Biste li ikad pristali automobil dijeliti s više ljudi?
Prije 25 godina u Njemačkoj se pojavio prvi ponuđač zajedničkog korištenja automobila - s jednim autom.
Sve je počelo jedne pripite noći. U proljeće 1988. tri brata u Berlinu su smišljala kako bi mogli zajedno koristiti jedan auto. Jedan od njih, Markus Petersen, dobio je zadaću da smisli pravedno rješenje. Na kraju je on učinio i više nego što je bilo nužno. Naime, 10. lipnja 1988. u Zapadnom Berlinu on je osnovao tvrtku StadtAuto, prvog ponuđača carsharinga u Njemačkoj.
Ali,
Uključivanje velikih automobilskih koncerna
Ali, 2001., kad je tvrtka u Berlinu i Hamburgu imala oko 300 automobila i oko 5.000 korisnika, tvrtka je počela stvarati gubitke. 2004. ju je preuzeo nizozemski ponuđač
Ekološka mobilnost
Od prvotnog cilja zaštite okoliša carsharing se u međuvremenu udaljio. U velikim njemačkim gradovima brojni ponuđači nude različite oblike zajedničkog korištenja automobila. I Njemačka željeznica već godinama ima ponudu
Istraživač mobilnosti Konrad Götz s Instituta za socijalno-ekološko istraživanje u Frankfurtu na Majni pojašnjava, zašto svi govore o carsharingu: "Danas je jasno da će ekološka mobilnost biti nužna."
Teme kao ekologija i zaštita okoliša postale su središnje teme društva. Tvrdnje da je nešto dobro za okoliš u međuvremenu u svojoj promidžbi koriste i veliki industrijski koncerni. Ispitivanja pokazuju da mladima vlastiti auto nije među najvažnijim ciljevima za budućnost. Zato automobilski koncerni nastoje
Revolucija preko interneta
Od 2009. Daimler ima vlastitu mrežu carsharinga, car2go. On uvodi novu vrstu mobilnosti jer nema određenih mjesta za parkiranje automobila. Korisnici uz pomoć interneta i smartphonea mogu pronaći sebi najbliži slobodni automobil, kojih ima po cijelom gradu. I ostavit ga mogu tamo gdje završi njihovo putovanje. Obračunava se u vremenskim jedinicama.
I BMW s rent-a-car tvrtkom Sixt trenutno stvara sličnu mrežu. Glasnogovornik tvrtke DriveNow Michael Fischer uočava promjenu u automobilskoj industriji: "Ovdje se više ne radi o klasičnim proizvođačima automobila, oni se, kao primjerice BMW, sve više razvijaju u ponuđače usluga mobilnosti."
Dodaje da takav razvitak osobito ubrzava internet - više od 90 posto naših upita dolaze preko smartphonea.
'Carsharing će postati masovno tržište'
Istraživač mobilnosti Konrad Götz vidi dolazak "revolucije mobilnosti".
"Moja je teza da će carsharing postati masovno tržište", kaže Götz.
Statistički podaci potkrjepljuju njegovu tezu: 2012. je oko 450.000 ljudi barem jednom koristilo automobil preko