ČEKA LI I NAS TAKAV SCENARIJ? / Znanstvenica NASA-e otkrila: 'Da, Mars je nekoć davno bio poput Zemlje'; A onda se pretvorio u pakleni planet

Foto: NASA/YouTube

'Kako je Zemlja napredovala s tektonikom ploča i razvojem života, geološka aktivnost Marsa je splasnula, izgubila je tu vodu i postao je mnogo suši planet', tvrdi znanstvenica

16.10.2021.
NASA/YouTube

Američka svemirska agencija prije nekoliko je dana objavila video u kojem znanstvenica objašnjava zbog čega smatra da je drevni Mars nekoć bio sličan Zemlji.

Dr. Becky McCauley Rench iz NASA-e u videu je objasnila zašto misli da je Mars nekad bio "vlažniji i topliji". "Kad se Sunčev sustav prvi put formirao prije više od četiri milijarde godina, Mars i Zemlja nastali su od istih stvari pa su izgledali vrlo slično", započela je video znanstvenica.

"Dok danas, kad god pogledamo Mars, koji je u usporedbi sa Zemljom vrlo suh planet, vidimo dokaze o prošlim jezerima i potocima. Možda je čak imao i plitki sjeverni ocean. Međutim, oni su se razišli i mi danas imamo dva vrlo različita planeta", kazala je znanstvenica.

SAD GA VIDIŠ... /

NASA pokušava riješiti misterij: Gdje je nestao kamen koji je pokupio rover na Marsu?

SAD GA VIDIŠ... /

Splasnula geološka aktivnost

NASA-in videozapis sadrži prikaze kako je voda mogla izgledati na Marsu te uspoređuju te projekcija sa Marsom kakav poznajemo danas, suhim planetom. Sličnosti među ova dva planeta znanstvenicima su od posebne važnosti kako bi im pomogle u traženju znakova drevnog života na Marsu, piše The Sun.

"Kako je Zemlja napredovala s tektonikom ploča i razvojem života, geološka aktivnost Marsa je splasnula, izgubila je tu vodu i postao je mnogo suši planet", nastavila je McCauley Rench.

"Upravo je zbog toga tako fascinantno proučavati Mars i to nam pomaže da razumijemo više o Marsovoj prošlosti i budućnosti, kao i razumijevanju Zemljine i planetarne evolucije, kako u našem Sunčevom sustavu, tako i izvan njega", kazala je.

NASA dakle zaključuje da je Mars, vjerojatno prije milijardi godina, izgledao poput Zemlje. Na površini Marsa postoji još uvijek nešto vode, ali u obliku leda te znanstvenici nastavljaju istraživati ima li više vode ispod površine.