Mobilne aplikacije mogle bi se uskoro početi koristiti i u znanstvenim istraživanjima, primjerice kad je riječ o ispitivanju ljudske sklonosti rizičnom ponašanju ili impulsivnosti, piše Novi list.
Specijalno dizajnirane igrice za smartphone u istraživanju što su ga proveli engleski znanstvenici, pokazalo se, mogu pouzdano mjeriti više različitih aspekata kognitivne funkcije.
Riječ je o četiri vrste puzzli u aplikaciji nazvanoj "The Great Brain Experiment". Nova mobilna aplikacija znanstvenicima će osigurati širu bazu ispitanika od one u klasičnim istraživanjima, a tim koji ju je osmislio nada se da će na temelju rezultata tisuća korisnika koji odigraju igricu doći do dragocjenih podataka o određenim značajkama promatrane populacije.
"Svaka od ovih igrica ozbiljan je znanstveni pokus. Igranjem igrica ljudi se mogu ne samo zabaviti, nego pridonijeti istraživanjima u području psihologije i neurologije" – izjavio je dr. Peter Zeidman , neuroznanstvenik londonskog University College, prenosi BBC.
Procjenjuje se da će do 2015. godine u svijetu biti oko dvije milijarde korisnika pametnih telefona. Osim tržišnog potencijala, znanstvenici su u toj brojci pronašli ogromni potencijal za prikupljanje podataka za proučavanje ljudskog uma i inteligencije. Studije koje se bave tim područjem danas se provode na malim uzorcima ispitanika, dok je samo u mjesec dana aplikaciju skinulo 20.800 korisnika.
Igranjem spomenutih igrica, sudionici se mogu međusobno uspoređivati dok podatke o rezultatima odigrane igre šalju znanstvenicima. Jedna od igara pod nazivom "Jesam li impulzivan?" od igrača traži da prstom pogodi voće koje pada sa stabla, ali samo ono koje gnjili, što se očituje promjenom boje u smeđu.
Sposobnost suzdržavanja od akcije, kakva je potrebna u igrii, važna je ljudska sposobnost, tumače autori aplikacije.
http://www.novilist.hr/Sci-Tech/Znanost/Igranjem-igrica-do-prave-psihijatrijske-dijagnoze