POVIJESNI TRENUTAK / Sonda NASA-e uspjela 'dodirnuti' Sunce: 'Ovo je prekretnica'

Foto: Pixabay

Sonda Parker američke svemirske agencije (NASA) ušla je u solarnu atmosferu i proletjela kroz Sunčevu koronu.

15.12.2021.
Pixabay

NASA-ina solarna sonda Parker postala je prva letjelica koja je ušla u solarnu atmosferu, objavila je u utorak američka svemirska agencija.

Sonda je proletjela kroz Sunčevu koronu, gornji sloj atmosfere naše zvijezde, prikupivši tamo čestice i podatke o magnetskima poljima, priopćila je NASA, nazivajući tu prekretnicu "divovskim skokom za solarnu znanost".

"Dodir Sunca Parkerovom solarnom sondom monumentalan je trenutak za solarnu znanost i uistinu izvanredan podvig", rekao je Thomas Zurbuchen iz NASA-ine Uprave za znanstvene misije.

"Ne samo da nam ova prekretnica pruža dublji uvid u evoluciju našeg Sunca i njegove utjecaje na naš Sunčev sustav, nego nas i sve što naučimo o vlastitoj zvijezdi, također uči više i o zvijezdama u ostatku svemira."

Nastavlja se približavati Suncu

Svemirska agencija objavila je da je Parker pronašao prave uvjete za ulazak u solarnu atmosferu na 18,8 solarnih radijusa (oko 1,3 milijuna kilometara) iznad sunčeve površine tijekom svog osmog preleta Sunca 28. travnja, a prolazak je trajao nekoliko sati.

"Očekivali smo da ćemo, prije ili kasnije, naići na koronu barem na kratko vrijeme", rekao je Justin Kasper, glavni autor novog članka o prekretnici objavljenom u časopisu Physical Review Letters.

"Ali vrlo je uzbudljivo što smo to već dosegnuli."

ČEKA LI I NAS TAKAV SCENARIJ? /

Znanstvenica NASA-e otkrila: 'Da, Mars je nekoć davno bio poput Zemlje'; A onda se pretvorio u pakleni planet

ČEKA LI I NAS TAKAV SCENARIJ? /

Kako se sonda nastavlja spiralno približavati Suncu, na kraju će se približiti na 8,86 solarnih radijusa od površine, priopćila je NASA.

U njezinu sljedećem preletu, očekivanom u siječnju 2022., sonda Parker vjerojatno će ponovno proći kroz koronu, objavila je svemirska agencija.

Alvin i vjeverice