U Hrvatskoj je najviše automobila prodano 2008., kad su ih Hrvati kupili čak 88.265. Ove pak godine broj prodanih neće prijeći 32 tisuće. Pad prodaje nije uzrokovala samo kriza, nego i Vladine mjere za gospodarski oporavak. Povećali su PDV, potom ukinuli odbitak poreza za aute kojima se koriste tvrtke, a na kraju je i pojeftinjenje najavljeno prerano. Pad prodaje uzrokovat će i slabije punjenje državnog proračuna. Njegov učinak neće poništiti ni veći PDV ni manji odbitak poreza.
Kod drugih porezi manji i za 20 posto
Podaci dokazuju da je naša država pohlepna jer je među europskim zemljama po nametima čak na drugom mjestu, odmah iza Danske, piše Večernji list. Primjerice po cijenama novog Renault Clija s osnovnim benzinskim motorom i srednjim paketom opreme Hrvatska je u europskoj sredini, no porez koji građani plaćaju na njihovu osnovnu cijenu je velik. Tako se za Clio plati 42 posto, dok se u drugim zemljama Europe plati između 19 i 30 posto.
No, zašto su u Hrvatskoj, unatoč visokim nametima, cijene na razini europskog prosjeka? Razlog se nalazi u osnovnim cijenama koje su daleko niže. Time proizvođači na tržištima gdje građani imaju slabiju platežnu moć pokušavaju potaknuti kupnju. Da su u Hrvatskoj davanja niža i mi bismo vozili jeftinije i kvalitetnije aute.