10 savjeta za održavanje bicikla u zimskim mjesecima

Bicikliranje tijekom zimskih mjeseci može biti loše za bicikl. Kiša, blato i sol mogu oštetiti mnoge dijelove. Donosimo 10 savjeta kako se pobrinuti za bicikl u zimskim mjesecima.

9.11.2014.
13:31
VOYO logo

1. Održavajte ga čistim

Često pranje bicikla može se činiti zahtjevnim, međutim važno je s bicikla odmah nakon vožnje sprati svu nakupljenu prljavštinu i blato. Puno ga je lakše oprati dok je još mokar, nego kad se blato na okviru i drugim dijelovima osuši. Ako se vozite cestama koje su posute solju, posebno je važno bicikl oprati što prije jer je sol loša za metalne dijelove. Kanta s toplom vodom, sredstvo za čišćenje i dobra spužva su sve što vam treba.

2. Podmazujte lanac

Nakon što ste očistili bicikl, trebat ćete dobro podmazati lanac. Pogon bicikla sastoji se od mnogih dijelova koji nisu baš tako jeftini, a ako ove dijelove ne podmažete, oni će se jednostavno brže istrošiti i biti manje učinkoviti. Dakle, lanac mora uvijek biti podmazan kako bi glatko prelazio preko zupčanika. Najbolje ga je podmazati odmah nakon pranja bicikla.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

3. Zimske gume

Mnogi proizvođači bicikala imaju i zimske gume. Dostupne su primjerice gume s debljim bočnim stranama i pojačanim pojasevima između zračnice i vanjskog dijela gume. Šire gume su znatno bolji izbor za zimske mjesece jer nude veću gaznu površinu i dodatnu sigurnost. Koliko široke gume, to ovisi o biciklu. Obično okviri bicikala za utrke ne mogu primiti ništa deblje od 23 ili 25 mm. Mnogi touring i rekreativni bicikli moći će bez problema primiti gume od 28 i 32 mm. Prilikom pranja bicikla, svakako obratite pažnju i na gume te uklonite sve kamenčiće, komadiće stakla i slično, odnosno sve što je zapelo u utorima gume.

4. Tlak u gumama

Ako su ceste mokre, ispuštanje malo zraka iz guma može lagano proširiti kontaktnu površinu s cestom. To će i poboljšati sposobnost gume da apsorbira vibracije tijekom vožnje na lošim cestama, tako da će vam biti i udobnije. Ne morate napumpati gume do maksimuma, iako su možda na bočnoj strani gume navedene idealne vrijednosti. Neki misle da nema potrebe u zimskim mjesecima maksimalno ih napumpati. Kad je vrijeme zaista mokro, gume mogu biti i mekše nego inače.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

5. Sprečavanje bušenja guma

Tijekom zime na cesti se mogu naći krhotine stakla, oštro kamenje i sl. Nije nimalo zabavno krpati izbušenu gumu dok vas tuče hladna kiša. Ipak je zabavnije pričekati prijatelja da vas i bicikl utrpa u automobil i odveze kući. Na tržištu postoje specijalni premazi koji se mogu nanijeti na zračnicu. Ako nešto jako oštro prereže vanjsku gumu i dođe do zračnice, taj premaz mogao bi spriječiti bušenje zračnice. Na tržištu postoje i specijalne zaštitne trake koje se umeću između gume i zračnice. Osim toga, postoje gume i bez zračnica, ali one su znatno skuplje od običnih.

6. Blatobrani

Blatobrani će spriječiti da se voda i prljavština rasprše po cijelom biciklu. Ne samo da se nećete smočiti tijekom vožnje po mokroj podlozi, nego će i zaštititi sam bicikl, uključujući i kočnice, prednje ležajeve i sl. Ako je okvir bicikla dizajniran za blatobrane, onda je pametno uložiti u set tradicionalnih, dugih blatobrana. Oni pružaju najveću zaštitu. Ako na okviru nemate ušice za ugradnju blatobrana, ne brinite, postoji mnogo blatobrana koji se jednostavno mogu spojiti na okvir. Njihova prednost je što su vrlo lagani i mogu se lako ukloniti kad vam ne trebaju.

7. Izbjegnite hrđu

Dijelove koji bi mogli zahrđati tijekom zime na vrijeme premažite nekim antikorozivnim sredstvom. To će produžiti životni vijek bicikla.

8. Redovito održavanje

Zima ubrzava trošenje mehaničkih komponenti, pa ih treba redovito provjeravati. Jednom mjesečno ili čak i češće ako biciklom prelazite puno kilometara. Pakne će se primjerice istrošiti puno brže pri lošim vremenskim uvjetima, pa obratite pažnju i na njih.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Većina kočionih obloga ima i indikator trošenja, pa nemojte dopustiti da se do kraja istroše. Osim kočnica, habanju je također izložen i obruč. Ako primijetite male pukotine ili da se obod obruča deformirao, to je znak povećanog habanja. Na tržištu postoje i obruči s indikatorima habanja koji omogućuju jednostavno utvrđivanje istrošenosti obruča.

Pogonski sustav zimi je posebno ugrožen, a on je i najskuplji. Ako odjednom mijenjate lanac, pogonski zupčanik, kazetu sl., to bi vam moglo isprazniti novčanik. Produžite vijek trajanja lančanika i kazete redovito mijenjajući lanac. Neki lanac mijenjaju svakih par tisuća kilometara, no to ovisi i o kvaliteti lanca. Kupnjom naizgled skupljeg lanca, dugoročno ćete ipak uštedjeti. Kako biste produžili vijek trajanja pogonskog sustava bicikla, redovito čistite i podmazujte te dijelove.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

9. Provjerite užad mjenjača brzina i kočnica

U ove dijelove može ući voda, što će tijekom vremena znatno utjecati na mijenjanje brzina i kočenje. Promjena kabla u redovitim razmacima – relativno su jeftini – dobra je ideja. Skidanje kabla, čišćenje čelične užadi i dodavanje nekog sredstva za podmazivanje može im znatno produžiti vijek trajanja.

10. Čuvanje

Ako možete, bicikl spremite u nezagrijanu garažu. Ovo će led i vlagu držati podalje od bicikla i spriječiti mogućnost pojave korozije. Osim toga, kad izađete na snijeg i bljuzgu, izbjeći ćete i probleme s kondenzacijom.

Više o temi bicikli >>

Tekst se nastavlja ispod oglasa
fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo