do 100, rad se po važnosti s 34 boda nalazi na drugom mjestu poslije obitelji i partnera (39 bodova). Životni segment slobodno vrijeme se nalazi na trećem mjestu s 20 a društveni angažman na četvrtom sa sedam bodova. Iz studije, koja je nastala u suradnji s Društvom za istraživanje potrošača (GfK), proizlazi da ja sam rad važniji od novca.
"Čak i u slučaju visoke potpore za nezaposlene, tri četvrtine
ispitanih i dalje bi radije odlazilo na posao nego od države
primalo novac", stoji u studiji.
Slična je situacija i s iznenadnim velikim novčanim dobitkom.
Samo 20 posto nakon dobitka bi dalo otkaz i više ne bi radilo.
Za 67 posto ispitanih siguran posao je od velike važnosti. Istodobno se i velik broj ispitanih slaže s tvrdnjom da je u tijeku radnog vijeka vrlo važna daljnja izobrazba ili specijalizacija.
No u ovom segmentu su primjetne velike razlike s obzirom na životnu dob i kvalifikaciju. Dok mladi i dobro obrazovani u 62 posto slučajeva podržavaju mjere dodatne kvalifikacije, spremnost na daljnju izobrazbu je kod starijih i manje kvalificiranih s 45 posto osjetno niža.
Zaklada Bertelsmann iz vestfalijskog gradića Gueterslohea je tijesno povezana s istoimenim medijskim koncernom Betelsmann koji je većinski vlasnik medijskih kuća poput RTL-a i izdavačke kuće Penguin/Random House, i redovito izdaje društveno-relevantne studije.